• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Men åh!! Vad härligt! Fyller din sambo år idag??

Oh jag längtar tills jag är där du är :)

Inga symptom alls? Förutom utrbliven mens?

SsaraL skrev 2014-12-27 15:39:15 följande:

Tack! Trodde aldrig det skulle bli vår tur. Hoppas pyret vill stanna hos oss också.

Cd 31. Äl+12. (Första mensdagen var 27 november till 3 december. Positiv älsticka 15 november! Så tror jag räknat rätt då)

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-27 15:33:16 följande:
    Kan inte förstå det ännu! Helt sjukt!!!!

Tänk vilken födelsedagspresent sambon får ikväll när han kommer hem från jobbet! :D
    Men Gud de blir ju världens bästa ju!!!
  • misame89

Grattis till er som fått positivt gravtest 2014 :)

Tänkte höra angående cb ägglossningstest den lila som visar blinkande och sen fast gubbe.

Testade den 15 dec på morgonen men fick rund ring och tänkte att hmm okej då blire nog ingen äl denna månad heller. Beräknad äl ska vara den 19 dec..

MEN sen bara för att vara helt säker testade jag den 17 dec och då fick jag en FAST smily =/ hur kan det bli sådär från rund ring till fast på 2 dagar ??? Stämmer det lr äre nå fel på testet ? Kanske hade jag ingen äl trots allt ??

Vad tror ni ? :O

• lantlivet

Det stämmer, slog om för mig från den ena dagen till den andra. Å jag blev gravid :)

misame89 skrev 2014-12-27 16:19:21 följande:

Grattis till er som fått positivt gravtest 2014 :)

Tänkte höra angående cb ägglossningstest den lila som visar blinkande och sen fast gubbe.

Testade den 15 dec på morgonen men fick rund ring och tänkte att hmm okej då blire nog ingen äl denna månad heller. Beräknad äl ska vara den 19 dec..

MEN sen bara för att vara helt säker testade jag den 17 dec och då fick jag en FAST smily =/ hur kan det bli sådär från rund ring till fast på 2 dagar ??? Stämmer det lr äre nå fel på testet ? Kanske hade jag ingen äl trots allt ??

Vad tror ni ? :O

• misame89

Så glad för din skull :) hoppas på att det blir min tur snart.. jag glömde nämna att jag inte åt pergotime denna månad så fick äl utan :)

lantlivet skrev 2014-12-27 16:31:22 följande:

Det stämmer, slog om för mig från den ena dagen till den andra. Å jag blev gravid :)

• SsaraL
    monn skrev 2014-12-27 16:07:53 följande:

Men åh!! Vad härligt! Fyller din sambo år idag??

Oh jag längtar tills jag är där du är :)

Inga symptom alls? Förutom utrbliven mens?

Han blev så glad! Han fyller år imorgon, men fick en tidig present. Skrev ett kort "vi alla 3 älskar dig" men han fattade inte innan han öppnade stickan! Haha.

Ska ha mens imorgon typ, så inte ens det! Lite mensvärk och ömma bröstvårtor men haft det varje månad nu.
  • monn

Bästa födelsedagspresenten! Och julklappen! Spännande :)

SsaraL skrev 2014-12-27 18:58:47 följande:

Han blev så glad! Han fyller år imorgon, men fick en tidig present. Skrev ett kort "vi alla 3 älskar dig" men han fattade inte innan han öppnade stickan! Haha.

Ska ha mens imorgon typ, så inte ens det! Lite mensvärk och ömma bröstvårtor men haft det varje månad nu.

• joss82

Så härligt med plus i tråden, åh vad jag hoppas att jag själv kommer kunna skriva det snart! Äl +3/4 idag, ska ta progesteronprov i övermorgon. Nervös för det, försöker ställa in mig på dåligt resultat igen. Tycker inte att tempen stigit som den borde, har dock haft väldigt dålig koll på den. Bara mätt vid enstaka tillfällen och haft annan dygnsrytm än jag brukar. Så hoppas ju ändå..

• monn

Hoppas för din skull! Vi verkar ligga rätt samma, hade positivt utslag på julafton! :) hoppas vi får plus båda två!

joss82 skrev 2014-12-27 20:20:11 följande:

Så härligt med plus i tråden, åh vad jag hoppas att jag själv kommer kunna skriva det snart! Äl +3/4 idag, ska ta progesteronprov i övermorgon. Nervös för det, försöker ställa in mig på dåligt resultat igen. Tycker inte att tempen stigit som den borde, har dock haft väldigt dålig koll på den. Bara mätt vid enstaka tillfällen och haft annan dygnsrytm än jag brukar. Så hoppas ju ändå..

• joss82
    monn skrev 2014-12-27 20:37:34 följande:

Hoppas för din skull! Vi verkar ligga rätt samma, hade positivt utslag på julafton! :) hoppas vi får plus båda två!

Ja, håller tummarna för oss också! Jag hade utslag 22:e och 23:e. Det har ju gått bra för så många andra i tråden så varför skulle det inte göra det för oss också?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014