Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
rollis86: 20/10, flicka, Tilda
Mitthemligajag: 13/10, flicka, Charlie
Mymmlan: 9 oktober, flicka, Hilma
Karpas, 9/10, pojke. Milo.
Lillium, 5/10, flicka
Mischa, 3/10, flicka, Astrid
MeEmm, 13/10, pojke, Jonathan
Jamieblue, 27/10, flicka
JennyL88, 30/10, flicka. Namnlös
K89, 14/10, flicka, Hanna
Imorgon blir vår gosse 4veckor, tiden går verkligen fort. Enligt BM har han hittat maten, väger 5300gr och 57cm lång. :)
Imorgon blir vår gosse 4veckor, tiden går verkligen fort. Enligt BM har han hittat maten, väger 5300gr och 57cm lång. :)
Hade ingen aning om att man kunde ha så ont i brösten och bröstvårtorna! Det börjar släppa nu, tack och lov! Men fördelen med amning är ju att kilona rasar av en så jag antar att man får acceptera nackdelarna. 10 dagar efter förlossningen har jag bara 4 kg till min ursprungsvikt, känns jätteskönt. Å andra sidan har jag haft och har väl fortfarande grym baby blues, vilket inte alls har varit roligt. Längtar tills den försvinner. Jag hade hellre varit lite tjockare och sluppit baby blues men jag får ju inte välja själv :P
Hade ingen aning om att man kunde ha så ont i brösten och bröstvårtorna! Det börjar släppa nu, tack och lov! Men fördelen med amning är ju att kilona rasar av en så jag antar att man får acceptera nackdelarna. 10 dagar efter förlossningen har jag bara 4 kg till min ursprungsvikt, känns jätteskönt. Å andra sidan har jag haft och har väl fortfarande grym baby blues, vilket inte alls har varit roligt. Längtar tills den försvinner. Jag hade hellre varit lite tjockare och sluppit baby blues men jag får ju inte välja själv :P
Alltså.. Detta avslag. Har sen förlossningen haft ca en femkronas fläck i bindan varje dag. Och idag 9 dagar efter förlossningen så kommer värsta störtblödningen? Jäkla kropp!
Är det någon annan som fått svullna fötter först nu efter förlossningen? Och mörkare fläckar på underbenen/fötterna? Hade samma fläckar efter sonen och det var någon leverpåverkan, tänkte hur vanligt det är eftersom jag får det nu igen..?
Avslag ja, blä! Men nu tror jag det börjar ge sig. Men jag längtar tills jag får tillbaka min egen lukt inte denna mix av mjölk, bebiskräks, avslag, och Gud vet vad!
I natt sov dottern riktigt bra och karln sov med sonen i barnrummet så jag vaknade nästan utvilad. Har glömt hur det kändes
I natt sov dottern riktigt bra och karln sov med sonen i barnrummet så jag vaknade nästan utvilad. Har glömt hur det kändes
Kilona rasar inte av mig, men det beror på att jag är hungrig jämt. :) får ta tag i det med promenader i vinter. Oplogade gångvägar gör nog susen. ;)