• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • Pernilla0414

Min glupske pojk går upp i vikt i rasande fart! Första två BVC besöken 500g/vecka. Och de två senaste veckorna 300g/vecka. Känns som det kommer att bli en stor grabb det här:)

• Ssajko

Min sög på tummen precis när hon kom ut men slutade efter några dagar, nu är det väldigt sällan tummen slinker in. Det hade varit skönt om hon tagit nappen.. Mina stackars bröstvårtor haha :) hur gamla är era små?

• Nerd

vi var på bvc igår för första gången. tjejen hade gått upp 500g. 
    hon är en riktig sugpropp. nu sKA vi hitta en napp som duger. sköterskan sa att hennes matbehov är mindre än sugbehovet.. hon vägde inte så mycket vid födseln så nu lite drygt 2 v gammal väger hon 3700 g.

kan ni lägga  ifrån er era bebisar? min vill bli hållen, buren eller ligga intill dygnet runt. idag är första dagen på mannens jobb igen och jag lyckades tack o lov lägga henne i vagnen 10 min utan skrik så jag kunde gå på toa och borsta tänderna ifred. haha,, önskar jag kunde ta ut henne på promenad men det kan nog dröja.. nån som har tips på bra bärsele?

• banan123

testa att doppa nappen i lite bröstmjölk eller så kan ni testa att ge fingret. stoppa in fingret med naglen neråt- alltså mot tungan.

• MammaTillBäbis

Ni som letar bra nappar har ni testat MAM napp 0-6 mån? Är enda nappen vår son tar!

Såg TT det eftersöktes tips på bra bärsele också. Vår som gillar tyvärr inte vårt bärsele ännu men jag beställde en bärsjal från koalabarn.se den gillar han. Kan man använda från liten till större. Ett tips för de som är lite sugna på en bärsjal. Kostar 450:- beställde på fredagen å på måndagen var den här, ingenstans! :)

• Lillium
    MammaTillBäbis skrev 2014-11-13 11:57:23 följande:

Ni som letar bra nappar har ni testat MAM napp 0-6 mån? Är enda nappen vår son tar!

Såg TT det eftersöktes tips på bra bärsele också. Vår som gillar tyvärr inte vårt bärsele ännu men jag beställde en bärsjal från koalabarn.se den gillar han. Kan man använda från liten till större. Ett tips för de som är lite sugna på en bärsjal. Kostar 450:- beställde på fredagen å på måndagen var den här, ingenstans! :)

Den nappen är den enda vår dotter tar också, sen hoppar den ut hela tiden men vi jobbar på det Flört  Mam-napparna var de enda vår son tog också. Han ratade alla andra..
  • Ssajko

Jag har testat de napparna också men hon vill inte. :/ jag får inte lägga ifrån mig damen många minuter, bara när hon verkligen har slocknat men sen sover hon själv tills hon är hungrig igen :) jag har en bärsjal som jag precis fått, har bara provat att knyta på. Den kostade 695kr tror jag. Jättelång men jag tror att den blir bra, hon verkade trivas i den när jah provade iallafall :)

• MeEmmA

Vad kul, MAM-nappen är den enda min pojk också gillar :)

Vi har en babybjörn, har bara haft han i den korta stunder vilket har slutat med att han somnat gott. Har på mig den hemma med han i när jag behöver få nått gjort med fria händer när han skriker av att ligga ner själv. Använde samma teknik med min första pojk som var likadan och det fungerar! Självklart är det inte hela världen om de skriker, men jag blir lite stressad av att lyssna på det när det finns en massa saker som måste bli gjort... Så det är främst för min egna skull (grannen skrattade dock åt mig när hon såg att jag hade han där i här hemma).

Svar på tråden Oktoberbebisar 2014