• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • DinaMii

Alltså är det bara jag som verkligen verkligen saknar att vara gravid? Halva min vänskapskrets ska få barn nu 2015 och igår talade min närmsta vän om att hon oxå ska bli mamma snart. Jag blir såå avundsjuk och vill oxå räkna bim och göra tester! Men varken ekonomin eller kejsarsnittet tillåter täta graviditeter direkt.... :p

• banan123
    DinaMii skrev 2015-01-04 13:09:42 följande:

Alltså är det bara jag som verkligen verkligen saknar att vara gravid? Halva min vänskapskrets ska få barn nu 2015 och igår talade min närmsta vän om att hon oxå ska bli mamma snart. Jag blir såå avundsjuk och vill oxå räkna bim och göra tester! Men varken ekonomin eller kejsarsnittet tillåter täta graviditeter direkt.... :p

Jag känner det samma! Saknar tiden som gravid och själva tiden på bb. Det är konstigt att säga att man längtar tills man ligger på förlossningen igen! Jag har sagt 4 år tills nästa barn så 3 år tills vi börja försöka igen haha. Försöker istället njuta av ensamtiden med min son när han får syskon lär man inte ha samma tid för honom.
  • mitthemligajag

Nej jag har börjat sakna det såååå mycket nu!!! Saknar allt förutom dålig sömn :D min närmaste vän ska på rul imorn och jag är så avis!! Saknar de så otroligt, tråkigt att de är va 2 år tills nästa gång ;)
  • mitthemligajag
    Malin0710 skrev 2015-01-04 01:26:46 följande:

Får man hoppa in här?

Har en liten tjej född 4 oktober.

Såklart :) hoppa in du bara
  • mitthemligajag

Tur de finns underhåll, varit i Umeå över nyår, 8 timmars bilfärd från Borlänge... Hoppas ni alla haft en bra start på de nya året :)

• Ssajko

Nej fy! Jag tyckte att det var mer jobbigt att vara gravid än mysigt, jag gick bara upp jättrmycket i vikt, magen tog i och jag kände mig fet och otymplig, jättearg eller ledsen och tyckte synd om mig själv. Gud vad skönt det är att kunna böja sig ner i frysdisken och ta det jag vill ha, knyta skorna, sova på mage, se sina egna fötter!

Har era börjat snurra runt något? Min har börjat snurra upp och lagt sig på sidan :)
  • Malin0710
    mitthemligajag skrev 2015-01-04 14:23:36 följande:

Såklart :) hoppa in du bara

Tack!

Här är en till som saknar graviditeten! Jag tillhör de skaran som bara älskar att vara gravid! Kan knappt titta på bilder från graviditeterna utan att bli lite ledsen...Detta är vårt tredje och antagligen sista barn....De flesta av mina vänner är färdiga med barn nu och har antingen stora barn eller bebisar. Hade de runtomkring mig väntat barn hade jag blivit grön av avund!! Vi tvekade länge angående att skaffa trean, nu när vi har tre kan jag lätt tänka mig 1-2 till! Men man måste tänka praktiskt också...Sambon säger stopp nu. Han är 42 och vill inte vara en allt för gammal pappa...men samtidigt så säger han att det säkert inte är så stor skillnad på 3 eller 4 barn.

Vår lilla tjej blir 3 månader idag! Imorgon är det dags för vägning och första vaccinet.
  • 90lindah

saknar inte själva graviditeten, men saknar själva tiden på bb. Vi planerar att börja med bebisverkstad igen runt mars 2015 förutsatt att jag kommit igång då, kan ju ta lite tid när man ammar...Glad
  • DinaMii
    mitthemligajag skrev 2015-01-04 14:25:31 följande:

Tur de finns underhåll, varit i Umeå över nyår, 8 timmars bilfärd från Borlänge... Hoppas ni alla haft en bra start på de nya året :) phpK7zv5M92403.jpg

Men hur gick det? :) Vi ska till Borås om någon helg och jag ser inte fram emot att åka bil så länge med henne.. Men det kanske känns mer komplicerat än vad det är? Hur underhöll ni henne om hon blev ledsen? Hur länge körde ni innan ni tog paus så hon fick sträcka på sej..?
  • DinaMii
    Malin0710 skrev 2015-01-04 16:54:50 följande:
    Tack!

Här är en till som saknar graviditeten! Jag tillhör de skaran som bara älskar att vara gravid! Kan knappt titta på bilder från graviditeterna utan att bli lite ledsen...Detta är vårt tredje och antagligen sista barn....De flesta av mina vänner är färdiga med barn nu och har antingen stora barn eller bebisar. Hade de runtomkring mig väntat barn hade jag blivit grön av avund!! Vi tvekade länge angående att skaffa trean, nu när vi har tre kan jag lätt tänka mig 1-2 till! Men man måste tänka praktiskt också...Sambon säger stopp nu. Han är 42 och vill inte vara en allt för gammal pappa...men samtidigt så säger han att det säkert inte är så stor skillnad på 3 eller 4 barn. smile5.gif

Vår lilla tjej blir 3 månader idag! Imorgon är det dags för vägning och första vaccinet.
    Jag älskar oxå att vara gravid (minus illamåendet som kom den här gången) ;) Nu säger mannen att två barn räcker. Men om en sisådär två år kanske han tänker annorlunda.... Hoppas jag.. :)

Men jag kan aldrig tänka mej att man ångrar en trea ;)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014