• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Josefine02

Ååh, håller tummarna för dig att pyret lever! Berätta på tisdag hur det gick på kub!

Själv går man in i v.16 imorgon. Börjar ääääntligen känna mig lite lite piggare än förut. Men fullt normalt pigg är jag inte. Men vilken skillnad!! Tycker denna grav. går så himla fort jämfört med första!! Men det är skönt kan jag tycka då jag tyckte första grav. kändes som 100 långa år! :) hur känner ni?

Ska ni kolla kön eller inte? :)

• Whizzer
    Vattenliljan skrev 2015-01-11 19:29:17 följande:

Sitter i sängen och gråter. Jag är helt förlamad av rädsla just nu. Blodfläckar i trosorna och blod på pappret när jag torkade mig. Vet inte vad jag gör om jag får ett missfall till. Jag klarar inte det. Och precis när jag passerat vecka 12 (12+1 idag). Det får inte vara ett missfall. :,(

Förhoppningsvis bara något blodkärl som brustit. Jag var hos BM i fredags, hon gjorde bara en snabb koll "där nere" men lyckades ändå få ett blodkärl att brista. Blodkärlen är superkänsliga nu, och de kan brista bara man gör nån hastig rörelse eller typ nyser.

Förstår ändå din oro, har haft 2 tidiga missfall innan det här tog sig och jag tackar varje dag avsaknaden av blod (även om jag nu kommit till v16-17). Vill så gärna att sonen ska få ett småsyskon!
  • Liten till
    Vattenliljan skrev 2015-01-11 19:29:17 följande:

Sitter i sängen och gråter. Jag är helt förlamad av rädsla just nu. Blodfläckar i trosorna och blod på pappret när jag torkade mig. Vet inte vad jag gör om jag får ett missfall till. Jag klarar inte det. Och precis när jag passerat vecka 12 (12+1 idag). Det får inte vara ett missfall. :,(

Usch vad tråkigt. Håller timmarna att det inte är ett mf, utan bara en ofarlig blödning.
  • Vattenliljan

Tack tjejer! Det har inte kommit något mer blod sen igårkväll så nu håller vi tummarna, men vågar ändå inte hoppas för mycket. Imorgon är det KUB-ultraljud som sagt, så då får vi veta säkert hur det står till med lilla där inne.

Hur jag ska fokusera på mina studier idag (sitter hemma och läser och skriver hemtenta) är just nu ett mysterium för mig...

• Anehhs
    Josefin 534 skrev 2015-01-11 16:33:16 följande:

Är i v 14 och är fortfarande konstant illamående och kräks ibland. Känns nästan som om det blir värre :( Nån annan som inte heller blir kvitt illamåendet?

Är inne i vecka 15 och jag har illamående både morgon & kväll, kräks även ibland.

Men däremot är jag mycket piggare en innan, det är jag gladast över:)
  • Liten till
    Vattenliljan skrev 2015-01-12 10:15:18 följande:

Tack tjejer! Det har inte kommit något mer blod sen igårkväll så nu håller vi tummarna, men vågar ändå inte hoppas för mycket. Imorgon är det KUB-ultraljud som sagt, så då får vi veta säkert hur det står till med lilla där inne.

Hur jag ska fokusera på mina studier idag (sitter hemma och läser och skriver hemtenta) är just nu ett mysterium för mig...

hoppas bara att det var nåt gammalt blod efter nåt blodkärl eller så då, man kan ju ha känsliga nu som gravid. När har du tid i morgon då?
  • Vattenliljan

Liten till: Ja, jag hoppas också på det! Har UL-tid 10:30 imorgon. Egentligen ska jag dit själv men nu undrar jag om jag klarar av det. OM det skulle vara ett dåligt besked. Får se om sambon har några alternativ. Annars får jag åka dit själv och hoppas på det bästa.

• Trassla

Jag har haft blödningar sedan i onsdags. Är i v12.

Idag på UL nr 2 sedan dess. Konstaterades plecenta Previa.

Bebis mår bra. Men jag har vila resten av graviditeten. Och tyvärr blir det planerat snitt.

• Josefine02

Oj då! Men vad innebär placenta previa? Och är det därför det blir snitt? Så synd! Förlossningen är ju det allra häftigaste! Men huvudsaken är ju att bebis får må bra!

• Trassla

Moderkakan ligger helt i vägen. Ligger för kanalen. Läkaren tror inte att den kommer kunna växa med fostret upp. Så det blir ryggläge och planerat snitt.