• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (Herpes, jag med)

OBS det jag sa om att lägga upp ligg-statusar gällde alltså UNDER ert förhållande. Det du gjort tidigare har inget med saken att göra.

Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:13:57 följande:
    Jag är sätt säker på att det där inte stod i din profil, lika säker som på att det inte kommer att stå i den nästa gång heller, efter den här relationen tar slut. Vilket den kommer att göra.

Män gillar inte sån här skit. Din nuvarande är inte ensam. Få män gillar att tjejen man blir kär i knullat runt och fått en massa könsjukdomar. Även om män kan låta liberala innan för att få ligga.
    Vänligen dra åt helvete.
  • Anonym (???)
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 20:08:42 följande:
    Han har ingen som helst rätt att vara arg över badoo och sociala medier (så länge du inte typ lagt upp statusar om att du vill ha nån att ligga med, vilket jag gissar att du inte har). Han har rätt att vara arg på orättvisan att få dras med herpes, men ingen rätt alls att vara arg på DIG för det. Om det nu var du som smittade honom gjorde du det helt utan att veta om det. Han har ingen rätt att vara arg.

Han säger att han finns där för dig nu när du har det jobbigt. Det är HANS FEL att du har det jobbigt, han får ingen medalj för att han "finns där" nu.
    Vilket djävla dravel.

Man väljer väl inte vad man reagerar på eller blir förbannad på. Det här är ju extremt vanligt dessutom.

Han har visst rätt att vara arg.
  • Anonym (Hannah)

TS, helt ärlig så tror jag INTE att du har smittat din sambo med herpes.. Denna man bråkar om samma sak hela tiden, han ältar. Det dyker inte upp nytt och våldet ökar inte.. 
    varför är han då så svartsjuk? Jag tror att han har varit otrogen emot dig och har blivit smittat av den han var otrogen med. Han har nu ångest och han lastar dig för det. Det är vad jag tror.. Känner inte dig eller din man så kan ha hur fel som helst. 
    Du verkar inte svartsjuk och du skriver själv att du aldrig har varit otrogen.. Oftast går de båda hand i hand.. Samma med en person som ofta är otrogen och har varit det i sina tidigare förhållanden, de är oftast väldigt svartsjuka av sig.

Jag hoppas att allt löser sig för dig, men jag tror inte att ni kommer att lösa någonting alls. Alla kan vi vara på dåligt humör. Men att älta så här, neka sin sambo att ha en profilbild, leta efter ex och annat? Nej tyvärr så tror jag inte på er.

Däremot ser jag inte att du har gjort nåt fel.. Vad du gör när du är singel är upp till dig och ingen annan! Låt ingen trampa på dig!

Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:16:10 följande:
    Vilket djävla dravel.

Man väljer väl inte vad man reagerar på eller blir förbannad på. Det här är ju extremt vanligt dessutom.

Han har visst rätt att vara arg.
    Man har all rätt att ha vilka jävla känslor man vill, men man har absolut inte rätt att i varje läge rikta dem mot en annan person. Och definitivt inte, som i fallet med TS man, skuldbelägga och på det sättet kontrollera.

Men du verkar ju tycka att det är normalt att inte kunna hantera att en partner inte är oskuld, så why do I bother.
  • forfucksake
    En ledsen skrev 2014-10-25 19:58:45 följande:
    Jag VAR ärlig mot min sambo. Jag berättade allt eftersom han ville det och det ångrar jag eftersom det uppenbarligen stör honom!

HAN valde att leva med mig ändå. Trots mitt sk "förflutna" (som jag själv tycker är normalt?) och att han nu har herpes. Det är hans val. Han visste detta från början.
    TS, du skriver att ni bara har varit tillsammans ett år och att du vill ha tillbaka den han var i början.

Min gissning är att den mannen inte finns. DETTA är hans riktiga jag.

Människor med psykopatiska eller narcisistiska drag, är ofta underbara i början. Det är så de överlever. När de har snärjt någon börjar deras rätta jag sippra fram.

Jag beklagar att du har levt i en lögn. Jag beklagar att du har kastat bort ett år av ditt liv. Men ETT år är bättre än fem år eller tio. Gör det inte värre än det redan är! Lämna!

Tecken på att han är störd och att den stabila, snälla, ärliga mannen som du lärde känna, egentligen inte finns:

1) Har haft många sexpartners men reagerar ändå starkt på ditt sexuella förflutna, trots att du inte har haft lika många.

2) Instabil / får utbrott.

3) Skyller ifrån sig, tar inte ansvar för sitt beteende. ("Jag har alltid varit sån")

4) Tar ut sina aggressioner på dig.

5) Sjukligt svartsjuk och kontrollerande. Har rotat igenom hela ditt tidigare liv.

6) Försöker manipulera dig. ("Vi älskar ju varandra!")

7) Kommer med förtäckta hot.

Om du kan acceptera ovanstående - hur sorgligt det än är - så är det nog lättare för dig att bli fri från honom och gå vidare. Den mannen du förälskade dig i, finns förmodligen inte. Människor med hans störningar kan inte älska på normalt sätt. De saknar empati och medkänsla, alternativt har för stora problem för att det ska funka. Allt kretsar kring dem.
  • Anonym (???)
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 20:22:05 följande:
    Man har all rätt att ha vilka jävla känslor man vill, men man har absolut inte rätt att i varje läge rikta dem mot en annan person. Och definitivt inte, som i fallet med TS man, skuldbelägga och på det sättet kontrollera.

Men du verkar ju tycka att det är normalt att inte kunna hantera att en partner inte är oskuld, så why do I bother.
    Såhär skrev du

"Han har ingen som helst rätt att vara arg över badoo och sociala medier.."

Hur ska du ha det? Man får vara kvinna för att kunna säga emot sig själv i två meddelanden med några minuter emellan. 

Dessutom om man gör sin partner förbannad i nära relation så lär man ju känna av det helt oavsett vad nån försöker dölja. Det ligger ju i relationens natur. 
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:24:34 följande:
    Hon har ingen integritet kvar. Och det är inte han som har tagit den från henne. Hon gav upp den när hon särade för en bunt män som skiter i henne.

I teorin kan hon får tillbaka sin integritet, men det är så osannolikt att vi nog kan avskriva det. Det innebär att hon behöver vara öppen och ärlig med vad hon har gjort innan hon går in i en ny relation så män har en ärlig chans att välja om det vill vara tillsammans med henne eller inte. Men män vill hellre ha tjejer med mndre historia och då väljer de att göra henne till KK direkt om de får reda på hennes historia.

Instinkitvt vet hon det och kommer därför att dölja den, alltså ger hon upp sin integritet själv. När män sen blir förbannade efteråt kommer hon att gnälla ungefär såhär. Och sen är cirkeln sluten.
    OMG kräla tillbaka ditt Flashback och bespara oss ditt jävla skitsnack. Vider.
  • En ledsen
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 20:13:06 följande:

OBS det jag sa om att lägga upp ligg-statusar gällde alltså UNDER ert förhållande. Det du gjort tidigare har inget med saken att göra.

Jag förstår det. Jag har givetvis aldrig lagt upp något sådant. Det handlar om att han inte vill att jag "exponerar mig"
  • Anonym (?)
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:18:34 följande:
    Sunt. Djävla dumhuvud.

Skriv det här istället så vi kan ta en titt på det.
    Vad gick snett när du föddes?

Ungefär detsamma som gick snett när TS kille föddes, gissar jag.
Svar på tråden Jag är en hora.