• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2015-01-04 17:25:36 följande:
    Men hur gick det? :) Vi ska till Borås om någon helg och jag ser inte fram emot att åka bil så länge med henne.. Men det kanske känns mer komplicerat än vad det är? Hur underhöll ni henne om hon blev ledsen? Hur länge körde ni innan ni tog paus så hon fick sträcka på sej..?
    När vi åkte ner gick de bra, vi fick väcka henne för mat efter ca 3,5 timme. Vi tänkte till och åkte 5 på morgonen när hon vaknade för mat så vi "tjänade" lite på nattsömnen men stannade bara 2 gånger på hela vägen. Men tyckte hon var stel i nacken när vi kom fram så idag när vi åkte hem då varierade vi med spädbarnsilägget, sen tog vi ur de ibland! Vi stannade typ varannan timme nu och så åkte vi mitt på dan så nu krävdes underhållning!

Hon älskar att titta på mobilen vi har på skyddet, samt ipaden (baby tv black and white sensor) och så har hon två böcker hon kan kolla i läääänge med ljud som är super! Finns på kupolen där nere på bokshoppen
  • F89
    mitthemligajag skrev 2015-01-04 19:12:43 följande:
    När vi åkte ner gick de bra, vi fick väcka henne för mat efter ca 3,5 timme. Vi tänkte till och åkte 5 på morgonen när hon vaknade för mat så vi "tjänade" lite på nattsömnen men stannade bara 2 gånger på hela vägen. Men tyckte hon var stel i nacken när vi kom fram så idag när vi åkte hem då varierade vi med spädbarnsilägget, sen tog vi ur de ibland! Vi stannade typ varannan timme nu och så åkte vi mitt på dan så nu krävdes underhållning!

Hon älskar att titta på mobilen vi har på skyddet, samt ipaden (baby tv black and white sensor) och så har hon två böcker hon kan kolla i läääänge med ljud som är super! Finns på kupolen där nere på bokshoppen phpe90vC505253.jpg
    Vad är det för mobil?
  • Malin0710
    DinaMii skrev 2015-01-04 17:30:17 följande:

Jag älskar oxå att vara gravid (minus illamåendet som kom den här gången) ;) Nu säger mannen att två barn räcker. Men om en sisådär två år kanske han tänker annorlunda.... Hoppas jag.. :)

Men jag kan aldrig tänka mej att man ångrar en trea ;)

Håller med, allt utom illamåendet är härligt! Jag har mått väldigt illa alla tre gångerna men mest den andra. Nej, man ångrar nog aldrig ett barn! Jag hade ångest första 10 veckorna i sista graviditeten men efter kub-ul så kändes allt så självklart och jag såg bara fram emot bebisen!
  • mitthemligajag
    F89 skrev 2015-01-04 20:08:53 följande:
    Vad är det för mobil?
    Skiphop! Ugglan hör dock till gymmet som

Också är skiphop, allt hör ihop så man kan byta leksaker mellan olika saker:)
  • Lillium

Idag blir min lilla tjej 3 månader. Saknar inte graviditeten, det skulle vara alla föväntningar och så men jag har lämnat mina gravid kläder till välgörenhet och ser fram emot att vara med mina barn och inte behöva tänka på ägglossning och såna saker. Underbart att kunna äta vad man vill igen. Kommer bli moster 2015 och min bästa kompis ska också få en baby då så förhoppningsvis kommer det bli mycket bebisgos då. Är så nöjd med mina två barn och känner inte att jag vill ha fler. Sen kanske det känns annorlunda om några år.

God fortsättning allihop :)

• banan123
    Lillium skrev 2015-01-05 16:07:31 följande:

Idag blir min lilla tjej 3 månader. Saknar inte graviditeten, det skulle vara alla föväntningar och så men jag har lämnat mina gravid kläder till välgörenhet och ser fram emot att vara med mina barn och inte behöva tänka på ägglossning och såna saker. Underbart att kunna äta vad man vill igen. Kommer bli moster 2015 och min bästa kompis ska också få en baby då så förhoppningsvis kommer det bli mycket bebisgos då. Är så nöjd med mina två barn och känner inte att jag vill ha fler. Sen kanske det känns annorlunda om några år.

God fortsättning allihop :)

Ammar du inte då? Jag känner att man knappt kan äta något! och jag saknar min cola! haha men sen så hade jag jättebra graviditet o kunde verkligen äta allt utan problem så känns väl lite segt nu utan cola, stark mat och choklad.
  • Lillium
    banan123 skrev 2015-01-05 17:13:25 följande:

Ammar du inte då? Jag känner att man knappt kan äta något! och jag saknar min cola! haha men sen så hade jag jättebra graviditet o kunde verkligen äta allt utan problem så känns väl lite segt nu utan cola, stark mat och choklad.

Usch vad jobbigt :(

Jag helammar men det hon verkar reagera på är lök och pepparkakor och det kan jag klara mig utan. Cola och choklad verkar funka utan att hon får ont i magen .
  • Mischa

Hur sover era barn på dagarna? Vi tänkte försöka få lite rutiner vad gäller sovandet, hade tänkt två ggr per dag men jag tror det blir för lite... Hon är 3 månader nu. Fram tills nu har vi inte haft rutiner alls men jag tror att det skulle vara bra för oss alla. Intressant att höra hur andra gör!

• Mymmlan
    DinaMii skrev 2014-12-29 18:08:20 följande:
    Men vad skönt! Hur mycket sover hon på dagarna? Vår treåring kommer oxå in till oss oftast. En natt i veckan sover han i sin säng till 08, men annars lägger han sej mellan oss :)
    Länge sedan jag var inne här men bättre sent svar än aldrig Hon sover ganska mycket på dagen i tre omgångar eller något sådant, 2-3 timmar i stöten.
  • Mymmlan

Saknar för övrigt inte att vara gravid! Älskade det första gången men var så trött på det nu på slutet. Kanske blir en till men om flera år o så fall. Då kanske jag är sugen igen.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2014