Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Okej, och du hade högt blodtryck?
Jag åt blodtryckssänkande medicin fram till för två veckor sedan då det äntligen sjunkit.
Ja, 140/90 tror jag de var.
Min barnmorska sa att när de kollar med blodtryck så är det ju lite individuellt också, utgår ifrån vad som blir högt för personen. Något som är högt för en person är kanske normalt för en annan.
Mitt BT är normalt 110/65 men jag tolkade barnmorskan som att det ska bli högre när man är gravid. Hade högre redan vid inskrivningen i vecka 12 men det var först när det steg över 140/90 som de blev oroliga.
Sen sa de inne på BB att BT brukar peaka 3 dygn efter förlossningen vid havandeskapsförgiftning så därför ville de ha mig inlagd 5 dygn efteråt för att justera medicinen. På BB förvarnade de mig även för att BT kunde förbli förhöjt upp till 3 mån efter förlossningen.
Ville bara säga god jul :) 
Så söt :) god jul på er allihopa! Hoppas att alla får det jättemysigt! :)
Ta i trä men nu har det vänt! Hon somnar i snitt kl 24 och sover till 07 i ett streck utan att vakna! Hon är 10 veckor. Jag är i chock, treåringen vaknar fortfarande på nätterna och kommer in till oss!
Ta i trä men nu har det vänt! Hon somnar i snitt kl 24 och sover till 07 i ett streck utan att vakna! Hon är 10 veckor. Jag är i chock, treåringen vaknar fortfarande på nätterna och kommer in till oss!