• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • forfucksake
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:16:10 följande:
    Vilket djävla dravel.

Man väljer väl inte vad man reagerar på eller blir förbannad på. Det här är ju extremt vanligt dessutom.

Han har visst rätt att vara arg.
    Han har rätt att vara arg för smittan, men han har inte rätt att bete sig illa mot henne. Och om han nu inte kan hantera hennes förflutna, varför är han då tillsammans med henne?
  • Anonym (???)
    forfucksake skrev 2014-10-25 20:28:07 följande:
    TS, du skriver att ni bara har varit tillsammans ett år och att du vill ha tillbaka den han var i början.

Min gissning är att den mannen inte finns. DETTA är hans riktiga jag.

Människor med psykopatiska eller narcisistiska drag, är ofta underbara i början. Det är så de överlever. När de har snärjt någon börjar deras rätta jag sippra fram.

Jag beklagar att du har levt i en lögn. Jag beklagar att du har kastat bort ett år av ditt liv. Men ETT år är bättre än fem år eller tio. Gör det inte värre än det redan är! Lämna!

Tecken på att han är störd och att den stabila, snälla, ärliga mannen som du lärde känna, egentligen inte finns:

1) Har haft många sexpartners men reagerar ändå starkt på ditt sexuella förflutna, trots att du inte har haft lika många.

2) Instabil / får utbrott.

3) Skyller ifrån sig, tar inte ansvar för sitt beteende. ("Jag har alltid varit sån")

4) Tar ut sina aggressioner på dig.

5) Sjukligt svartsjuk och kontrollerande. Har rotat igenom hela ditt tidigare liv.

6) Försöker manipulera dig. ("Vi älskar ju varandra!")

7) Kommer med förtäckta hot.

Om du kan acceptera ovanstående - hur sorgligt det än är - så är det nog lättare för dig att bli fri från honom och gå vidare. Den mannen du förälskade dig i, finns förmodligen inte. Människor med hans störningar kan inte älska på normalt sätt. De saknar empati och medkänsla, alternativt har för stora problem för att det ska funka. Allt kretsar kring dem.
    Snyggt, men faktiskt helt fel i just denna situationen.

Problemet är att du inte förstår 1)

Det finns inte en stabil mänsklig kultur på jordklotet och har aldrig funnits vad vi vet där män inte fungerar som du beskriver i 1). 

Män vill knulla, men vi gifter oss inte med horor. När vi luras att tro att vi måste så ser det ut ungefär såhär. Man lurar inte naturen så enkelt.
  • Anonym (Vänd!)
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:24:34 följande:
    Hon har ingen integritet kvar. Och det är inte han som har tagit den från henne. Hon gav upp den när hon särade för en bunt män som skiter i henne.

I teorin kan hon får tillbaka sin integritet, men det är så osannolikt att vi nog kan avskriva det. Det innebär att hon behöver vara öppen och ärlig med vad hon har gjort innan hon går in i en ny relation så män har en ärlig chans att välja om det vill vara tillsammans med henne eller inte. Men män vill hellre ha tjejer med mndre historia och då väljer de att göra henne till KK direkt om de får reda på hennes historia.

Instinkitvt vet hon det och kommer därför att dölja den, alltså ger hon upp sin integritet själv. När män sen blir förbannade efteråt kommer hon att gnälla ungefär såhär. Och sen är cirkeln sluten.
    Stackars osäkra och svaga lilla människa. Rädd att kvinnor ska jämföra dig med alla sina välutrustade hingstar till fd älskare eller?
  • forfucksake
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:13:57 följande:
    Jag är sätt säker på att det där inte stod i din profil, lika säker som på att det inte kommer att stå i den nästa gång heller, efter den här relationen tar slut. Vilket den kommer att göra.

Män gillar inte sån här skit. Din nuvarande är inte ensam. Få män gillar att tjejen man blir kär i knullat runt och fått en massa könsjukdomar. Även om män kan låta liberala innan för att få ligga.
    Fast han har knullat runt ännu mer än vad hon har gjort...

Och att låta liberal bara för att få ligga, är väl ännu mer patetiskt?

Varför gör han inte slut om han nu inte kan hantera hennes förflutna? Det är ju TS som försöker göra slut och han som försöker få henne tillbaka. Inte tvärtom.

Bara för att man inte gillar "promiskuiösa" tjejer, behöver man inte bete sig som en jävla loser. 
  • Anonym (???)
    forfucksake skrev 2014-10-25 20:31:59 följande:
    Han har rätt att vara arg för smittan, men han har inte rätt att bete sig illa mot henne. Och om han nu inte kan hantera hennes förflutna, varför är han då tillsammans med henne?
    Jag kan faktiskt förklara för dig exakt hur det där fungerar men 

1) det kommer att ta 20 minuter av min tid

2) du kommer att relatera allt tillbaka till din egen kvinnliga sexualitet och kvinnliga emotionella system och vägra inse att män har ett annat system och därför tro att de här känslorna inte existerar.

3) du kommer att vara politiskt motiverad att inte förstå, vilket inte gör dig öppen för en äkta förståelse.

Så jag avstår.

Man väljer inte vad man blir arg över, och man kan inte dölja en enormt stark emotion i en nära relation. Även om han skulle försöka är det lönlöst.
  • forfucksake
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:32:30 följande:
    Snyggt, men faktiskt helt fel i just denna situationen.

Problemet är att du inte förstår 1)

Det finns inte en stabil mänsklig kultur på jordklotet och har aldrig funnits vad vi vet där män inte fungerar som du beskriver i 1). 

Män vill knulla, men vi gifter oss inte med horor. När vi luras att tro att vi måste så ser det ut ungefär såhär. Man lurar inte naturen så enkelt.
    Men gift er inte med horor då? Ingen tvingar er.

Kvinnor vill också knulla, men vi gifter oss inte med losers. Same same.
  • En ledsen
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:24:34 följande:
    Hon har ingen integritet kvar. Och det är inte han som har tagit den från henne. Hon gav upp den när hon särade för en bunt män som skiter i henne.

I teorin kan hon får tillbaka sin integritet, men det är så osannolikt att vi nog kan avskriva det. Det innebär att hon behöver vara öppen och ärlig med vad hon har gjort innan hon går in i en ny relation så män har en ärlig chans att välja om det vill vara tillsammans med henne eller inte. Men män vill hellre ha tjejer med mndre historia och då väljer de att göra henne till KK direkt om de får reda på hennes historia.

Instinkitvt vet hon det och kommer därför att dölja den, alltså ger hon upp sin integritet själv. När män sen blir förbannade efteråt kommer hon att gnälla ungefär såhär. Och sen är cirkeln sluten.
    Jag tackar för dina synpunkter. Jag förstår hur du menar och det är ungefär såhär han resonerar själv.

Du skriver att jag behöver vara öppen och ärlig, det har jag varit. Jag har varit öppen kring mitt "förflutna" och jag har även förlåtit honom för att han kollat upp många jag varit med på ganska tvivelaktiga sätt.

Jag förstår också att det kan kännas bättre att vara med en person som varit med 2-3 personer än en som varit med 20. Kom ihåg att han varit med tredubbelt så många som mig (vad jag vet) och faktiskt VALT att leva med mig, jag har inte tvingat honom. Detta beteende han har kom fram mer och mer allt eftersom han blev mer och mer kär/involverad i mig.

Jag ger upp min integritet för att jag älskar honom och det är vad han kräver.
  • Anonym (???)
    Anonym (Vänd!) skrev 2014-10-25 20:34:22 följande:
    Stackars osäkra och svaga lilla människa. Rädd att kvinnor ska jämföra dig med alla sina välutrustade hingstar till fd älskare eller?
    Finns en rad "skäl". Men den enklaste förklaringen är att män inte gillar det för att män inte gillar det. Vi är födda med instinkter att undvika kärleksrelationer med sådana här kvinnor.

Gör tanke experimentet att ens livs kärlek blivit knullad av 120 looser med små kukar. Skulle det göra en man speciellt mycket lyckligare? Knappast. Vi gillar inte sån här skit, för vi gillar det inte.
  • En ledsen
    forfucksake skrev 2014-10-25 20:31:59 följande:
    Ja det har jag frågat honom också.
  • Anonym (Herpes, jag med)
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:28:47 följande:
    Såhär skrev du

"Han har ingen som helst rätt att vara arg över badoo och sociala medier.."

Hur ska du ha det? Man får vara kvinna för att kunna säga emot sig själv i två meddelanden med några minuter emellan. 

Dessutom om man gör sin partner förbannad i nära relation så lär man ju känna av det helt oavsett vad nån försöker dölja. Det ligger ju i relationens natur. 
    Ojojoj förlåt att jag inte bokstaverade ut "arg PÅ DIG OCH BETE SIG SOM HAN GÖR" i det första inlägget. Tror att de första förstod precis vad jag menade, men den enda jag bryr mig om är TS och om hon har läst det tror jag nog hon förstod.

Du verkar ha stora problem med kvinnor. Du borde söka hjälp för det.
Svar på tråden Jag är en hora.