• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • bellis84
    Gweny skrev 2015-03-03 22:18:25 följande:
    Tack! Jag är van att ge andra, men kommer säkert kännas konstigt att behöva ge mig själv. smile5.gif
    Jag tyckte det var läskigt första gången, men det gick hur bra som helst. Sen vande jag mig. Den är så tunn o fin den nålen.

Du får berätta hur det gick för dig!
  • Ellam

Undrar vad har ni för uppfattning om ivf behandlingen på Sahlgrenska Själv känner jag ett stort missnöje har gått där i 3 år utan ett resultat Har ett försök kvar men är skeptisk att genomförts den där istället göra det på carleanderska

• trina
    Ellam skrev 2015-03-05 19:38:24 följande:

Undrar vad har ni för uppfattning om ivf behandlingen på Sahlgrenska Själv känner jag ett stort missnöje har gått där i 3 år utan ett resultat Har ett försök kvar men är skeptisk att genomförts den där istället göra det på carleanderska

Jag är inte missnöjd direkt, men det känns inte som om de verkligen försöker allt de kan för att vi ska lyckas. Jag känner mig bara som en pinne i statistiken. Funderar också på calanderska när vi har slut på försök.
  • Gweny
    bellis84 skrev 2015-03-04 00:25:46 följande:

Jag tyckte det var läskigt första gången, men det gick hur bra som helst. Sen vande jag mig. Den är så tunn o fin den nålen.

Du får berätta hur det gick för dig!

Det har gått bra, sticker lite, men bara köra på och hoppas nu.
  • Gweny
    Ellam skrev 2015-03-05 19:38:24 följande:

Tråkigt det känns så! jag väntar ju på 1a och är med i en studie hos dem, så dem borde ju vilja få bra då tycker jag.
  • Ashurst Klara

Hej!
    Jag har en liten fråga till er som gör IVF på Sahlgrenska pga att ni inte har någon egen ägglossning:

Fick ni någon ägglossningsstimulerande behandling med injektioner innan ni började med IVF? Eller blev det IVF direkt när det visade sig att ägglossningsstimulering med tabletter (typ Pergotime) inte hjälper?

Jag svarar inte på Pergotime och står nu i kö till IVF på Sahlgrenska, men skulle mycket hellre testa injektionsbehandling först. Så jag undrar lite hur ni andra har gjort.

• trina
    Ashurst Klara skrev 2015-03-06 15:34:56 följande:

Hej!

Jag har en liten fråga till er som gör IVF på Sahlgrenska pga att ni inte har någon egen ägglossning:

Fick ni någon ägglossningsstimulerande behandling med injektioner innan ni började med IVF? Eller blev det IVF direkt när det visade sig att ägglossningsstimulering med tabletter (typ Pergotime) inte hjälper?

Jag svarar inte på Pergotime och står nu i kö till IVF på Sahlgrenska, men skulle mycket hellre testa injektionsbehandling först. Så jag undrar lite hur ni andra har gjort.

Jag fick prova på sprutor utan ivf i två omgångar innan det blev ivf. Båda gångerna svarade jag (tyvärr) för bra och sista gången valde vi att omvandla det till ett ivf. Pergotime hade ingen effekt på mig, men sprutor är för jäkla effektiva :)
  • bellis84

Hej tjejer!

Jag har egentligen test-dag på torsdag men kunde inte hålla mig så tog ett grav-test, 3 dagar innan BIM... Negativt såklart!

Är det kört nu eller finns det chans att jag bara testade för tidigt?

Så jobbigt!!

• Gweny
    Ashurst Klara skrev 2015-03-06 15:34:56 följande:

Hej!

Jag fick äl med pergotime, men blev inget ändå tyvärr... så var ingen idé med injektioner, så blev sen direkt IVF.
  • Gweny

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15