• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • NILE90

Jag hoppas jag fick med alla, listan var väldigt många sidor bak! :)

• Ellonbellon

Här får jag träffa barnmorska först i januari, men ska gå till min fastlege före det. Har också bokat ett tidigt ultraljud i vecka 7 (6+4), och då får vi förhoppningsvis se ett litet hjärta! Finns ingen anledning till det mer än att jag inte kommer kunna lugna mig utan att veta att allt är ok. Synd att det kostar 1200 :(

Och idag ska jag skicka in papper till sjukhuset för att söka om födelseplats. Sjukt att  man ska behöva göra det i vecka 5!!

• Ellonbellon

{#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}

26/6
    Pyret85
    Alvolina

1/7

Stella78, 3e barnet
    Annalouise
    Semlan79, 6:e barnet
    cilly
    längtan285

2/7 
    annaknr3, 3:e barnet
    jenny0819, 1:a barnet 
    beth1, 2:a barnet 
    lollolouise, 1:a barnet 
    lisen89, 1:a barnet 
    sandrafelicia, 2:a barnet 
    hippo83, 1:a barnet
    Lavendla 1:a barnet
    MagicQueen 3e barnet
    jomso, 2:a barnet
    ikala, 2:a barnet

3/7
    JohannaMem, 1:a barnet

4/7
    Tigerhonan

5/7 
    Jedsitha, 1:a barnet
    milliee 2:a barnet
    bubbelibubbeli
    gezum, 2:a barnet
    kaaatie
    ÖverlyckligTjej

7/7
    Kiki10

8/7
    Ellonbellon, 1:a barnet
    chilibean

9/7
    NILE90, 1:a barnet
    amandamoller, 2:a barnet

13/7
    Marri93

15/7
    Axeladara
    kvinna16780

Inget datum
    Lourdes
    AmandaR
    Ulrika1982, 2:a barnet
    izabella08
    Karmakipsy, 2:a barnet
  • Semlan79
    MagicQueen skrev 2014-11-03 13:42:54 följande:

Välkommen hit alla nya

Jag ringde bm idag och fick tid på fredag. Ta lite prover o sånt. Skönt med snabb tid, vill prata ang tidigt vul iom mina tidiga mf och boka tid för kub.

Hoppas allt ser bra ut :)
    Ska på hälsosamtal imorgon, då ska vi boka in tidigt ultraljud. Bokar väl inskrivningen då också.

KUB får vi göra och bekosta privat då det inte görs i Halland. De har något kvadrupeltest, men jag tycker inte det känns lika tillförlitligt. Så vi kör till Barnmorskegruppen i Göteborg och betalar 1900:-

Första besöket 8/12 (daterande UL och blodprov), andra besöket (ultraljudet samt resultat) den 22/12. Så får väl familjerna veta på jul :)

• Semlan79
    Ellonbellon skrev 2014-11-03 13:50:02 följande:

Här får jag träffa barnmorska först i januari, men ska gå till min fastlege före det. Har också bokat ett tidigt ultraljud i vecka 7 (6+4), och då får vi förhoppningsvis se ett litet hjärta! Finns ingen anledning till det mer än att jag inte kommer kunna lugna mig utan att veta att allt är ok. Synd att det kostar 1200 :(

Och idag ska jag skicka in papper till sjukhuset för att söka om födelseplats. Sjukt att  man ska behöva göra det i vecka 5!!

Oj, 1200:-!? Och boka plats på förlossningen? Var bor du?
  • MagicQueen
    Semlan79 skrev 2014-11-03 13:56:00 följande:

Hoppas allt ser bra ut :)
    Ska på hälsosamtal imorgon, då ska vi boka in tidigt ultraljud. Bokar väl inskrivningen då också.

KUB får vi göra och bekosta privat då det inte görs i Halland. De har något kvadrupeltest, men jag tycker inte det känns lika tillförlitligt. Så vi kör till Barnmorskegruppen i Göteborg och betalar 1900:-

Första besöket 8/12 (daterande UL och blodprov), andra besöket (ultraljudet samt resultat) den 22/12. Så får väl familjerna veta på jul :)

Ja det är en spännande tid vi har framför oss nu. Längtar efter att känna sparkar, längtar efter att se den lill* på ul och att börja shoppa <3
  • Axeladra

Oj oj här händer de grejer.

Idag kom förkylningen från helvetet. Men enligt min privata barnmorska är de ett super bra tecken det betyder att kroppen jobbar.

Tror jag missat att tala om att detta är min andra

Min första är en pojke född 04

Och välkomna ni nya

• Lisen89

Roligt med så många nya som plussat! :)) Ska på hälsosamtal på fredag. Skulle också vilja göra ett tidigt Vul men vet inte om man kan det här.. Ska fråga på fredag. Skulle kunna tänka mig att göra det privat men har googlat lite men det verkar inte finns här. Bor ändå i en stad med ca 100 000 invånare. Är det inte konstigt..?

• Ulrika1982

BF enligt ÄL är 8 juli och senaste mens är 9 juli så någonstans dör ligger det just nu :)

Svar på tråden BF JULI 2015