• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • trollis86

Känns väldigt konstigt att ena sekunden vara överlycklig och nästa sekund superledsen. Sambon frågade en kväll "älskling varför är du så ledsen?" Och jag hade ingen aning om varför jag grät, men tårarna bara rann. :)

• Lillium
    mitthemligajag skrev 2014-10-26 10:44:15 följande:

Våran barnmorska sa att rs oftast drar igång i januari men i år kommer den tidigare och slår i topp, den kommer vara jätte mycket av just rs i år... Men skönt att din bm sa sådär, då kan de ju vara min barnmorskas egen lilla uppfattning. Alla säger ju så olika, hon tyckte vi skulle försöka hålla oss ifrån människor i TRE MÅNADER !!

Haha då får vi sitta inne i 2 månader till då ;) tror bars att man ska undvika förkylda människor. Jag måste hämta min son på förskolan varje dag och då måste lillan följa med.
  • MeEmmA

trollis86: 20/10, flicka, Tilda

Mitthemligajag: 13/10, flicka, Charlie

Mymmlan: 9 oktober, flicka, Hilma

Karpas, 9/10, pojke. Milo.

Lillium, 5/10, flicka

Mischa, 3/10, flicka, Astrid

MeEmm, 13/10, pojke, Jonathan

• MeEmmA

Hoppar in i tråden här också nu :)

Känner att allt börjar flyta på och är otroligt glad för att ha fått en så "lätt" och fin liten kille.

Det där med att gråta o vara känslig kände jag av första veckan, ville gråta för allt och kände mig helknäpp. Men nu är jag lite mer stabil :)

• MeEmmA

MittHemligaJag: jag läste att du har skrivit att det kan hjälpa med en mössa på huvudet, på BVC varnade hon om att använda mössa inomhus då värmen inte kommer ut och de kan bli för varma och då ökar riskerna för plötslig spädbarnsdöd.

Blev lite skrämd av det.

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2014-10-26 12:04:08 följande:

MittHemligaJag: jag läste att du har skrivit att det kan hjälpa med en mössa på huvudet, på BVC varnade hon om att använda mössa inomhus då värmen inte kommer ut och de kan bli för varma och då ökar riskerna för plötslig spädbarnsdöd.

Blev lite skrämd av det.

Åh fy, ja de var ju hundra år sedan farmor jobbade så de var väl annat då :p
  • MeEmmA

En annan fråga, hur ser era magar ut nu efteråt? Jag hade riktigt mycket och onda eftervärkar första veckan, nu har jag bara riktigt ont i magen emellanåt och kan se att det har hänt en hel del på bara två veckor.

Rätt så kul egentligen hur man först längtade efter magen när gravtestet var positivt och hur man nu längtar tillbaka till sin kropp igen :)

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2014-10-28 10:16:36 följande:

En annan fråga, hur ser era magar ut nu efteråt? Jag hade riktigt mycket och onda eftervärkar första veckan, nu har jag bara riktigt ont i magen emellanåt och kan se att det har hänt en hel del på bara två veckor.

Rätt så kul egentligen hur man först längtade efter magen när gravtestet var positivt och hur man nu längtar tillbaka till sin kropp igen :)

Min har gått tillbaka riktigt fint på två veckor! Men den magen som finns kvar är en bulldeg haha, men den är ganska platt igen... Men äckligt vid magmusklerna brukar sitta, bara som ett mjukt hål ;)
  • Pernilla0414

12 dagar sedan idag.. Samma här, riktigt grymma eftervärkar. Fyy.. Fick "andas" igenom du värsta.. Är så skönt när all smärta med mage, underliv, amning är över :)

O ja magen ha gått tillbaka helt ok, dock ha ja "ledsen-navel" går ju inte göra så mkt åt. Trodde det skulle se värre ut iaf så jag är positivt överraskad!

Hur många kilo ha ni kvar till er målvikt? 9 kilo ha jag kvar :/ gått ner 11 kilo nu

• MeEmmA
    Pernilla0414 skrev 2014-10-28 19:26:41 följande:

12 dagar sedan idag.. Samma här, riktigt grymma eftervärkar. Fyy.. Fick "andas" igenom du värsta.. Är så skönt när all smärta med mage, underliv, amning är över :)

O ja magen ha gått tillbaka helt ok, dock ha ja "ledsen-navel" går ju inte göra så mkt åt. Trodde det skulle se värre ut iaf så jag är positivt överraskad!

Hur många kilo ha ni kvar till er målvikt? 9 kilo ha jag kvar :/ gått ner 11 kilo nu

Jag har inte vågat väga mig än, ska göra det när jag känner mig ok med mig själv igen :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014