Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
På tal om dop så ska jag på dop nu och ska dessutom vara gudmor. Något speciellt som brukar vara gudmoderns uppgift på själva dopet? Något speciellt som kan förväntas av mej? Hur hade ni tänkt som ska ha kyrkligt dop om gudföräldrarna?
På tal om dop så ska jag på dop nu och ska dessutom vara gudmor. Något speciellt som brukar vara gudmoderns uppgift på själva dopet? Något speciellt som kan förväntas av mej? Hur hade ni tänkt som ska ha kyrkligt dop om gudföräldrarna?
Vi ska ha dop i början av februari, mest för att det e en tradition men också för att det blir lite mysigt att samla alla och ha en liten fest efteråt. Och dessutom får man en del fina presenter :p Tycker att det ska bli kul att pynta och baks o sånt också! Hade väl iofs kunnat ha namngivningsfest istället, men känns som att allt sker mer naturligt genom dopet.
Vi ska ha dop i slutet av januari eller i februari. Ska boka en tid på måndag med kyrkan. Vi har döpt våra andra två barn i kyrkan och ska göra det även med lillasyster. Vi har två faddrar, min syster och min sambos syster. Tycker också om att pynta och baka och greja! Denna gång ska vi ha dopfikat hemma tror jag. Har varit i prästgården de andra gångerna. Vi har inte så jättelånga gäster, vi bli max 20 st.
Vi har inga rutiner än. Tar dagarna som de kommer. Men senaste tiden så har jag märkt av att hon vaknar oftast runt 9-10 sen är hon vaken max 1h innan hon vill sova igen. Då sover hon ca 30-60min. Sen är hon vaken en längre stund. Resten av dagen blir som sagt olika dag för dag. Är vaken mycket på kvällen och somnar för natten runt 22-23.
Somnar era bebisar snabbt och lätt eller någon annan här som måste amma sin bebis till sömns? Vår tjej skulle helst vara vaken dygnet runt....ikväll somnade hon inte ens av det utan skrek sig till sömns, och många många timmar senare än de senaste veckorna.. Känner att detta börjar bli ohållbart då hon dessutom ammar ca 1 timme varje gång. Börjar kännas jobbigt att ligga flera timmar per dag i ett mörkt sovrum..
Ska ni döpa era förresten? Eller ha namnfest eller något?
Somnar era bebisar snabbt och lätt eller någon annan här som måste amma sin bebis till sömns? Vår tjej skulle helst vara vaken dygnet runt....ikväll somnade hon inte ens av det utan skrek sig till sömns, och många många timmar senare än de senaste veckorna.. Känner att detta börjar bli ohållbart då hon dessutom ammar ca 1 timme varje gång. Börjar kännas jobbigt att ligga flera timmar per dag i ett mörkt sovrum..