• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Ellonbellon
    Semlan79 skrev 2014-11-03 13:56:47 följande:
    Oj, 1200:-!? Och boka plats på förlossningen? Var bor du?
    Bor i Norge, det är lite annorlunda här :)
    Man går till både fastlege och jordemor (om man vill). Första UL är i vecka 18, men man kan boka privat före, men det kostar ju därefter också... Men tycker det är värt det för att ge mig lite ro i själen. Kommer nog göra ett efter vecka 12 också!

• Ulrika1982

Min Bvc är en av de mer populära i Malmö och jag ringde nyss. Hade tagit bort första VUL och det får jag bekosta själv den 26 nov (helt ok). Inskrivning är sedan 20 JANUARI V 15). Där emellan är det iofs KUB-test (blodprov och UL?). Tycker dock V 15 låter sent..... Minns inte alls hur det var förra gången!

Nu börjar det kännas lite lite på riktigt nu :)

• Semlan79
    amandamoller skrev 2014-11-03 12:08:46 följande:

En fråga!! Är det bara jag som har fått ont i höfterna redan nu? Är i vecka 5 och hade det tidigt förra graviditeten med men inte SÅ tidigt.. ? tycker det är konstigt...

Har en son på 10 månader så jag är mycket aktiv om dagarna.. och nätterna.. :P

Jag känner av bakre fogen på vänster sida redan. Det är den jag haft störst problem med tidigare graviditeter också. Redan med tredje barnet blev jag sjukskriven 25% i v.7 (!).
  • Semlan79
    Ulrika1982 skrev 2014-11-03 14:54:13 följande:

Min Bvc är en av de mer populära i Malmö och jag ringde nyss. Hade tagit bort första VUL och det får jag bekosta själv den 26 nov (helt ok). Inskrivning är sedan 20 JANUARI V 15). Där emellan är det iofs KUB-test (blodprov och UL?). Tycker dock V 15 låter sent..... Minns inte alls hur det var förra gången!

Nu börjar det kännas lite lite på riktigt nu :)

Förra graviditeten fick jag tid för inskrivning i skiftet v.15-16. Blev dock ett MA i v.11 den gången.

Nu ska jag på hälsosamtal imorgon, men inskrivningen dröjer ett tag till. Kanske blir först nästa år..? :)
  • bino2010

Hoppas jag också får haka på här.

Jag plussade i torsdags på bim -2.

Bf är 11/7..

Någon fler som har ont i magen?

Minns inte att jag hade sån molvärk sist jag väntade..

Märkte igår när jag stressade på jobbet att jag fick oerhört ont i magen..man är ju så rädd att något ska hända..

• MagicQueen
    Lisen89 skrev 2014-11-03 14:26:19 följande:

Roligt med så många nya som plussat! :)) Ska på hälsosamtal på fredag. Skulle också vilja göra ett tidigt Vul men vet inte om man kan det här.. Ska fråga på fredag. Skulle kunna tänka mig att göra det privat men har googlat lite men det verkar inte finns här. Bor ändå i en stad med ca 100 000 invånare. Är det inte konstigt..?

Vi har inte heller nån privat här där jag bor och vi lär nog osså ha ungefär samma invånarantal. Så trist jag hade gärna bekostat ett privat vul om jag inte kan få det genom kk. Men sätter mig inte och åker ca 20 mil enkel väg till nästa stad :-/
  • Anehhs

Hejsan!

Jag hänger gärna med på här:)

Plussade nu i lördags den 1/11 med CB digitalt.

Är första barnet för mig och min sambo och är beräknad enligt appen och barnmorskan jag pratade med runt den 11-12 juli.

Har fått tid hos mvc imorgon då vi ska ha "hälsosamtal" och boka tid för inskrivning:)

Vi bor i Småland:)

• Annalouise

Var på hälsosamtal idag. Vi ska iväg igen v.10 då en barnmorska ska känna på livmodern & kolla var i graviditeten jag kan tänkas vara. Efter det ska vi boka in ett kub-test som var helt grratis och frivilligt.

Hon nämnde något om det stramar i ljumskarna och även ner i benen/innerlåren. Då skulle man absolut höra av sig! Det visste jag inte om.? Gud va man går och inbillar sig det nu

• fashionista

Plussade idag med Bf 14 juli. Allt är nytt och svårt att ta in. Är lite i chock då detta inte alls var planerat och man står lite i tomma intet :)

• Lourdes

Går du på Cura Ulrika1982? Var kan man bekosta sitt VUL? Vill också göra det...

Svar på tråden BF JULI 2015