• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Stella 78
    Annalouise skrev 2014-11-03 20:43:31 följande:
    Jaaag vet, samma här! Man går och nojjar hela tiden. Men jag tror man ska börja oroa sig om man känner det ordentligt? Haha nej jag vet inte :)
    Kan lugna er med att ni inte alls behöver oroa er för il i benen! Här ilar det för fullt i ljumskar och höfter och moler på i magen. Hade så med mina 2 tidigare barn också. Däremot fick Jag ett utomkved innan jag fick mitt första barn och det var verkligen inget symptom på att det satt fel... För då ilade det inget alls i benen. Jag trodde att jag fick mf i v 5+4 då jag störtblödde. Eftersom jag precis hade haft ett mf innan det så sa mig magkänslan att kolla upp det. De kunde inget se i livmodern och hcg var inte jättehögt så det skulle snart vara överspelat. Men med fortsatta grav symptom och superstarka test upptäcktes först i v 9 att det satt fel. Då kände jag inget ännu. 1 vecka efter op fick jag helt sjuka smärtor i magen på jobbet plötsligt. Visade sig att några celler blivit kvar som fortsatt växa och hotade att spränga äggledaren. Men då var det inget il i benen utan kändes endast i magen.

Så jag är helt övertygad om att ni kan släppa er oro över det symptomet! Det som skilde sig åt den gången mot de andra (även de gånger jag haft vanligt mf) så var det att testen stegrade väldigt långsamt första veckan. Tog till efter bim innan jag fick något som liknade ett streck. Och som sagt var så steg hcg väldigt långsamt för att sen plötsligt börja öka lavinartat några veckor senare.

Hoppas detta lugnade er! Vill ni läsare om det så har jag skrivit lite om det på min sida.
  • Semlan79
    Lisen89 skrev 2014-11-03 20:29:45 följande:
    Skönt och höra! Tycker du med det varierar i styrka..? Alltså ibland mer och ibland mindre?
    Ja absolut! :)
  • Nathalie8906

Vill någon lägga till mig på listan?

Bf enligt appen är den 7 juli. Vårt första barn <3

Tack. :)

• Annalouise
    Stella 78 skrev 2014-11-03 21:47:04 följande:

Kan lugna er med att ni inte alls behöver oroa er för il i benen! Här ilar det för fullt i ljumskar och höfter och moler på i magen. Hade så med mina 2 tidigare barn också. Däremot fick Jag ett utomkved innan jag fick mitt första barn och det var verkligen inget symptom på att det satt fel... För då ilade det inget alls i benen. Jag trodde att jag fick mf i v 5+4 då jag störtblödde. Eftersom jag precis hade haft ett mf innan det så sa mig magkänslan att kolla upp det. De kunde inget se i livmodern och hcg var inte jättehögt så det skulle snart vara överspelat. Men med fortsatta grav symptom och superstarka test upptäcktes först i v 9 att det satt fel. Då kände jag inget ännu. 1 vecka efter op fick jag helt sjuka smärtor i magen på jobbet plötsligt. Visade sig att några celler blivit kvar som fortsatt växa och hotade att spränga äggledaren. Men då var det inget il i benen utan kändes endast i magen.

Så jag är helt övertygad om att ni kan släppa er oro över det symptomet! Det som skilde sig åt den gången mot de andra (även de gånger jag haft vanligt mf) så var det att testen stegrade väldigt långsamt första veckan. Tog till efter bim innan jag fick något som liknade ett streck. Och som sagt var så steg hcg väldigt långsamt för att sen plötsligt börja öka lavinartat några veckor senare.

Hoppas detta lugnade er! Vill ni läsare om det så har jag skrivit lite om det på min sida.

Det va skönt att höra måste jag säga! Det är nog väldigt individuellt och olika hur man känner osv. Känna efter och känna oro kommer jag göra oavsett men midre på den symptomen! Tack ska du ha!
  • Annalouise
    Ellonbellon skrev 2014-11-03 21:13:02 följande:

Ja, kanske.... Men tycker jag känner mest i magen och blygdläpparna och ljumskarna. Men är det bara jag som tycker det stramar i blygdläpparna? :D inte obehagligt men inte direkt kul heller :)

Ja där kan jag känna också! Mycket i det området som ändras säkert :)
  • lkpg1987

Hej!

Jag hoppar på den här tråden jag också och hoppas det är okej. Plussade idag på BIM-1 och verkar hamna på BF den 14/7. Så himla glad!

Har en dotter sedan innan och nu ska hon bli storasyster! Vi ska på semester en vecka, åker på fredag. Nu smider jag planer för hur jag ska berätta för pappan. Funderar på att skriva med textilpennor på en tröja till dottern och ta på henne på morgonen på fars dag ????

Hur har ni berättat för blivande pappan?

Grattis till alla plus!

• lkpg1987

{#emotions_dlg.flower}BF-lista {#emotions_dlg.flower}

26/6

Pyret85

Alvolina

1/7

Stella78, 3e barnet

Annalouise

Semlan79, 6:e barnet

cilly

längtan285

2/7

annaknr3, 3:e barnet

jenny0819, 1:a barnet

beth1, 2:a barnet

lollolouise, 1:a barnet

lisen89, 1:a barnet

sandrafelicia, 2:a barnet

hippo83, 1:a barnet

Lavendla 1:a barnet

MagicQueen 3e barnet

jomso, 2:a barnet

ikala, 2:a barnet

3/7

JohannaMem, 1:a barnet

mystrollet, 1:a barnet

4/7

Tigerhonan

5/7

Jedsitha, 1:a barnet

milliee 2:a barnet

bubbelibubbeli

gezum, 2:a barnet

kaaatie

ÖverlyckligTjej

7/7

Kiki10

8/7

Ellonbellon, 1:a barnet

chilibean

9/7

NILE90, 1:a barnet

amandamoller, 2:a barnet

13/7

Marri93

14/7

Lkpg1987, 2:a barnet

15/7

Axeladara

kvinna16780

Inget datum

Lourdes

AmandaR

Ulrika1982, 2:a barnet

izabella08

Karmakipsy, 2:a barnet

• MLIJH

BF 1/7 Om allt går som det ska har småblödigt i några dagar nu och ska på VUL den 12/11 för att kolla läget håller tummarna hårt 5+4 idag

Grattis till plusset tjejer :D

• MLIJH

Jag är gärna med i fb gruppen lan dock inte pma från mobilen :/

Svar på tråden BF JULI 2015