• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • Mymmlan

Men på tal om att våga sig ut, om man nu gör det och ska möta någon på stan med sin enveckas bebis kan ju den andre vara i tid morr!

• mitthemligajag
    Mymmlan skrev 2014-10-19 12:46:40 följande:

Men på tal om att våga sig ut, om man nu gör det och ska möta någon på stan med sin enveckas bebis kan ju den andre vara i tid smile4.gif morr!

Verkligen morr på den!!
  • Mischa

Hej, jag är gärna med här! Fick mitt första barn den 3 oktober.

Mitthemligajag: 13/10, flicka, Charlie

Mymmlan: 9 oktober, flicka, Hilma

Karpas, 9/10, pojke. Milo.

Lillium, 5/10, flicka

Mischa, 3/10, flicka, Astrid

• Pernilla0414

16/10 pojke, Charlie

Grattis till oss :)

Fyra dygn har gått och min kille väääägrar att låta mig sova 1sek !! :(( Så fort jag släpper ner honom i sängen bredvid mig så börja han skrika. Oxh så få jag börja amma igen (han vägra ta bröstet när jag ligger ner) så upp o hoppa, fram med bröst som han bråka en stund med sedan bli han lugn o somna hårt i famnen, helt avslappnad sen prova ja lägga honom ner med mig igen o då börja han sparka o skrika och så upp igen .. Klockan är 3:39 och nu vågar jag inte längre släppa ner honom. Sitter här i soffan med honom sovandes som en stock i famnen o tröstäter godis :(

Vill sovaaaa!! Förstår inte vad jag gör för fel!!

De andra nätterna ha vi iaf kunnat amma liggandes o han ha sovit en timme i stöten iaf.

Jag blir knäpp av denna sömnlöshet

• mitthemligajag
    Pernilla0414 skrev 2014-10-20 03:42:18 följande:

16/10 pojke, Charlie

Grattis till oss :)

Fyra dygn har gått och min kille väääägrar att låta mig sova 1sek !! :(( Så fort jag släpper ner honom i sängen bredvid mig så börja han skrika. Oxh så få jag börja amma igen (han vägra ta bröstet när jag ligger ner) så upp o hoppa, fram med bröst som han bråka en stund med sedan bli han lugn o somna hårt i famnen, helt avslappnad sen prova ja lägga honom ner med mig igen o då börja han sparka o skrika och så upp igen .. Klockan är 3:39 och nu vågar jag inte längre släppa ner honom. Sitter här i soffan med honom sovandes som en stock i famnen o tröstäter godis :(

Vill sovaaaa!! Förstår inte vad jag gör för fel!!

De andra nätterna ha vi iaf kunnat amma liggandes o han ha sovit en timme i stöten iaf.

Jag blir knäpp av denna sömnlöshet

Åh stackars :( vi kör en matpaus nu, andra sen kl 12. Vad sover han i? Våran Charlie sover i ett mysigt babynest i mitten, ligger med huvudet tätt intill och en hand i så somnar hon fort. Sen berättade min farmor som jobbat på sjukhus att när små barn kom in på akuten så brukar dom oftast få sätta på dom mössa för då blev dom tryggare. Kanske värt att prova! Lider med dig :(
  • Lillium

Usch, min son på 3 år är hemma och är jättedålig med snuva, hosta och 39 graders feber och jag klarar inte av att se honom så dålig. Är dessutom så orolig att lillasyster ska bli smittad  Rynkar på näsan Känns bara jobbigt allting och dessutom har jag känt mig hängig och haft huvudvärk sedan förlossningen.
    Hoppas att ni andra mår bättre. Har RS-säsongen börjat ännu? Är livrädd för det.

• Mymmlan

Pernilla0414 så var sonen också. För oss funkade det att ha en värmekudde i sängen så den var varm och go innan man la ned honom, eller ha en filt runt honom och lägga ned honom med filten runt sig. I värsta fall bullade jag upp med kuddar bakom ryggen och sov sittandes.

Börjar få ont i halsen och är också livrädd för rs. Ska fråga på Bvc idag.

• Pernilla0414
    Mymmlan skrev 2014-10-21 09:52:21 följande:

Pernilla0414 så var sonen också. För oss funkade det att ha en värmekudde i sängen så den var varm och go innan man la ned honom, eller ha en filt runt honom och lägga ned honom med filten runt sig. I värsta fall bullade jag upp med kuddar bakom ryggen och sov sittandes.

Börjar få ont i halsen och är också livrädd för rs. Ska fråga på Bvc idag.

Tack för tipsen. Nätterna har blivit lite bättre, mycket tack vare att han får en flaska ersättning som komplettering vid 22-23.

Tror han kräver mer mat än andra bebisar därav hunger hela tiden o amma ständigt. Han hade gått upp över 300 gran på fyra dagar .. Haha så amningen verka fungera iaf :) hur går det för er andra ? Inga bekymmer alls?! :)
  • Mymmlan

Utöver sömnen är det inga problem. Mannen jobbar första dagen idag och jag måste säga att även om det inte varit några konstigheter idag är det ingen picnic att vara hemma med två! Minns känslan från ettan när maken jobbade i början, kände mig helt handfallen och övergiven. Tur att man vet att det går över.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2014