• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Semlan79
    Lisen89 skrev 2014-11-03 20:10:32 följande:

Ni som är i v 6, jag är v 5+3. Har ni mycket molvärk fortfarande? Jag tyckte de var mycket mer förra veckan, men ikväll kom det tillbaka.. Rätt mycket också. Kände att jag gärna ville lägga mig ner, men inte så att jag inte står ut. Nån annan som har så?

v.5+4 här. Ja, mycket molvärk. Det växer mycket därinne så det är helt i sin ordning :)
  • Lisen89
    Semlan79 skrev 2014-11-03 20:17:55 följande:
    v.5+4 här. Ja, mycket molvärk. Det växer mycket därinne så det är helt i sin ordning :)
    Skönt och höra! Tycker du med det varierar i styrka..? Alltså ibland mer och ibland mindre?
  • Alvolina
    sandralarsson skrev 2014-11-03 20:09:27 följande:

Hej tjejer jag hakar också på er i denna grupp. Jag plussade svagt i fredags och testade idag igen då det var tydliga plus på stickorna. Ja ska på inskrivning på torsdag och det är så spännande. Första barnet och man hoppas att det går bra hela vägen. Jag är bra nervös nu i början då det är så tidigt. Va tror ni med positiva tankar så klarar vi allt av den första "risktiden" ?

Grattis, vad roligt:)

Vill bara nämna detta för det känns som att det brukar dyka upp tillslut:)

Att vara orolig är inget konstigt. Vi har alla gått igenom olika saker, så för endel kan oron ligga närmare än för andra. I början är det väldigt få som vet om ens graviditet och det kan då vara skönt att få prata av sig lite här med andra som är i samma situation. Vill bara nämna det pga att det lätt kan bli en "vi-får-inte-nämna-ordet-missfall" hets i början. I sin egen oro är det självklart inte meningen att göra andra oroliga. Alla vill säkert känna sig lyckliga och positiva men ibland kan det vara svårt. Vi får stötta varandra i det också och försöka ha förståelse :)
  • MagicQueen
    Lisen89 skrev 2014-11-03 20:10:32 följande:

Ni som är i v 6, jag är v 5+3. Har ni mycket molvärk fortfarande? Jag tyckte de var mycket mer förra veckan, men ikväll kom det tillbaka.. Rätt mycket också. Kände att jag gärna ville lägga mig ner, men inte så att jag inte står ut. Nån annan som har så?

Jag är osså i 5+3 idag och molvärken kommer o går. I helgen var det väldigt lite, nästan inget alls. Men idag har den kommit tbx igen. Mest på nätterna för min del, så jag vaknar. Känns att det händer nått där inne
  • Alvolina
    Josefine02 skrev 2014-11-03 16:49:16 följande:

Får man fråga vad BF-listan ska vara bra för? Förstår mig inte riktigt på den :)

BF listan är tillför att se hur långt gångna alla är och när de förväntas få sitt barn. När juli är här så är det spännande att se vem som står på tur även om bebisen sällan kommer just på BF.

Denna helg har ett sanslöst illamående intagit min kropp. Har inte kräkts (borde nog) utan mår konstant skitilla. Ingen ork, ingen matlust.
  • Annalouise
    Ellonbellon skrev 2014-11-03 19:46:46 följande:

Hmm... okej. jag blir ju nervös för ibland tycker jag det drar i ljumskarna och ner mot benen, men inte så ofta... nu kommer jag ju tänka på det hela tiden

Fast är nog inte så mycket insida lår utan mer framsida :P

Jaaag vet, samma här! Man går och nojjar hela tiden. Men jag tror man ska börja oroa sig om man känner det ordentligt? Haha nej jag vet inte :)
  • sandralarsson
    Alvolina skrev 2014-11-03 20:33:25 följande:
    Grattis, vad roligt:)

Vill bara nämna detta för det känns som att det brukar dyka upp tillslut:)

Att vara orolig är inget konstigt. Vi har alla gått igenom olika saker, så för endel kan oron ligga närmare än för andra. I början är det väldigt få som vet om ens graviditet och det kan då vara skönt att få prata av sig lite här med andra som är i samma situation. Vill bara nämna det pga att det lätt kan bli en "vi-får-inte-nämna-ordet-missfall" hets i början. I sin egen oro är det självklart inte meningen att göra andra oroliga. Alla vill säkert känna sig lyckliga och positiva men ibland kan det vara svårt. Vi får stötta varandra i det också och försöka ha förståelse :)
    Absolut alla dagar i veckan. Känns skönt att det finns forum så man kan prata av sig lite. Det är mycket tankar och funderingar som snurrar. Allt gick så snabbt för oss jag slutade med p-piller förra månaden och var orolig att det skulle ta lång tid innan det skulle ta sig. Så jag och min sambo pratade om att ja skulle sluta äta piller och sen ta det lite lugnt för att hoppas på att det skulle ta några månader. Men va hände jag hann inte få min riktiga mens ens innan jag kände av att det var nått som var på gång. Men vi är såklart jätte glada över detta och jag hoppas så att det kommer gå bra. Glad
  • Alvolina
    sandralarsson skrev 2014-11-03 20:45:55 följande:
    Absolut alla dagar i veckan. Känns skönt att det finns forum så man kan prata av sig lite. Det är mycket tankar och funderingar som snurrar. Allt gick så snabbt för oss jag slutade med p-piller förra månaden och var orolig att det skulle ta lång tid innan det skulle ta sig. Så jag och min sambo pratade om att ja skulle sluta äta piller och sen ta det lite lugnt för att hoppas på att det skulle ta några månader. Men va hände jag hann inte få min riktiga mens ens innan jag kände av att det var nått som var på gång. Men vi är såklart jätte glada över detta och jag hoppas så att det kommer gå bra. Glad
    Vilken lycka! Är grymt avundsjuk på alla som det går så lätt för^^ vi har försökt rätt länge här. Men någonstans tror jag att allt har en mening. Skulle inte velat ha en liten bebis nu med en tokstolle och trotsare till treåring som vi har just nu också.
  • Lisen89
    MagicQueen skrev 2014-11-03 20:39:14 följande:
    Jag är osså i 5+3 idag och molvärken kommer o går. I helgen var det väldigt lite, nästan inget alls. Men idag har den kommit tbx igen. Mest på nätterna för min del, så jag vaknar. Känns att det händer nått där inne smile1.gif
    Skönt att höra att man inte är ensam! Man blir så nojjig av allt.. :) ja, de är säkert ett bra tecken som du säger, att det händer saker där inne! :)
  • Ellonbellon
    Annalouise skrev 2014-11-03 20:43:31 följande:

Jaaag vet, samma här! Man går och nojjar hela tiden. Men jag tror man ska börja oroa sig om man känner det ordentligt? Haha nej jag vet inte :)

Ja, kanske.... Men tycker jag känner mest i magen och blygdläpparna och ljumskarna. Men är det bara jag som tycker det stramar i blygdläpparna? :D inte obehagligt men inte direkt kul heller :)
Svar på tråden BF JULI 2015