Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Känns väldigt konstigt att ena sekunden vara överlycklig och nästa sekund superledsen. Sambon frågade en kväll "älskling varför är du så ledsen?" Och jag hade ingen aning om varför jag grät, men tårarna bara rann. :)
Våran barnmorska sa att rs oftast drar igång i januari men i år kommer den tidigare och slår i topp, den kommer vara jätte mycket av just rs i år... Men skönt att din bm sa sådär, då kan de ju vara min barnmorskas egen lilla uppfattning. Alla säger ju så olika, hon tyckte vi skulle försöka hålla oss ifrån människor i TRE MÅNADER !!
trollis86: 20/10, flicka, Tilda
Mitthemligajag: 13/10, flicka, Charlie
Mymmlan: 9 oktober, flicka, Hilma
Karpas, 9/10, pojke. Milo.
Lillium, 5/10, flicka
Mischa, 3/10, flicka, Astrid
MeEmm, 13/10, pojke, Jonathan
Hoppar in i tråden här också nu :)
Känner att allt börjar flyta på och är otroligt glad för att ha fått en så "lätt" och fin liten kille.
Det där med att gråta o vara känslig kände jag av första veckan, ville gråta för allt och kände mig helknäpp. Men nu är jag lite mer stabil :)
MittHemligaJag: jag läste att du har skrivit att det kan hjälpa med en mössa på huvudet, på BVC varnade hon om att använda mössa inomhus då värmen inte kommer ut och de kan bli för varma och då ökar riskerna för plötslig spädbarnsdöd.
Blev lite skrämd av det.
MittHemligaJag: jag läste att du har skrivit att det kan hjälpa med en mössa på huvudet, på BVC varnade hon om att använda mössa inomhus då värmen inte kommer ut och de kan bli för varma och då ökar riskerna för plötslig spädbarnsdöd.
Blev lite skrämd av det.
En annan fråga, hur ser era magar ut nu efteråt? Jag hade riktigt mycket och onda eftervärkar första veckan, nu har jag bara riktigt ont i magen emellanåt och kan se att det har hänt en hel del på bara två veckor.
Rätt så kul egentligen hur man först längtade efter magen när gravtestet var positivt och hur man nu längtar tillbaka till sin kropp igen :)
En annan fråga, hur ser era magar ut nu efteråt? Jag hade riktigt mycket och onda eftervärkar första veckan, nu har jag bara riktigt ont i magen emellanåt och kan se att det har hänt en hel del på bara två veckor.
Rätt så kul egentligen hur man först längtade efter magen när gravtestet var positivt och hur man nu längtar tillbaka till sin kropp igen :)
12 dagar sedan idag.. Samma här, riktigt grymma eftervärkar. Fyy.. Fick "andas" igenom du värsta.. Är så skönt när all smärta med mage, underliv, amning är över :)
O ja magen ha gått tillbaka helt ok, dock ha ja "ledsen-navel" går ju inte göra så mkt åt. Trodde det skulle se värre ut iaf så jag är positivt överraskad!
Hur många kilo ha ni kvar till er målvikt? 9 kilo ha jag kvar :/ gått ner 11 kilo nu
12 dagar sedan idag.. Samma här, riktigt grymma eftervärkar. Fyy.. Fick "andas" igenom du värsta.. Är så skönt när all smärta med mage, underliv, amning är över :)
O ja magen ha gått tillbaka helt ok, dock ha ja "ledsen-navel" går ju inte göra så mkt åt. Trodde det skulle se värre ut iaf så jag är positivt överraskad!
Hur många kilo ha ni kvar till er målvikt? 9 kilo ha jag kvar :/ gått ner 11 kilo nu