• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • fashionista
    Lavendla skrev 2014-10-27 18:30:06 följande:
    Du kan skicka ett meddelande till mig så får du mitt namn på fb, det är en ren hemlig grupp och det som sägs där stannar där
    Gravidblogg --> lavendla.wordpress.com
    Kan du skriva till mig så jag kommer med i gruppen? :)
  • Tanya6

Hej igen :)

Skulle någon snäll kunna lägga in mig på listan också?

1/7

• NILE90
    lkpg1987 skrev 2014-11-03 22:17:45 följande:

Hej!

Jag hoppar på den här tråden jag också och hoppas det är okej. Plussade idag på BIM-1 och verkar hamna på BF den 14/7. Så himla glad!

Har en dotter sedan innan och nu ska hon bli storasyster! Vi ska på semester en vecka, åker på fredag. Nu smider jag planer för hur jag ska berätta för pappan. Funderar på att skriva med textilpennor på en tröja till dottern och ta på henne på morgonen på fars dag ????

Hur har ni berättat för blivande pappan?

Grattis till alla plus!

Blivande pappan/Sambon var så nervös när jag skulle testa så han gick ut en sväng och när han kommer hem igen så står jag i hallen och storgråter. Haha. Så det blev ju ingen "fin överraskning" som jag tänkte göra från början. :P 
  • sandralarsson

Jag skulle också gärna vara med i fb gruppen. Förstår att den är hemlig och det som sägs där stannar där. Skönt! Hur gör man? :)

• Ellonbellon
    lkpg1987 skrev 2014-11-03 22:17:45 följande:

Hej!

Jag hoppar på den här tråden jag också och hoppas det är okej. Plussade idag på BIM-1 och verkar hamna på BF den 14/7. Så himla glad!

Har en dotter sedan innan och nu ska hon bli storasyster! Vi ska på semester en vecka, åker på fredag. Nu smider jag planer för hur jag ska berätta för pappan. Funderar på att skriva med textilpennor på en tröja till dottern och ta på henne på morgonen på fars dag ????

Hur har ni berättat för blivande pappan?

Grattis till alla plus!

Mannen jobbar natt, och jag var uppe och testade tidigt. Jag ringde till honom på jobbet och frågade om han skulle komma hem direkt (ibland jobbar han över), eftersom jag saknade honom och inte kunde sova. Lite ovanligt men inget konstigt.

När han kom hem hann han knappt innan för dörren innan jag tjoade "Hej x, eller ska jag säga DADDYYYY?" Och han förstod inget så jag drog fram testet och sakta gick det upp för honom och sen kramades vi och grät och var bara glada...

Blev alltså inte något gulligt som jag hade tänkt göra i förväg, men det blev ett underbart ögonblick ändå :)
  • MagicQueen
    sandralarsson skrev 2014-11-04 08:33:10 följande:

Jag skulle också gärna vara med i fb gruppen. Förstår att den är hemlig och det som sägs där stannar där. Skönt! Hur gör man? :)

Precis. Det som är så skönt

Minns inte vem det var man skulle pm.a, så hon kan lägga till er i gruppen. Kanske hon ser detta o hojtar till?
  • Jedsitha

Alla som var intresserade av facebookgruppen har fått ett PAR med mitt namn när vi är vänner där kan jag lägga till er i gruppen :)

• chilibean

Fortsätter ni att träna nu när ni har blivit gravida? Jag spelar badminton då och då. Nu undrar jag om jag ska fortsätta med det?  

Delar av mina arbetsuppgifter på jobbet är i köket där jag diskar ganska tunga backar med muggar och glas....kan/får jag fortfarande lyfta tunga backar?Obestämd 

Jag behöver koka ganska mycket kaffe på mitt jobb varje dag och från och med igår har jag blivit så känslig mot kaffedoften så jag blir illamående varje gång jag känner doften av kaffe. Helt galet att kroppen kan förändras på sån kort tid! Det är bara att hålla andan varje gång jag ska hålla på med kaffetFlört

• amandamoller
    chilibean skrev 2014-11-04 09:21:03 följande:

Fortsätter ni att träna nu när ni har blivit gravida? Jag spelar badminton då och då. Nu undrar jag om jag ska fortsätta med det?  

Delar av mina arbetsuppgifter på jobbet är i köket där jag diskar ganska tunga backar med muggar och glas....kan/får jag fortfarande lyfta tunga backar?Obestämd 

Jag behöver koka ganska mycket kaffe på mitt jobb varje dag och från och med igår har jag blivit så känslig mot kaffedoften så jag blir illamående varje gång jag känner doften av kaffe. Helt galet att kroppen kan förändras på sån kort tid! Det är bara att hålla andan varje gång jag ska hålla på med kaffetFlört

Jag kommer fortsätta träna fram tills att det inte känns bra ^^ Förra graviditeten tränade jag höggravid men lyfte dock inga tyngder..
    Det beror ju på hur din fysiska hälsa är.. Man får lyssna på kroppen Flört
  • Jedsitha
    Jedsitha skrev 2014-11-04 09:13:51 följande:

Alla som var intresserade av facebookgruppen har fått ett PAR med mitt namn när vi är vänner där kan jag lägga till er i gruppen :)

PAR=PM min dumma telefon rättstavar fel :p
Svar på tråden BF JULI 2015