• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (hm)

Det låter som en väldigt korkad och dum man. Men du väljer ju att stanna kvar, valet är ju fritt men jag skulle inte uppskatta att bli kallad hora etc. men men "-En dålig kvinna, -är ju inte det sämsta"

• En ledsen
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 21:11:53 följande:
    Han är man, hon är kvinna, det är alltså helt skilda saker eftersom det är två olika sexualiteter som inte kan jämföras alls.

Tja, män vill ligga, att gå på det är väl mer patetiskt på vissa sätt. Men det är en meningslös diskussion eftersom både män och kvinnor ljuger i sex.

Han kan inte det. Hon har ett positivt marknadsvärde rent sexuellt. Det är extremt svårt att förklara för dig som kvinna. Det är samma grej som gör att män inte gärna lämnar sin fru för en älskarinna.

Han är ingen looser, men han ser ut som det för han har hamnat i obalans med sin kvinnas sexualitet. Ingenting i samhället förbereder pojkar på det här, om man inte har en naturlig manlig förebild eller grupp så blir man sådär vilsen som han är just nu.

Man bör knulla slampor, inte ha dem som flickvänner. Vi bör lära pojkar det redan i skolan.
    Har män rätt att göra sina flickvänner fysiskt illa, kalla dem horor/slampor/äckel osv? Har män rätt att hota om otrohet och ha sex med sina flickvänner när de inte vill? För att de är män?

Min sambo gör det. Jag vet att det inte är ok. Jag startade den här tråden för att reflektera över vad som är rätt och fel, eftersom jag själv inte vet längre.

Du kan lika gärna kalla mig hora du också.

Tack för ditt svar iaf, bra med olika åsikter om detta. Som sagt jag vill ha perspektiv på detta.
  • Anonym (???)
    En ledsen skrev 2014-10-25 21:06:30 följande:
    Okej,

Nu tror jag inte att alla män håller med om det du skriver, men hur många män över 30 i Sverige hittar en kvinna att leva med som inte haft en liv innan? Tror få kvinnor över 30 bara haft 2-3 sexpartners men jag kan ha fel.

Och vad är det som säger att kvinnor har sex med killar som skiter i dem? Jag vet inte hur din bakgrund ser ut men jag tycker inte att det stämmer. Kan ha fel även där. Jag är ju kvinna och du man.

Jag vet mycket innerst inne. Sen tänker jag inte särskilt rationellt eftersom jag fortfarande älskar denna man väldigt mycket, trots allt.
    Nej män kommer inte att hålla med om det. De vill ha sex och kommer att säga det du vill höra. I verkligheten så kommer de att tycka såhär. Du ser väl själv hur din nuvarande, snart ex, fungerar.

Kvinnor har haft många partners, fler än tre, det skapar konflikter i deras förhållanden och sänker kvaliten på deras förhållanden, oftast genom brist på tillit och lugn i relationen.

Jo män skiter oftast i kvinnor vi ligger med som vi inte träffar efteråt. Jag försöker få ut så mycket coolt sex som möjligt ur det hela men det är allt.

Jag tänker inte råda dig. Alla måste göra sina egna misstag i livet. Det är så vi lär oss. 
  • En ledsen
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 21:14:33 följande:
    Ledsen för mina ilskna inlägg mot ??? men det han i grund och botten gör är att kalla dig precis samma sak som din kille. Det gör mig väldigt, väldigt arg. Ska dock försöka behärska mig.

Madonnan och horan innebär att män delar in kvinnor i två kategorier, antingen dygdig och moderlig (madonnan), alltså en ren och ärbar kvinna, eller en lösaktig, mindre värd kvinna (horan). Detta sker sällan medvetet, men det påverkar såklart deras syn på alla kvinnor de har att göra med och gör också att kvinnor hela tiden riskerar att klassas som "dåliga", dvs horor. Om de inte passar sig alltså. Hela grejen går ut på att kontrollera kvinnors sexualitet.
    Jag vet, men det gör inget. Inget någon säger här kan skada mig lika mycket som det min sambo sa igår ändå. Så det är ok.

Tack för förklaringen. Jag tror att jag förstår.

Gällande natten har jag ingen riktig plan. Jag har varit hemma och tagit en dusch, han är inte hemma förän sent ikväll. Han smsar hela tiden och vill att vi pratar om hur vi ska lösa våra problem. Det är ju bra antar jag, men jag har inte glömt igår jag lovar.

Han har lovat att han inte ska prata eller ens peta på mig om jag är kvar när han kommer. Hålla avstånd och låta mig vara ifred. Får se hur jag gör. Jag orkar verkligen inte med hotell inatt. Hade hoppats på att få komma in till kvinnojouren för att slippa vara helt ensam men det var ju fullt...
  • forfucksake
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 21:11:53 följande:
    Han är man, hon är kvinna, det är alltså helt skilda saker eftersom det är två olika sexualiteter som inte kan jämföras alls.

Tja, män vill ligga, att gå på det är väl mer patetiskt på vissa sätt. Men det är en meningslös diskussion eftersom både män och kvinnor ljuger i sex.

Han kan inte det. Hon har ett positivt marknadsvärde rent sexuellt. Det är extremt svårt att förklara för dig som kvinna. Det är samma grej som gör att män inte gärna lämnar sin fru för en älskarinna.

Han är ingen looser, men han ser ut som det för han har hamnat i obalans med sin kvinnas sexualitet. Ingenting i samhället förbereder pojkar på det här, om man inte har en naturlig manlig förebild eller grupp så blir man sådär vilsen som han är just nu.

Man bör knulla slampor, inte ha dem som flickvänner. Vi bör lära pojkar det redan i skolan.
    Jo, han kan ta ansvar för sina handlingar och reaktioner precis som alla andra vuxna människor. Precis som TS förväntas göra.

Han behöver inte gilla slampor, men han har också ett val. Han kan lämna och gå vidare.

Dessutom går det du skriver inte ihop med att män vill ligga. För om alla kvinnor höll på sig, skulle det ju inte finnas några att ligga med. Det skulle räcka med att de flesta kvinnor höll på sig för att det skulle bli extremt liten tillgång på sex för många män. I viss mån är det redan så. Långt ifrån alla kvinnor ligger runt och i så fall bara med ett fåtal män.

Jag vet inte hur många gånger jag har hört eller läst gnäll från män som inte får ligga, eller tycker att kvinnor är för "svårflörtade" eller har för "höga krav". Samtidigt letar de efter kyska flickvänner???

Dvs de gnäller för att kvinnor gör just det som de samtidigt önskar sig. Väljer man med omsorg och låter bli att ligga runt. Alternativt gnäller de för att kvinnor gör just det de också önskar sig. Dvs är mer lättillgängliga och promiskuösa.
  • Anonym (???)
    forfucksake skrev 2014-10-25 21:23:40 följande:
    Jo, han kan ta ansvar för sina handlingar och reaktioner precis som alla andra vuxna människor. Precis som TS förväntas göra.

Han behöver inte gilla slampor, men han har också ett val. Han kan lämna och gå vidare.

Dessutom går det du skriver inte ihop med att män vill ligga. För om alla kvinnor höll på sig, skulle det ju inte finnas några att ligga med. Det skulle räcka med att de flesta kvinnor höll på sig för att det skulle bli extremt liten tillgång på sex för många män. I viss mån är det redan så. Långt ifrån alla kvinnor ligger runt och i så fall bara med ett fåtal män.

Jag vet inte hur många gånger jag har hört eller läst gnäll från män som inte får ligga, eller tycker att kvinnor är för "svårflörtade" eller har för "höga krav". Samtidigt letar de efter kyska flickvänner???

Dvs de gnäller för att kvinnor gör just det som de samtidigt önskar sig. Väljer man med omsorg och låter bli att ligga runt. Alternativt gnäller de för att kvinnor gör just det de också önskar sig. Dvs är mer lättillgängliga och promiskuösa.
    Nja, om det var ett praktiskt ämne så skulle du kanske ha en poäng, men det ligger ju det här ämnets natur att det inte fungerar så. Det där vet du nog.

Resten av vad du skriver...jadu...

...hur förklarar du att en marknadsekonomi kan existera så? Om du blir rik kan ju inte alla andra blir rika för då är ju du per definition inte rik...

Sex är ett tävlingsorienterat system, och alldeles speciellt för de som har spermier att tävla med. I den tävlingen har det varit famgångsrikt att lägga beslag på exklusiva sexuella rättigheter på ett fåtal kvinnor samtidigt som man gör vad man kan för att knulla andra kvinnor när man får chansen. De som har nedärvda instinker som funkar så är de som är mest framgångsrika helt enkelt.
  • Anonym (?)
    En familjeflicka som knullat två fotbollslag???

Hahaha!!!

Jag känner kvinnor som har varit med både två och tre fotbollslag. Inte många, men några. Alla utom en har man och barn idag. Hur gick det till?
  • Anonym (???)
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 21:14:33 följande:
    Ledsen för mina ilskna inlägg mot ??? men det han i grund och botten gör är att kalla dig precis samma sak som din kille. Det gör mig väldigt, väldigt arg. Ska dock försöka behärska mig.

Madonnan och horan innebär att män delar in kvinnor i två kategorier, antingen dygdig och moderlig (madonnan), alltså en ren och ärbar kvinna, eller en lösaktig, mindre värd kvinna (horan). Detta sker sällan medvetet, men det påverkar såklart deras syn på alla kvinnor de har att göra med och gör också att kvinnor hela tiden riskerar att klassas som "dåliga", dvs horor. Om de inte passar sig alltså. Hela grejen går ut på att kontrollera kvinnors sexualitet.
    Nej.

Du har rätt först, när du påpekar att det är omedvetet. Sålunda är det inte med avsikt att kontrollera. Eftersom män inte själva är i kontroll över det här.
  • Anonym (Herpes, jag med)

Hur du än gör får du gärna hålla kontakten här TS. Jag tycker ju inte att han förtjänar en enda chans till (detta har jag varit tydlig med), men hör gärna av dig oavsett.

• forfucksake
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 21:33:00 följande:
    Nja, om det var ett praktiskt ämne så skulle du kanske ha en poäng, men det ligger ju det här ämnets natur att det inte fungerar så. Det där vet du nog.

Resten av vad du skriver...jadu...

...hur förklarar du att en marknadsekonomi kan existera så? Om du blir rik kan ju inte alla andra blir rika för då är ju du per definition inte rik...

Sex är ett tävlingsorienterat system, och alldeles speciellt för de som har spermier att tävla med. I den tävlingen har det varit famgångsrikt att lägga beslag på exklusiva sexuella rättigheter på ett fåtal kvinnor samtidigt som man gör vad man kan för att knulla andra kvinnor när man får chansen. De som har nedärvda instinker som funkar så är de som är mest framgångsrika helt enkelt.
    Så män vill egentligen att alla kvinnor håller på sig, eller vad?

De kan ju inte både äta kakan och ha den kvar.

Detsamma gäller ju marknadsekonomi, som aldrig har varit utan brister eller regleringar. Alla kan inte vara vinnare.
Svar på tråden Jag är en hora.