• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Unaangelita

Fick ett nytt recept på Pergotime igår, men var hämtar jag ut dem? Bor i Södertälje och det är slut överallt?! Kommer in 16/1 igen men då måste vi vänts ytterligare en månad och det vill jag helst inte.. Fan inte bara att jag inte kan få egen ÄL utan då ska även tabletterna ta slut?? Haha lite ironiskt är det allt!

• lantlivet
    Unaangelita skrev 2014-12-23 08:33:12 följande:

Fick ett nytt recept på Pergotime igår, men var hämtar jag ut dem? Bor i Södertälje och det är slut överallt?! Kommer in 16/1 igen men då måste vi vänts ytterligare en månad och det vill jag helst inte.. Fan inte bara att jag inte kan få egen ÄL utan då ska även tabletterna ta slut?? Haha lite ironiskt är det allt!

Finns de ute så är de nog inte så mkt att göra. Om du inte kan be apotekspersonalen att ringa runt å höra om de finns någon annanstans :)
  • Heobea
    joss82 skrev 2014-12-19 15:45:40 följande:
    Helt ok att känna så ibland och att behöva få det ur sig här! Så känner jag med då och då. Och så himla sorgligt med dina kompisars barn! Världen är verkligen orättvis ibland.

Jag är också trött på min kropp. Ibland önskar jag att jag kunde byta...
    SsaraL skrev 2014-12-21 12:28:08 följande:
    Nej vad fruktansvärt med din vän. Mardröm. Kan inte förstå hur hon mår eller känner, men kan tänka mig! :(

Dessutom har nog alla vi som försökt med Pergo som inte lyckats direkt känt som dig. Det är bara att försöka se framåt, kanske händer det nästa gång! Håll hoppet uppe! <3
    lantlivet skrev 2014-12-19 20:12:36 följande:

Kram Heobea <3

Tack för omtanken! Ja det är verkligen fruktansvärt med våra vänner. Fan, det var inte lite tårar som kom ut i fredags. Det enda jag ville göra var att ta bort lite av deras sorg och förtvivlan. Det värsta är att det sannolikt beror på en infektion, en infektion som hade kunnat gå att stoppa om sjukvården gjort sitt jobb. Det om något är frustrerande. Även om jag iof tror att det kanske är lättare med en yttre faktor som orsak än att det är ens eget kropps fel. Dvs det finns en stor risk att det blir samma sak även nästa graviditet.
    Hygienhäxan!
  • Heobea

Håller med er om att det är surigt att pergon är slut hos leverantören. Sånt som händer tyvärr. Världen har väl behövt mer pergo än vad som beräknats och pillertrillarmaskinskötarna behöver väl jullov de med. Jaja, det är väl bara att invänta och försöka att inte dö av längtan innan dess. Tungan ute

Hygienhäxan!
  • Heobea
    monn skrev 2014-12-22 15:01:52 följande:

Här kommer bilden lantlivet!

Hm, har du haft negativa tester innan detta? Eller har alla tester sett ut så? Jag får nämligen äl-tester som ser ut precis så oavsett om jag har äl eller inte. (LH-förhöjningen pga pco ger utslaget). Har aldrig testat och sett om de blir starkare vid äl. 
    Hygienhäxan!
  • Heobea

Kan säga att jag uppfyller varenda litet kriterium på skengraviditet. Har alltid skrattat åt folk som säger: jag blir så skengravid. Men aj, aj, nu är jag där själv. Dvs brösten gör apaont, är säkert 1,5strl större, jag har molvärk i magen och mår illa. Alla test är negativa och med tanke på överstimuleringen borde jag inte vara gravid. Vi hade sex typ 4-5dagar innan en förmodad äl så att det skulle ta sig då vore helt jävla osannolikt. Iof är det bara BIM-6 (om man ser till den förmodade äl:en) så än finns det rätt mycket tid kvar att hoppas på. Det är det som är så sjukt, jag går runt och verkligen aphoppas på att det har tagit sig i alla fall. Att jag visst är gravid, bara lite seghormonad, trots att vi bara hade sex en gång....... Hur sjuk är inte hjärnan egentligen som är fullt övertygad om det. Jaja, nu är det jul, jag har sketamycket plugg att göra och massa släktotourande att göra, så antagligen lär jag inte hinna/våga/orka testa innan den 28:e. Då borde det vara BIM och testerna göra utslag. Men någonstans tänker jag fortfarande att det vore världens bästa julklapp att få ett positivt test på julafton, så jag måste nog smygtesta lite i morgon innan mannen vaknar....

Så: god jul och gott nytt år på er brudar! Hoppas 2015 blir året då vi alla blir på tjocken! 

Hygienhäxan!
  • Hearts76

Be att få Letrozole utskrivet istället om Pergo är slut. Har ett helt paket L hemma, skulle dela med mig om jag bodde nära :)

• lantlivet

Fick en brun blödning idag som ja misstänker är efter att vi hade sex igår. Tro det blir uppehåll med det ett tag till.. Trots att de är skönt så är de inte kul å få bruna strimmor i flytningarna.

• monn

Idag fick jag glad gubbe!! Vart helt förstörd igår för att jag trodde det vart för sent i kuren för att få ägglossning. Men nu är jag jätteglad :) det billiga testet är verifierat med clearblues digitala! God jul på er alla :) nu blir det snart sex för min del ;) sorry för overshare;)

joss82 skrev 2014-12-22 23:03:15 följande:

Har du testat mer idag, monn? Håller tummarna för att det blir starkare snart!

• monn

Jag har fått positivt idag, se bild senare i tråden :) detta kändes "nästan positivt", men det vart det kanske inte, togs igår och fick äl idag!

Heobea skrev 2014-12-23 13:50:32 följande:

Hm, har du haft negativa tester innan detta? Eller har alla tester sett ut så? Jag får nämligen äl-tester som ser ut precis så oavsett om jag har äl eller inte. (LH-förhöjningen pga pco ger utslaget). Har aldrig testat och sett om de blir starkare vid äl. 

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014