Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Hej alla söta med bebisar! Min Lillskrutt blir imorgon 2 månader.. En fråga dock. Han verkar vara väldig slemmig i halsen. Ammar inte längre.. Någon mer vars lille har mycket slem?:/
Hej alla söta med bebisar! Min Lillskrutt blir imorgon 2 månader.. En fråga dock. Han verkar vara väldig slemmig i halsen. Ammar inte längre.. Någon mer vars lille har mycket slem?:/
Nu är challan 11 veckor och 2 dagar gammal, hon sover hela nätterna sedan någon vecka tillbaka från att ha somnat kl runt 5 varje natt pga av koliken! Hon är snorig och slemmig med de går super att få bort med koksaltlösning och näsfrida!
Jädrar va fort tiden går nu, händerna är i munnen jämt och ständigt och dreglet flödar hehe. Hon trivs bäst i gymmet! Än är hon rätt svårflörtad med under mornarna är hon ett riktigt guldkorn som är så nöjd och glad! Har kommit på att hon är en rutin bebis precis som jag! Hon måste få sin sömn mellan 10.30 och ca 2 h framåt annars blir de rätt kaos. Vi får helt enkelt hålla oss lugna runt den tiden för hon sover helst inte bland folk. Ljud gör inte så mkt men människor och saker att titta på, då går de inte alls!! Hur har ni det med rutiner?? Skrattar era bebisar något? :)
Ha ett riktigt gott nytt år!! Hälsningar från oss i amningspausen ;) Nu ska de ätas hummer och oxfilé i fjällen
Nu är challan 11 veckor och 2 dagar gammal, hon sover hela nätterna sedan någon vecka tillbaka från att ha somnat kl runt 5 varje natt pga av koliken! Hon är snorig och slemmig med de går super att få bort med koksaltlösning och näsfrida!
Jädrar va fort tiden går nu, händerna är i munnen jämt och ständigt och dreglet flödar hehe. Hon trivs bäst i gymmet! Än är hon rätt svårflörtad med under mornarna är hon ett riktigt guldkorn som är så nöjd och glad! Har kommit på att hon är en rutin bebis precis som jag! Hon måste få sin sömn mellan 10.30 och ca 2 h framåt annars blir de rätt kaos. Vi får helt enkelt hålla oss lugna runt den tiden för hon sover helst inte bland folk. Ljud gör inte så mkt men människor och saker att titta på, då går de inte alls!! Hur har ni det med rutiner?? Skrattar era bebisar något? :)
Ha ett riktigt gott nytt år!! Hälsningar från oss i amningspausen ;) Nu ska de ätas hummer och oxfilé i fjällen
För oss går nätterna jättebra, hon sover inte lika länge som era i en stöt. Men hon har somnat vid 20.30 och sover alltid minst 4h först och sen är det lite olika. 2 eller 3timmar i taget fram till 8-9 på morgonen. Dagarna är lite sämre att få till något bra. Hon sover max en timme då i sträck oftast inte ens det så är jättetjurig på efterniddagarna och ska helst bara snutta tutte :/
Min pojk har också börjat skratta med ljud. Han gör det inte ofta men ibland hör man ett riktigt skratt! Det är verkligen ett underbart läte <3 (född 16/10)
Han är SUPER duktig med att sova. sover ca från 00:00-10:00 med 5 timmars mellanrum för mat. min kille vill gärna oxå stå upp eller sitta med rakrygg. Han älskar uppmärksamhet (såklart) och vill gärna att man kollar honom i ögonen och låter han vara med. Ögonen har nog inte förändrats inte vad jag märkt av iaf. Badningen älskaaar han. När vi tar upp honom blir han små sur och vill i igen :)
hoppar in här, bättre sent än aldrig ;)
90-lindah 29/10 flicka, Molly
känns som om jag har bland de mindre barnen här, 54 cm och 4120 g vid 2 mån kollen :D
haft jätteproblem med skrik kvällstid men använt miniform nu i några dagar, verkar hjälpa. har även blivit rekommenderad att ge kamomille the, någon som testat detta ?
hoppar in här, bättre sent än aldrig ;)
90-lindah 29/10 flicka, Molly
känns som om jag har bland de mindre barnen här, 54 cm och 4120 g vid 2 mån kollen :D
haft jätteproblem med skrik kvällstid men använt miniform nu i några dagar, verkar hjälpa. har även blivit rekommenderad att ge kamomille the, någon som testat detta ?
Får man hoppa in här?
Har en liten tjej född 4 oktober.
undrar ibland om jag ens hade lyckats få ut henne om hon föddes som hon är nu
men såklart det hade gått de med.