• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • Nerd
    Ssajko skrev 2014-11-15 19:53:00 följande:

Jag har en Babylonia tricot slen, jättenöjd det jag har hunnit använda den :)

är den svår att knyta? övervägde du en sjal som man inte behöver knyta? babylonia har sånna med i olika storlekar såg jag. har svårt att välja..
    mitthemligajag skrev 2014-11-15 21:21:43 följande:
    Jag har en miracle och tycker den är super, han en vännina som köpte en orginal sele utan ryggplatta och hon ratar den helt då hon får ont i ryggen av att bära i den. Så köp en med ryggplatta!! Så har vi en tricotti bärsjal, valde den för att den är tvådelad :)
    bra tips! 
    har du tricotti slen eller annan modell? bra?
  • DinaMii
    Nerd skrev 2014-11-15 11:36:43 följande:

jag ska nog allt investera i en sele och en sjal!
    vad tror ni om baby björn en sån där original-sele?
    finns hur många som helst på tradera.
    nån som vet en bra sjal? :)

Vi har en babybjörn one och en bärsjal från mysak. Hade en babybjörn med ryggplatta till sonen, funkade bra tills han blev tyngre, då fick jag superont i ryggen ändå, funkade bättre för sambon som är längre. Men fördelningen över ryggen blev helt fel för mej som är under 160 cm. Sjalen köpte jag ny på tradera. Är en privatperson som syr dom och dom säljs för runt någon hundring. Den är superbra! :) har fått bra omdömen oxå när jag googlat runt. Babybjörn one har ett stödbälte runt höften för den som bär, så vikten läggs på höfterna ist för på rygg och axlar. Märker att det är stor skillnad på den och den förra bärselen vi hade, tror det var synergy den hette.. Så har vi överdrag till selen så man kan ha den ute, med vindskydd. Perfekt när man bara ska till dagis och lämna sonen :)
  • Ssajko
    Nerd skrev 2014-11-16 09:09:13 följande:
    är den svår att knyta? övervägde du en sjal som man inte behöver knyta? babylonia har sånna med i olika storlekar såg jag. har svårt att välja..
    mitthemligajag skrev 2014-11-15 21:21:43 följande:Jag har en miracle och tycker den är super, han en vännina som köpte en orginal sele utan ryggplatta och hon ratar den helt då hon får ont i ryggen av att bära i den. Så köp en med ryggplatta!! Så har vi en tricotti bärsjal, valde den för att den är tvådelad :)
    bra tips! 
    Första gången jag skulle knyta så tänkte jag att vad fan är det här, men efter det så kom jag ihåg och det går smidigare varje gång :) det är bilder och jättebra förklaringar med hur man knyter. Det svåraste sen är att få i bebisen men jag övade med gossedjur först :) (det blir lite annat med en riktig bebis men jag fick till det iallafall med gossedjuret så att jag fattade hur jag skulle ha det :) ) jag tittade på någon enstaka annan bara, men tyckte att det var bra med en som man knyter så kan "alla" ha den, är tex rätt stor skillnad på mig och min sambo om han skulle vilja bära också. De jag såg var det annars storlekar på och det ville jag inte ha.
  • mitthemligajag
    Nerd skrev 2014-11-16 09:09:13 följande:
    mitthemligajag skrev 2014-11-15 21:21:43 följande:Jag har en miracle och tycker den är super, han en vännina som köpte en orginal sele utan ryggplatta och hon ratar den helt då hon får ont i ryggen av att bära i den. Så köp en med ryggplatta!! Så har vi en tricotti bärsjal, valde den för att den är tvådelad :)
    bra tips! 
    Jag har en tvådelad som är super! Kan till och med amma i den med lillan liggandes i vaggningspositionen. Vet inte vad modellen heter dock men ingen man knyter...
  • karpas

Tiden rullar iväg. Vår lilla Milo blir 6 veckor idag. Växer och frodas, i morgon ett besök på BVC. Får se hur stor han är nu.

• Ssajko

Verkligen! På ett sätt känns det som att jag alltid har haft min bebis samtidigt som det känns som att förlossningen var häromdagen. Min tjej blev en månad igår :) ska till bvc idag och se :) hon låg på 4380g förra veckan.

• s117675

Någon bebis som fått sin första förkylning än? Min lilla docka är snuvig, troligtvis har storebror smittat henne :( trodde amningen skulle skydda henne men inte..

• Lillium
    s117675 skrev 2014-11-20 15:07:20 följande:

Någon bebis som fått sin första förkylning än? Min lilla docka är snuvig, troligtvis har storebror smittat henne :( trodde amningen skulle skydda henne men inte..

Min lilla tjej har varit jättesnuvig och hostar fortfarande. Vi är inne på tredje veckan nu (hon är snart 7 veckor). Som tur är har hon inte haft feber. Hoppas att det går över för din lilla snart. Tyvärr är det svårt med äldre syskon. Tycker det är jobbigt att hämta på förskolan med lillan för det känns som att det är mycket baciller där. Är rädd för rs :(
  • Ssajko

Vad är rs? Min kotte har klarat sig men hon är första barnet och de som är småförkylda eller så får inte komma på besök. Vill försöka skydda henne ifrån det så gott jag kan när hon är så liten.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2014