• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • joss82
    monn skrev 2014-12-23 22:36:27 följande:

Idag fick jag glad gubbe!! Vart helt förstörd igår för att jag trodde det vart för sent i kuren för att få ägglossning. Men nu är jag jätteglad :) det billiga testet är verifierat med clearblues digitala! God jul på er alla :) nu blir det snart sex för min del ;) sorry för overshare;)

phpSY5sVm83090.jpg
    Härligt! Då kan vi gå och hoppas tillsammans. Min ägglossning är idag eller i morgon. Tyvärr är sambon och jag ifrån varandra några dagar över jul så sista sexet blev i morse. Hade gärna säkrat upp i morgon också ;(.
  • monn

Så jävla härligt! Jag hejjar på dig också. Känns skönt att tabletterna hjälper iallafall, känns riktigt hopplöst när man tror att det inte fungerar! God jul och hoppas ni får till sig och att det tar sig :)

joss82 skrev 2014-12-23 23:15:43 följande:

Härligt! Då kan vi gå och hoppas tillsammans. Min ägglossning är idag eller i morgon. Tyvärr är sambon och jag ifrån varandra några dagar över jul så sista sexet blev i morse. Hade gärna säkrat upp i morgon också ;(.

• joss82
    monn skrev 2014-12-23 23:24:12 följande:

Så jävla härligt! Jag hejjar på dig också. Känns skönt att tabletterna hjälper iallafall, känns riktigt hopplöst när man tror att det inte fungerar! God jul och hoppas ni får till sig och att det tar sig :)

Ja, håller tummarna för ett bra blodprov nu också! Fick glad gubbe förra cykeln också, men ingen äl enligt progesteronprovet. Men den här gången har det verkligen känts som att jag har ägglossning så hoppas det!
  • monn

Ah! Det är progesteron man mäter med blodprovet, som visar att man haft ägglossning? Vi har fått remiss till RMC, och skulle lämna sådana blidprover i januari. Men då tänkte jag ej ta pergotime!

joss82 skrev 2014-12-23 23:30:51 följande:

Ja, håller tummarna för ett bra blodprov nu också! Fick glad gubbe förra cykeln också, men ingen äl enligt progesteronprovet. Men den här gången har det verkligen känts som att jag har ägglossning så hoppas det!

• lantlivet

Woho! Heja heja!!

monn skrev 2014-12-23 22:36:27 följande:

Idag fick jag glad gubbe!! Vart helt förstörd igår för att jag trodde det vart för sent i kuren för att få ägglossning. Men nu är jag jätteglad :) det billiga testet är verifierat med clearblues digitala! God jul på er alla :) nu blir det snart sex för min del ;) sorry för overshare;)

• monn

Man blir så himla glad :):)

lantlivet skrev 2014-12-24 21:22:12 följande:

Woho! Heja heja!!

• lantlivet
    monn skrev 2014-12-24 21:40:28 följande:

Man blir så himla glad :):)

Vist blir man ;)
  • lantlivet
    Karriärskvinna skrev 2014-12-26 18:37:25 följande:

Bim -3 idag och som alltid är det svårt att tänka på nåt annat.. Hur tidigt brukar ni ta grav-test?

Jag fick väldigt svagt positivt på bim-6
  • Tdawenpart

hej!

jag är en tjej på 23 år, har försökt skaffa barn sedan 1,5 år tillbaka.. i somras fick vi utredning och påbörjad kur Pergotime då grov PCOS konstaterades. Jag har dock helt normalt BMI och ingen övervikt alls.. Har gjort 2 försök, där äggblåsorna vuxit och släppt, fast utan resultat.. Vi gjorde ett 3:e innan jul, men då släppte inte ägget ens, utan växte bara till 12.5 sen slutade det. Nu har min läkare jul ledig och jag mår så dåligt utav att vänta och vänta och vänta, och så är man så beroende av sin läkare för jag får ingen egen ägglossning utan tabletterna.. nu fick jag min mens dagen innan julafton, annars skulle jag börjat med primolut då. så nu får man vänta yttligare en månad innan man för börja med ägglossningstabletterna.. eller ja, först måste jag vänta och se om min mens kommer, och kommer den inte då (vilket jag inte tror) så ska jag börja med primolut i 10 dagar, därefter pergotime. Denna gången ska jag ta dubbelkur Pergo. Jag känner mig väldigt ensam med att jobba så hårt för att skaffa barn.. min bästa vän försökte 2 gånger, och blev gravid på andra försöket. Fick barn i här om dagen.. Finns det någon där ute, som kan ge mig förhoppningar om att lyckas på detta försöket.. 4 gången med perotime (denna gången dubbel dos). Är så jobbigt när ingen förstår en utan bara "jaja det kommer när det kommer". Man tappar ju hoppet tillslut.. jobbigt också när alla i min omgivning blir gravida nu och allt jag önskar är bara att få lyckas någon gång. Hoppet känns långt borta.. ändå har vi ju 4 försök med pergotime kvar, innan vi får hitta något annat sätt att ta oss vidare på. När jag läser andra trådar, ser jag ju dom som har genomgått betydligt värre saker.. är rädd att hamna där, samtidigt som jag tänker, tack gode gud för det finns hjälp att få. Samtidigt som.. vi kanske lyckas på något av de 4 försöken vi faktiskt har kvar... usch så jobbigt allting är.. känner mig gnällig, alla säger att man ska tänka positivt och att det lossnar snart osv. men .. är man i den här situationen så är det inte "bara" att gå vidare..

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014