• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • hoppet84

Hej Tjejer!

Jag ska snart börja min väg med ivf. Jag och min man är friska men tyvärr är jag inte gravid under 2 år därför bestämde vi att göra ivf. 
    Jag ska ha lång protokoll och ska börja spraya om 2 veckor . ÄNTLIGEN! 

hälsningar

• Ashurst Klara
    Gweny skrev 2015-03-10 16:51:18 följande:

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

Oj, vad spännande! Hoppas att äggblåsorna uppför sig som de ska. Håller tummarna för dej! Du får berätta hur det gick sen.
    hoppet84 skrev 2015-03-10 17:12:55 följande:

Hej Tjejer!

Jag ska snart börja min väg med ivf. Jag och min man är friska men tyvärr är jag inte gravid under 2 år därför bestämde vi att göra ivf. 

hälsningar

Vad härligt att ni äntligen få komma igång! Uppdatera oss gärna om hur det går. Stort lycka till!

Själv går jag fortfarande och väntar på kallelsen till SU. Remissen skickades i november, så i april/maj borde det vara min tur.
  • hoppet84
    Ashurst Klara skrev 2015-03-11 07:24:07 följande:
    Oj, vad spännande! Hoppas att äggblåsorna uppför sig som de ska. Håller tummarna för dej! Du får berätta hur det gick sen.
    hoppet84 skrev 2015-03-10 17:12:55 följande:

Hej Tjejer!

hälsningar

Vad härligt att ni äntligen få komma igång! Uppdatera oss gärna om hur det går. Stort lycka till!

Själv går jag fortfarande och väntar på kallelsen till SU. Remissen skickades i november, så i april/maj borde det vara min tur.

Jag började att vara gravid från januari 2013. 
    Efter ett år i Januari 2014 var jag i kvinnoklinnik i Göteborg. De gjorde undersökning och de hittade inte fel på mig och min man. Läkare sa att vi ska försöka vidare. I början i September 2014 var jag en gång till hos Kvinnoklinik och de sa att jag kan göra ivf hos dem men det kostar eller de kan skicka remiss till Sahlgrenska. Jag valde remiss. 29 september 2014 fick jag bekräftelse av Sahlgrenska att om 3 månader ska jag besök. I januari fick jag kallelsen och 2 februari hade jag första besök. Under det besöket fick jag information att jag kan börja spraya i mars :) Det är ganska lång väg men äntligen kan jag börja :) 

Jag hoppas att du ska börja snart. (Du kan ringa till SU och fråga)

• bellis84

Jag blev inte gravid nu på första IVF försöket, får vänta 6 veckor ungefär och sen göra FET, har 3 embryon i frysen. Hoppas det tar sig med någon av dessa.

Lycka till tjejer!

• Gweny
    bellis84 skrev 2015-03-12 16:20:25 följande:

Jag blev inte gravid nu på första IVF försöket, får vänta 6 veckor ungefär och sen göra FET, har 3 embryon i frysen. Hoppas det tar sig med någon av dessa.

Lycka till tjejer!

uch vad trist! hoppas erat FET sen kommer gå bra istället!

är själv lite nervös för imorgon och se hur dem vuxit.
    Berättade även för min chef igår, gick bra hon frågade lite om det och så. Sen berättade hon att hon trodde att jag kom för att berätta att jag var gravid... fyy det knöt sig i magen kan jag säga.  :? 
  • tintinigbg

Jaha andra ivf åt skogen. Blev minus idag på testdagen. Vet inte om jag orkar gå igenom allt detta en 3:e gång. Känns inte så nu iaf

• bellis84
    Gweny skrev 2015-03-12 16:39:54 följande:
    uch vad trist! hoppas erat FET sen kommer gå bra istället!

är själv lite nervös för imorgon och se hur dem vuxit.
    Berättade även för min chef igår, gick bra hon frågade lite om det och så. Sen berättade hon att hon trodde att jag kom för att berätta att jag var gravid... fyy det knöt sig i magen kan jag säga.  :? 
    Spännande, hoppas äggblåsorna vuxit bra!
  • bellis84
    tintinigbg skrev 2015-03-12 18:43:37 följande:

Jaha andra ivf åt skogen. Blev minus idag på testdagen. Vet inte om jag orkar gå igenom allt detta en 3:e gång. Känns inte så nu iaf

Förstår det, jag känner nästan så också, trots att jag bara gjort ett försök. Så otroligt påfrestande psykiskt...

Kämpa på!
  • Malinka87
    Gweny skrev 2015-03-10 16:51:18 följande:

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

Spännande! Hoppas resan går bra o att allt ser bra ut :)
  • Gweny

Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15