Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Sen vet jag inte om det är ett tips eller inte, om det funkar eller om mina barn blivit lugna av en slump bara..?
Men i magen så hör ju bebisarna våra hjärtan, tarmar och andetag. Det är det dom är van vid och som dom lyssnat på i flera månader.
När sonen kom och hade svårt att sova så la jag mej bredvid honom och andades tungt alles i örat på honom :p och tänkte att han kanske skulle känna igen ljudet från magen och lugnas av det. Han blev lugn, och dottern tycker oxå om det.
Sen om det är en slump eller inte vet jag inte :p men det kanske är värt ett försök till bebisar som inte riktigt kommer till ro :) det kanske kan vara lite sövande?
Det finns ju också sånna där pysventiler, så att man hjälper bebisen att prutta om den har ont i magen. De ska tydligen vara jättebra, själv har jag bara provat en gång och då bajsade ungen ;)
Många bra tips och vi utövar dom alla flitigt! På fyra dagar har jag enbart fått i mig Max 1/2 dl créme freishe i en sås men har inte märkt skillnad dom dagarna jag inte ätit mjölkprodukter heller, fast de kanske måste gå längre tid! Hon får både minifom och Semper sedan ca 2 veckor tillbaka och jag tycker minifomen hjälper henne att raps efteråt mycket bättre! Sen får hon magmassage morgon och kväll och benen upp mot magen är ngt hon faktiskt gillar mycket när hon är ledsen, jo problemet på nätterna är just gaser, hon är jätte jätte gasig och det bullrar i magen på henne men lyckas inte få ut gaserna med pysvenrilerna heller, kommer bajs men inga gaser så de fortsätter mullra på i hennes mage, oftast släpper de när hon somnar och de mesta av gaserna kommer ut då, om hon bara kunde förstå det!
Hur ser era nätter ut? Jag känner att det inte fungerar alls längre. Lillan kan skrika flera timmar vissa nätter och första veckan sambon var tillbaka på jobbet ville jag att han skulle kunna sova ut så vid tio på kvällen gick han in och lade sig i gästrummet och så har de fortsatt så. Men jag är så trött efter 2 veckor nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen... Lillan somnar runt 3 på natten och vaknar igen runt 8.30 och såklart några mat pauser på de. Innan dess är de mest skrik och korta korta sovningar på några minuter innan hon skriker igen.
Hon är en otroligt vaken bebis och kräver mycket uppmärksamhet, så inte mycket sovtid på dagen heller... Känner irritationen gror på att han själv inte tar initiativ och vill hjälpa till och jag vet inte alls vad jag kan kräva eftersom han ändå jobbar hela dagarna. Men just nu känner jag att jag jobbar också fast 24 timmar om dygnet både fysiskt och psykiskt
Ni vars sambos jobbar heltid och dagtid, vad gör han? Hur mycket hjälper han till? Sover han i sovrummet ?
Hur gör ni där mannen tar hand om bebisen vissa timmar? Mitt problem är att min tjej vill amma ungefär varannan timme på natten och det kan inte min sambo hjälpa till med ju. Har ni börjat använda pump/handmjölka eller kör ni ersättning? Eller era bebisar är kanske inte hungriga utan vill bara ha närhet?
Som inatt, då ammade hon kl 2, kl 4, kl 6 och sen kl 8 eller 9. Pust! Jag är absolut beredd att ta större nattansvar eftersom min sambo börjar jobba på måndag plus att han tagit allt ansvar för mat och vår hund under de tio pappadagarna men det vore ju skönt att slippa åtminstone NÅGON nattamning.
hur länge ammar era barn? min tjej kan bli nöjd på 15 min men ibland kan hon amma en timme! hon snuttar inte bara utan äter!
har man ens mjölk så det räcker en timme? :O
är ganska påfrestande på bröstvårtorna oc på natten får jag nästan kramp av att ligga till så länge!
Hur gör ni där mannen tar hand om bebisen vissa timmar? Mitt problem är att min tjej vill amma ungefär varannan timme på natten och det kan inte min sambo hjälpa till med ju. Har ni börjat använda pump/handmjölka eller kör ni ersättning? Eller era bebisar är kanske inte hungriga utan vill bara ha närhet?
Som inatt, då ammade hon kl 2, kl 4, kl 6 och sen kl 8 eller 9. Pust! Jag är absolut beredd att ta större nattansvar eftersom min sambo börjar jobba på måndag plus att han tagit allt ansvar för mat och vår hund under de tio pappadagarna men det vore ju skönt att slippa åtminstone NÅGON nattamning.
Min sambo kom också in så att hon fick amma (så länge hon inte är otröstlig) och sen tog ut henne igen men jag tycker inte att det gjorde någon skillnad för hon sover ändå däremellan ganska bra på nätterna. Det är någon timme här och där som hon kan vara vaken och titta runt lite och så.
hur länge ammar era barn? min tjej kan bli nöjd på 15 min men ibland kan hon amma en timme! hon snuttar inte bara utan äter!
är ganska påfrestande på bröstvårtorna oc på natten får jag nästan kramp av att ligga till så länge!