• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (???)
    forfucksake skrev 2014-10-25 21:39:35 följande:
    Så män vill egentligen att alla kvinnor håller på sig, eller vad?

De kan ju inte både äta kakan och ha den kvar.

Detsamma gäller ju marknadsekonomi, som aldrig har varit utan brister eller regleringar. Alla kan inte vara vinnare.
    vill du vara rik?

vill du att alla andra är rika?

väx upp, det här är samhällsmodellen du är uppvuxen med, det här är villkoren som ges.

jo, det är precis så kakan ser ut.

jag knullar gärna så många kvinnor som möjligt, men jag vill inte att nån ligger med min flickvän. och exakt så fungerar alla andra män runtomkring.
  • Anonym (???)
    Anonym (?) skrev 2014-10-25 21:35:03 följande:
    En familjeflicka som knullat två fotbollslag???

Hahaha!!!

Jag känner kvinnor som har varit med både två och tre fotbollslag. Inte många, men några. Alla utom en har man och barn idag. Hur gick det till?
    Tja, TS är sambo med en man så det funkar ju bra. Frågan är vad den mannen tycker om hennes två fotbollslag.

Men eftersom hon inte vill åka hem till ens till mamma pga ett visst stigma så vet vi ju att det här knappast är nåt man skyltar med.
  • forfucksake
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 21:47:55 följande:
    vill du vara rik?

vill du att alla andra är rika?

väx upp, det här är samhällsmodellen du är uppvuxen med, det här är villkoren som ges.

jo, det är precis så kakan ser ut.

jag knullar gärna så många kvinnor som möjligt, men jag vill inte att nån ligger med min flickvän. och exakt så fungerar alla andra män runtomkring.
    Fast "kakan" är mer komplicerad än så, för din flickvän vill ju inte heller att du ligger med andra, eller hur? Åtskilliga män har blivit lämnade till följd av otrohet. Dvs de kan inte ha kakan och äta den utan att det straffar sig.

Samhällsmodellen är baserad på hur vi fungerar biologiskt ja, men inte enbart. Då skulle vi fortfarande leva som grottmänniskor.

De flesta män klarar uppenbarligen att anpassa sig, helt enkelt för att de flesta män inte längre har tillgång till 1-4 trogna fruar plus X antal älskarinnor eller slavinnor. Till och med i forna tider var det bara ett fåtal män som hade det.

Den brutala sanningen är ju att många män idag får vara glada om de har tillgång till kvinnor alls, då många kvinnor är självförsörjande och i praktiken klarar sig utan män om det kniper. Dvs de behöver inte acceptera vad som helst. Till följd av friare sexualmoral är kvinnor ofta mer lättillgängliga än tidigare, men ställer också högre krav.
  • Anonym (???)
    Anonym (Hannah) skrev 2014-10-25 21:04:19 följande:
    Säg att alla kvinnor lever som nunnor fram tills giftermål då? Känns som om det är vad du vill ha sagt. Vem, vad eller vilka skulle då alla män ha sex med? Andra män? Djur? Eller är det okej att kvinnor är prostituerade? Har männen rätt att våldta dem? Jag förstår inte ditt tänk riktigt! 
    Är det inte så mycket enklare att ge faan i kvinnans bakgrund, ge fasiken i att fråga henne om vilka hon har haft sex med och inte eller hur många hon har varit med? Ställer DU frågan så har DU ingen rätt att straffa kvinnan pga det sedan. TS man gjorde valet att fråga, leta reda på gammalt mm. Ställ inte frågor du inte vill ha svar på, ts man har själv satt sig i denna situationen och har ingen som helst rätt att straffa någon annan än sig själv. Dessutom är det 50% chans att ts man dragit på sig herpesen. Vem säger att kvinnorna från hans tidigare liv inte bar på nåt? Någon av dem han var otrogen med? Så tja Ts man kan INTE knäppa byxorna, glömma och gå vidare.. Karma is a bitch!
    Bra devis. Pröva den på nästa anställningsintervju. Ha en skylt runt halsen som säger: "Ställ inte frågor du inte vill ha svar på".

Jag har inte sagt något om vilket sexuellt system jag föredrar. Men jag kan avslöja att jag inte har något emot det vi har idag.

Jag har bara pekat på konsekvenserna av det system vi har i västvärlden idag. Alla kvinnor blir dessutom medvetna om dessa förr eller senare, så det är ju dumt att inte prata om dom.
  • Anonym (???)
    forfucksake skrev 2014-10-25 21:57:27 följande:
    Fast "kakan" är mer komplicerad än så, för din flickvän vill ju inte heller att du ligger med andra, eller hur? Åtskilliga män har blivit lämnade till följd av otrohet. Dvs de kan inte ha kakan och äta den utan att det straffar sig.

Samhällsmodellen är baserad på hur vi fungerar biologiskt ja, men inte enbart. Då skulle vi fortfarande leva som grottmänniskor.

De flesta män klarar uppenbarligen att anpassa sig, helt enkelt för att de flesta män inte längre har tillgång till 1-4 trogna fruar plus X antal älskarinnor eller slavinnor. Till och med i forna tider var det bara ett fåtal män som hade det.

Den brutala sanningen är ju att många män idag får vara glada om de har tillgång till kvinnor alls, då många kvinnor är självförsörjande och i praktiken klarar sig utan män om det kniper. Dvs de behöver inte acceptera vad som helst. Till följd av friare sexualmoral är kvinnor ofta mer lättillgängliga än tidigare, men ställer också högre krav.
    Nej, kakan är exakt så. Varken mer eller mindre komplex. Exakt så. Det är en enkel tävling och i den tävlingen finns det vinnare och förlorare.

Men jag ser inte vad din poäng är. Vi har en ny sexualitet, det är vi ju alla överens om. I den nya sexualiteten ser spelet annorlunda ut naturligtvis, men det finns fortfarande vinnare och förlorare precis som alltid.

Kvinnor ställer inte högre krav idag, de ställer annorlunda krav. Kvinnor har allrid ställt så höga krav de kan, men om kraven blir för höga så får man ju bli gammal med en massa katter och det lockar inte kvinnor för det mesta.
  • Anonym (qwerty)
    forfucksake skrev 2014-10-25 21:57:27 följande:

Du kanske missade att nord/kk kk/Va/Frågvis/??? här inte vill gifta sig utan är nöjd med att bara knulla runt. Kanske är för gammal nu vid 50års åldern. Hans skräck scenario är starka självständiga självförsörjande selektiva kvinnor för de förstör hans lilla marknad. Stigmatiseringen av kvinnor som tar för sig sexuellt minskar långsamt men stadigt i Sverige. Vad småkillar som han tycker är inte så viktigt längre för kvinnor kan också ljuga och välja bort pojkar som inte passar. Fler och fler kvinnor väljer att hellre leva som singlar än i relation med en anakronism. Hihi! Underbart!
  • forfucksake
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 22:07:48 följande:
    Nej, kakan är exakt så. Varken mer eller mindre komplex. Exakt så. Det är en enkel tävling och i den tävlingen finns det vinnare och förlorare.

Men jag ser inte vad din poäng är. Vi har en ny sexualitet, det är vi ju alla överens om. I den nya sexualiteten ser spelet annorlunda ut naturligtvis, men det finns fortfarande vinnare och förlorare precis som alltid.

Kvinnor ställer inte högre krav idag, de ställer annorlunda krav. Kvinnor har allrid ställt så höga krav de kan, men om kraven blir för höga så får man ju bli gammal med en massa katter och det lockar inte kvinnor för det mesta.
    Gammal med en massa katter eller gammal med barn. Som hon har skaffat på egen hand. (Genom insemination, på krogen eller genom ett kort förhållande eller dyl).

Idag behöver inte kvinnor en närvarande man för att få barn. Och även om de flesta fortfarande vill ha en närvarande pappa till sina barn, så vill inte alla det och framför allt ställer de inte upp på vad som helst för att få det. Plus att de inte längre behöver en familjeförsörjare.

Ovanstående ändrar maktbalansen rejält.

Du verkar försöka förklara varför TS kille reagerar och beter sig som han gör. Att det är hans "natur", men samtidigt är det totalt emot vad ett modernt västerländskt samhälle förväntar sig av en man. En extremt svartsjuk och kontrollerande man som kallar sin kvinna för hora pga hennes förflutna, är en loser. En misslyckad man. Det må ses som en "naturlig" reaktion i viss mån, men det är fruktansvärt degraderande att han inte kan kontrollera det, och antingen acceptera situationen eller lämna relationen. 

Du kallar det "vilsen", jag kallar det mer än så. En man som beter sig som han, har tappat ansiktet totalt inför omgivningen om det kommer fram.
  • Anonym (???)
    forfucksake skrev 2014-10-25 22:17:02 följande:
    Gammal med en massa katter eller gammal med barn. Som hon har skaffat på egen hand. (Genom insemination, på krogen eller genom ett kort förhållande eller dyl).

Idag behöver inte kvinnor en närvarande man för att få barn. Och även om de flesta fortfarande vill ha en närvarande pappa till sina barn, så vill inte alla det och framför allt ställer de inte upp på vad som helst för att få det. Plus att de inte längre behöver en familjeförsörjare.

Ovanstående ändrar maktbalansen rejält.

Du verkar försöka förklara varför TS kille reagerar och beter sig som han gör. Att det är hans "natur", men samtidigt är det totalt emot vad ett modernt västerländskt samhälle förväntar sig av en man. En extremt svartsjuk och kontrollerande man som kallar sin kvinna för hora pga hennes förflutna, är en loser. En misslyckad man. Det må ses som en "naturlig" reaktion i viss mån, men det är fruktansvärt degraderande att han inte kan kontrollera det, och antingen acceptera situationen eller lämna relationen. 

Du kallar det "vilsen", jag kallar det mer än så. En man som beter sig som han, har tappat ansiktet totalt inför omgivningen om det kommer fram.
    Ja, det skulle kunna vara så. Men i realiteten fungerar det oftast inte så, eftersom den absoluta majoriteten kvinnor är biologiskt programmerade för att ändå vilja ha nära relationer. Det är en drift och inte ett maktspel som du vill göra det till. Och även om man som kvinna lämnar, så står man ju ändå där på krogen eller sitter framför dejtingsidan och letar efter något bättre ganska snart igen.

Faktum är att de kvinnor som i realiteten oftast ligger sämst till är just de "framgångrika" sex-and-the-city tjejerna som har karriärer, handväskor och skor i massor och flyttat till den lokala storstaden för flera år sedan. Nu är de 37 och finner sig en hopplöst numerär situation när de alla letar efter samma män i en storstad.

Av TS och TS man så kommer TS att tappa ansiktet mest om det där kommer fram. Men ingen av dem kommer att skylta med det i onödan och därför kommer sånt där sällan ut.

Och jo majoriteten av män kommer att reagera sådär, frågan är bara vilka triggers som behövs. 
  • Anonym (???)
    Anonym (qwerty) skrev 2014-10-25 22:15:50 följande:
    Du kanske missade att nord/kk kk/Va/Frågvis/??? här inte vill gifta sig utan är nöjd med att bara knulla runt. Kanske är för gammal nu vid 50års åldern. Hans skräck scenario är starka självständiga självförsörjande selektiva kvinnor för de förstör hans lilla marknad. Stigmatiseringen av kvinnor som tar för sig sexuellt minskar långsamt men stadigt i Sverige. Vad småkillar som han tycker är inte så viktigt längre för kvinnor kan också ljuga och välja bort pojkar som inte passar. Fler och fler kvinnor väljer att hellre leva som singlar än i relation med en anakronism. Hihi! Underbart!
    Hmmm nu är jag ju helt för att man ska strunta i argument och försöka skjuta sönder personen man argumenterar med istället. Men då bör man nog ha lite på fötterna när sätter igång om det ska ha effekt.

Dessutom är jag nyfiken på hur nån som inte vill gifta sig utan leva som singel skulle förlora på att fler kvinnor vill leva som singlar. Har du tänkt igenom det riktigt noga.
Svar på tråden Jag är en hora.