Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Min pojk sover mellan ca 22:00-09:00/10:00. vaknar var 3-4-5 h för mat och somnar om igen. Så är väldigt glad att han sover så oroligt bra om natten på daten sover han alltid olika. ibland är han upp 6 h i sträck.
Min pojk sover mellan ca 22:00-09:00/10:00. vaknar var 3-4-5 h för mat och somnar om igen. Så är väldigt glad att han sover så oroligt bra om natten på daten sover han alltid olika. ibland är han upp 6 h i sträck.
jag har inte bloggat så länge men det kommer mycket mer, ni får ha tålamod :) hoppas att ni vill stanna.
Hur gammal är din grabb?
Gud vad skönt, min tjej sover oftast ca 2 timmar sen är det mat igen, men har nu senaste veckan börjat sova 3-4 timmar ibland och det är oförskämt skönt. Hon är dock vaken i kanske 2 timmar emellan sovningarna då istället.
Vart bor alla förresten? :)
tänkte det kan ju vara trevligt att ta en fika med någon som bor nära
längre fram när bebisen har nån form av rutin då förstås :)
jag bor på landet utanför karlskoga. har ganska nära till örebro.
Min är också 5 veckor på dagen till och med :)
Jag bor i Borlänge :)
Jag bor i helsingborg :)
Vår tjej sover mest hela dagarna, vaknar ett par gånger och äter och gnäller lite. Somnar vid 22 för natten och sover till 9, vaknar var 3e timme för att äta. Kräks 22 gånger och somnar sen om. Hon sover i en bedsidebed bredvid min säng, eller uppe hos mej ibland. Beroende på vilket humör hon är på.. Surar hon eller ligger och grymtar i sin säng så brukar jag ta över henne till mej. Då somnar hon direkt. Jag har svårt att lägga henne ifrån mej i sin egen säng på dagarna. Jag sitter gärna med henne i famnen och låter henne sova på mej. Det dumma är att man inte får något gjort eller att hon tillslut måste ha mej för att somna. Men det är ju så mysigt!
Vår treåring kommer alltid in till oss på nätterna så det är lite trångt med fyra personer i en säng :p han och mannen delar på en sida och jag och dottern på andra sidan av sängen. Just nu sover båda (sonen har feber) och båda har sovit i över en timme, hon i sin egna säng till och med. Yey! ;)
Vi bor i Borlänge
Freja sover bredvid mej under mitt täcke, precis som mina två äldre gjort. försöker jag lägga henne en bit ifrån mej kravlar hon sig fast i mej... Vill inte sova i egen säng, men det hade jag inte ställt mej in på heller
. Hon ligger helst på sida. Hon somnar 22-23-tiden och vaknar och äter ca 3 gånger. Vi vaknar 8-9-tiden.
På dagen sover hon i famnen, i vagnen eller i babysittern som vi lagt ett fårskinn i. Ibland i bärsjalen om jag orkar krångla på den. Väljer oftast att ha tid att sitta och mysa med henne i famnen, tiden går så himla snabbt! 5,5 veckor har hon hunnit bli redan! Hon sover gott i bilstolen också så går bra att åka med henne och handla.
Skrikfest...... Yey.....