• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet
    Tdawenpart skrev 2014-12-27 01:54:58 följande:

hej!

jag är en tjej på 23 år, har försökt skaffa barn sedan 1,5 år tillbaka.. i somras fick vi utredning och påbörjad kur Pergotime då grov PCOS konstaterades. Jag har dock helt normalt BMI och ingen övervikt alls.. Har gjort 2 försök, där äggblåsorna vuxit och släppt, fast utan resultat.. Vi gjorde ett 3:e innan jul, men då släppte inte ägget ens, utan växte bara till 12.5 sen slutade det. Nu har min läkare jul ledig och jag mår så dåligt utav att vänta och vänta och vänta, och så är man så beroende av sin läkare för jag får ingen egen ägglossning utan tabletterna.. nu fick jag min mens dagen innan julafton, annars skulle jag börjat med primolut då. så nu får man vänta yttligare en månad innan man för börja med ägglossningstabletterna.. eller ja, först måste jag vänta och se om min mens kommer, och kommer den inte då (vilket jag inte tror) så ska jag börja med primolut i 10 dagar, därefter pergotime. Denna gången ska jag ta dubbelkur Pergo. Jag känner mig väldigt ensam med att jobba så hårt för att skaffa barn.. min bästa vän försökte 2 gånger, och blev gravid på andra försöket. Fick barn i här om dagen.. Finns det någon där ute, som kan ge mig förhoppningar om att lyckas på detta försöket.. 4 gången med perotime (denna gången dubbel dos). Är så jobbigt när ingen förstår en utan bara "jaja det kommer när det kommer". Man tappar ju hoppet tillslut.. jobbigt också när alla i min omgivning blir gravida nu och allt jag önskar är bara att få lyckas någon gång. Hoppet känns långt borta.. ändå har vi ju 4 försök med pergotime kvar, innan vi får hitta något annat sätt att ta oss vidare på. När jag läser andra trådar, ser jag ju dom som har genomgått betydligt värre saker.. är rädd att hamna där, samtidigt som jag tänker, tack gode gud för det finns hjälp att få. Samtidigt som.. vi kanske lyckas på något av de 4 försöken vi faktiskt har kvar... usch så jobbigt allting är.. känner mig gnällig, alla säger att man ska tänka positivt och att det lossnar snart osv. men .. är man i den här situationen så är det inte "bara" att gå vidare..

Välkommen. Då är vi lika gamla :) Vet precis hur det är att alla vänner skaffar barn och själv står man där med en diagnos som gör att man måste ha hjälpen. Har flera som fått och ska ha barn nästa år. här va de åldersgräns på hjälp så de tog extra långt tid innan vi fick den. Deppa inte över juluppehållet, pergotime kan ligga kvar i kroppen och ge äl trots uppehåll en månad. Det blir er tur tillslut!

Det är ju bra att du fick din mens isf utan primolut, då kanske ägglossning kommer oxå, det vet man aldrig med pergotime :)

Även fast de kanske inte lossnar så måste man vara positivt inställd. Det för inte saken bättre av att gå och deppa och va nere för att de inte funkat hittills. Håll hoppet och humöret uppe. Hitta på något tillsammans som underlättar er vardag tillsammans så de inte blir bara fokus på barn. Gå ut och är middag och se bio. Gör sånt som blir svårare när ni har barn.

Ni har ju 4(!) försök kvar. Och endå efter det är det inte över :)

Ni kommer bli gravida och få ert barn en dag :)
  • SsaraL

Herregud!!!!!! Fick idag två streck på gravtestet!!!!!!!!!! Det är svagt, men mycket tydligt! Vågar inte tro att detta är sant......

• joss82
    SsaraL skrev 2014-12-27 09:32:31 följande:

Herregud!!!!!! Fick idag två streck på gravtestet!!!!!!!!!! Det är svagt, men mycket tydligt! Vågar inte tro att detta är sant......

Grattis!!!
  • SsaraL

MEN JAG DÖÖÖÖÖR!!!!!!! Testade ett cd och där stod det Gravid 1-2 !!!!!!! Lyckan!!!! Började gråta... Har inga som helst symptom så trodde inte det skulle ske denna gången heller.

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-27 09:42:12 följande:

MEN JAG DÖÖÖÖÖR!!!!!!! Testade ett cd och där stod det Gravid 1-2 !!!!!!! Lyckan!!!! Började gråta... Har inga som helst symptom så trodde inte det skulle ske denna gången heller.

Grattis!!!! Va många som fick en bra julklapp i år :)
  • monn

Men grattis! Vad härligt!!! Vad roligt :) :) :)

• monn

Vilken dag i cykeln är du på?:)

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-12-27 13:31:37 följande:

Grattis!!!! Va många som fick en bra julklapp i år :)

Kan inte förstå det ännu! Helt sjukt!!!!

Tänk vilken födelsedagspresent sambon får ikväll när han kommer hem från jobbet! :D
  • SsaraL
    monn skrev 2014-12-27 13:49:41 följande:

Vilken dag i cykeln är du på?:)

Tack! Trodde aldrig det skulle bli vår tur. Hoppas pyret vill stanna hos oss också.

Cd 31. Äl+12. (Första mensdagen var 27 november till 3 december. Positiv älsticka 15 november! Så tror jag räknat rätt då)
  • Tdawenpart

Tusen tack för svaret! Kändes skönt att läsa faktiskt. Ska försöka tänka på det, & hoppas pergotime ligger kvar i kroppen så jag får egen ägglossning denna gången. ?

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014