Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Ska ni ha täck overall till era småttingar redan i vinter? Vi har köpt en riktig åkpåse i två lager i dun men i januari är hon 3 månader och hinner ju bli säkert 5 innan vintern är slut, sitter dom inte lite mer i vagnen då och är lite mer med? Då kanske de krävs en riktig overall också va? Eller ligger dom lika nerbäddade som nu? :p
jag byter inte bröst om hon ammar 1 h. borde jag det?
tänker att så länge hon är nöjd så får hon det hon vill ha ut av amningen. mat/närhet.
Ska ni ha täck overall till era småttingar redan i vinter? Vi har köpt en riktig åkpåse i två lager i dun men i januari är hon 3 månader och hinner ju bli säkert 5 innan vintern är slut, sitter dom inte lite mer i vagnen då och är lite mer med? Då kanske de krävs en riktig overall också va? Eller ligger dom lika nerbäddade som nu? :p
Ammar ni från bägge brösten när ni ammar 1timme. Sen att man kommer ihåg att dricka mycket vatten och äta bra. Det ger bättre produktion och så är man själv också piggare .
Vi har snabba amningar på en kvart typ. Utom på kvällen när hon ska sova då hon kan ligga hur länge som helst och ha mig som napp. Ammar bara från ena bröstet åt gången annars blir det för mycket mat och det bara kommer upp. Jag har väldigt effektiv utdrivning, så till den grad att det stackars pyret storknar titt som tätt och blir alldeles panikslagen
Vi har snabba amningar på en kvart typ. Utom på kvällen när hon ska sova då hon kan ligga hur länge som helst och ha mig som napp. Ammar bara från ena bröstet åt gången annars blir det för mycket mat och det bara kommer upp. Jag har väldigt effektiv utdrivning, så till den grad att det stackars pyret storknar titt som tätt och blir alldeles panikslagen ![]()
...hur är era med kräk..?
Dottern fick snabbt smeknamnet Kräkmaja och funderar nästan på att ta det som tilltalsnamn. Jämt och ständigt och hela tiden. Kan gå en halvtimme och rapa henne och sen ligger hon i 2 sekunder - kräk..!
Min kräks rätt lite.. Hon får iväg en rejäl kastspya lite då och då men det är inte så ofta. hon har väldigt mycket hicka däremot, hade redan i magen. Jag trodde att det skulle försvinna när hon föddes men icke!
...hur är era med kräk..?
Dottern fick snabbt smeknamnet Kräkmaja och funderar nästan på att ta det som tilltalsnamn. Jämt och ständigt och hela tiden. Kan gå en halvtimme och rapa henne och sen ligger hon i 2 sekunder - kräk..!
Min lilla kille kräks nästan ingenting, men däremot är han en riktig bajsmaskin istället, blöjan e full flera ggr om dagen. Hicka gjorde han mycket i magen och har fortsatt med det nu också :) han ser lika förvånad ut över hickan varje gång.
Idag ska vi till BVC, ska bli kul att se hur mycket han har växt nu! Chansar på att han har gått upp ca 500g på två veckor.
Nu har jag äntligen vågat väga mig, är nere på inskrivningsvikten efter fyra veckor, dock hade jag gått upp lite till inskrivningen så det finns ett par kg kvar ändå. Har hört att det kan vara svårare att få tillbaka sin kropp med det tredje barnet, eller iaf att det kan ta längre tid. Men just nu är jag riktigt fascinerad över hur kroppen fungerar :)