• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • karpas

Eftervärkarna var inte så farliga som jag väntade mig. Fjärde barnet så jag trodde det skulle göra mer ont. Hade ont på BB de två första dagarna, tog alvedon. Sen ibland på natten när jag låg ner och ammade. Nu är avslaget påväg att ta slut. Gossen blir 3veckor i morgon. Han har nog kommit i en ökningsfas vad gäller amning. Han har vaknat varje timme i natt och tillslut vid 4 fick gubben ta han så jag fick sova. Nåja det är tur mannen är ledig tre dagar nu. Sparat på de tio dagarna då min mamma var här första veckan. Nästa vecka skola och förskola igen. Får se hur man får ihop det. :)

• mitthemligajag

Har inte heller vägt mig än men ska göra de så fort jag ser en våg, ska bli spännande!

Hur är de med era underliv där nere? Jag fick en liten bristning på ena inre blygdläppen och blödningarna har varit överkomliga, ungefär som den normala mensens första dag, nu är de inte mycket blödningar alls längre ( två veckor sen) men jag har fortfarande binda i. När brukar de sluta helt? Hur har ni haft det?

• Aftonstjärna

Jag vägde mej igår på bvc, har ingen våg hemma, har 6 kilo kvar till min utgångsvikt så har blivit av med 10+ kilo, känns helt bra på två veckor. Hoppas amningen tar ett par extra kilo också! Min mage har dragit ihop sig fint, känns konstigt när den är så liten, men jätteskönt! 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-10-29 16:56:20 följande:

Hur är de med era underliv där nere? Jag fick en liten bristning på ena inre blygdläppen och blödningarna har varit överkomliga, ungefär som den normala mensens första dag, nu är de inte mycket blödningar alls längre ( två veckor sen) men jag har fortfarande binda i. När brukar de sluta helt? Hur har ni haft det?

Har haft som du ungefär, men idag har det minskat märkbart. Också 2 veckor sen förlossningen för mej. Kommer inte ihåg hur länge det höll på förra gången, så länge sen jag fick barn sist! 
    bf 23 oktober
  • MeEmmA

Jag hade rejäla blödningar första veckan, men nu kommer det nästan ingenting längre. Har för mig att avslaget var borta helt på tre veckor med mina tidigare barn, gissar att det blir detsamma nu också.

Och underlivet mår otroligt bra, fick bara små ytliga bristningar och det har verkligen inte alls känts som när jag har varit full av stygn, ömmade o sved bara lite första dagarna och nu känner jag ingenting längre.

Var och vägde min lilla pojk igår, han går stadigt upp 200gram i veckan och är nu uppe på 4kg. Vill inte att tiden ska gå för fort bara!

• AnnicaLindqvist

Hoppar in här. Annica heter jag. 26 år boende i Umeå med min make som snart bott i Sverige ett år. Den 22 december 2013 flyttade han hit och den 24 januari fick vi reda på att jag var gravid. Lycka! Hade beräknad bf den 22 september men liten valde att inte titta ut förän 5 oktober. Glad att förlossningen startade av sig själv då jag hade en "dröm" att gå igenom förlossningen utan inverkan av medicin. Jag lyckades sånär som på två Alvedon. Hade i mina öhonv en fantastisk förlossning men slutade med en vaginal bristning och förlorade 3 liter blod. Livmodern orkade inte dra sig tillbaka men trots det mår jag mycket bra. Ut kom en fantastisk Emmy på 54cm och 4430g.

Just nu försöker vi vänja oss med livet som föräldrar och hon med livet utanför magen. Fantastisk tid :)

Någon här som Delammar? Jag vill helamma så skulle vilja ha tips och idéer hur jag får igång amningen ytterligare. Emmy börjar mer och mer rata bröstet och pumpa funkar dåligt. Undrar även om det finns fler som har flerspråkiga familjer?

• trollis86

Jag var skiträdd för att brista eller bli klippt innan förlossningen. Tyvärr blev det så att de behövde klippa lite eftersom vår lilla älskling inte tänkte komma ut. det är egentligen bara 1 av stygnen som jag har känt av lite pga att det var svälld och ett litet blåmärke runt det. Första veckan hade jag svårt att sitta på grund av det och det tog ganska sjukt, mest för att det var svälld. Nu andra veckan känner jag nästan ingenting och börjar äntligen känna mig som vanligt igen. Nu hoppas jag bara bröstvårtorna blir bättre så känns allt fantastiskt :)

• JennyL88

rollis86: 20/10, flicka, Tilda

Mitthemligajag: 13/10, flicka, Charlie

Mymmlan: 9 oktober, flicka, Hilma

Karpas, 9/10, pojke. Milo.

Lillium, 5/10, flicka

Mischa, 3/10, flicka, Astrid

MeEmm, 13/10, pojke, Jonathan

JennyL88, 30/10, flicka. Namnlös.

BF 15 oktober
  • jamieblue

rollis86: 20/10, flicka, Tilda