• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (TD)
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 14:57:17 följande:

Jag är ledsen, men om du inte ser större fel på TS partner och hans (ert?) än så tycker jag att du har en mycket skrämmande syn på hur relationer bör fungera.

Jag vet inte hur jag ska förklara för att ni ska förstå, den här tråden hade kunnat handla om mig och mitt gamla beteende.

Jag säget inte att det ts man gör är ok men jag kan förståhans känslor. Jag hade turen att ha en ängel till flickvän.

Ts har du ett så hemskt förflutet eller är det bara i hans fantasier? Fantasier är ju ofta värre en verklighet menar jag.
  • En ledsen

En liten uppdatering om min situation.

Sov på hotell inatt. Suttit i bilen idag och försökt få kontakt med kvinnojourer här i stan. Tyvärr så är det fullt på alla både här och i närliggande städer. Blir ledsen när jag tänker på hur många trasiga kvinnor som finns. Socialtjänsten hade inget alternativ.

Mina alternativ nu är:

1. Åka tillbaka till lägenheten. Han är inte där nu utan kommer hem senare ikväll. Då kommer han försöka prata och försöka få mig att förstå att vi båda har ansvar i detta osv osv. Han kommer troligtvis vilja bli sams, ha sex och vilja att jag säger att jag älskar honom. Vilket jag gör, men känner mig inte jättesugen på att säga det med tanke på hur han betedde sig igår.

2. Ta in på hotell inatt igen, och imorgon, och dagen efter det osv.

Jag har inte riktigt råd med detta, känns tråkigt att lägga hela lönen på det. Men helt klart vore det skönast...

3. Sova i bilen.

Kan absolut inte ringa någon vän/kollega här i stan då jag inte har någon jag är särskilt nära här (kommer från en. Annan stad.)

Känns så hopplöst...

• Anonym (Sarah)
    En ledsen skrev 2014-10-25 15:43:31 följande:
    Jag inte varit otrogen. Har aldrig varit i något förhållande. Han däremot har varit det i typ 3 av 4 långa förhålllanden. Men det räknas tydligen inte. Ännu en gång säger det mycket om hans kvinnosyn. Tyvärr.

Jag smittade honom med klamydia, det vet jag och det vet han. Jag berättade det för honom direkt jag gjort testet fastän vi bara träffats 1 vecka då typ.

Du menar att jag skulle ha smittat honom med herpes för att jag smittade honom med klamydia? Hur tänker du då? Jag kan absolut ha smittat honom med herpes också, det säger jag inget om. Men berätta gärna hur du tänker, för ungefär såhär resonerar han också vilket gör det intressant.
    Såg att du sovit på hotell inatt TS. Vilken stad bor du i? Ja, din kille låter som ett svin.

Jag tänker mer på att man får klamydia om man haft oskyddat sex och eftersom att du uppenbarligen inte skyddar dig sexuellt så kan du lika gärna fått herpes också. Mitt resonemang. Och ja, jag känner till att herpes smittar även hud mot hud och att kondom enbart täcker kuken.
  • En ledsen
    Anonym (TD) skrev 2014-10-25 15:45:37 följande:
    Jag vet inte hur jag ska förklara för att ni ska förstå, den här tråden hade kunnat handla om mig och mitt gamla beteende.

Jag säget inte att det ts man gör är ok men jag kan förståhans känslor. Jag hade turen att ha en ängel till flickvän.

Ts har du ett så hemskt förflutet eller är det bara i hans fantasier? Fantasier är ju ofta värre en verklighet menar jag.
    Han har koll på mitt förflutna i detalj, tror att det är problemet.

Jag har också varit reseledare, för ca 2-3 år sedan. Kom absolut inte hem med några könssjukdomar men han vet om att jag varit med två "icke-svenskar" vilket stör honom oerhört. Han kallar mig säsongshora pga detta. Han har själv legat med en "sån tjej" för länge sedan och hon gav honom tydligen både skabb och klamydia... Så han gör nog nån koppling där. Vill förtydliga att jag skyddade mig utomlands.

Mitt ex som jag var tillsammans med i 5 år stör han sig inte alls på, däremot alla "lösa människor" jag legat med som singel.

Om det har någon betydelse så har jag legat med ca 20 personer allt som allt. Min sambo har kollat upp många av dessa, fråga mig inte hur han gör men han lyckas ta reda på namn, hur dom ser ut, eventuellt skvaller.

En som jag legat med är mörkhyad. Min sambo tycker jag är så sjukt äcklig som har legat med en "apa", att jag älskar att få lite "neger-kuk" osv.

Han är också inställd på att denna person givit mig herpes, vet inte varför han tror det.

Jag blir så sjukt anklagad för mitt förflutna, som jag anser är rätt normalt? Ja, jag har legat med fler än 3 personer, men jag skulle aldrig välja det livet som singel igen.
  • Anonym (Sorken)

Stanna på hotellet. Vila ut. Om du går tillbaka kommer den onda cirkeln börja om igen.

Styrke krama ts!{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Herpes, jag med)
    En ledsen skrev 2014-10-25 16:04:29 följande:
    Han har koll på mitt förflutna i detalj, tror att det är problemet.

Jag har också varit reseledare, för ca 2-3 år sedan. Kom absolut inte hem med några könssjukdomar men han vet om att jag varit med två "icke-svenskar" vilket stör honom oerhört. Han kallar mig säsongshora pga detta. Han har själv legat med en "sån tjej" för länge sedan och hon gav honom tydligen både skabb och klamydia... Så han gör nog nån koppling där. Vill förtydliga att jag skyddade mig utomlands.

Mitt ex som jag var tillsammans med i 5 år stör han sig inte alls på, däremot alla "lösa människor" jag legat med som singel.

Om det har någon betydelse så har jag legat med ca 20 personer allt som allt. Min sambo har kollat upp många av dessa, fråga mig inte hur han gör men han lyckas ta reda på namn, hur dom ser ut, eventuellt skvaller.

En som jag legat med är mörkhyad. Min sambo tycker jag är så sjukt äcklig som har legat med en "apa", att jag älskar att få lite "neger-kuk" osv.

Han är också inställd på att denna person givit mig herpes, vet inte varför han tror det.

Jag blir så sjukt anklagad för mitt förflutna, som jag anser är rätt normalt? Ja, jag har legat med fler än 3 personer, men jag skulle aldrig välja det livet som singel igen.
    Ditt förflutna är helt normalt. Hans fixering vid det är extremt icke-normalt.

Jag tycker du ska sova på hotell i natt igen och fortsätta försöka få kontakt med kvinnojourer. Om så bara för att komma dit och prata en stund, få råd och tips?

Antar att du har ett jobb du ska till på måndag, vilket gör det svårt att dra från stan. Annars kanske du kunde åka hem till "din" stad, till föräldrar eller liknande?
  • Anonym (Herpes, jag med)
    Anonym (TD) skrev 2014-10-25 15:45:37 följande:

Jag tror kanske inte att du KAN förklara så att vi "förstår", för det verkar som att du med "förstå" menar att jag/vi ska hålla med och uppmuntra TS till att försöka hjälpa mannen att komma över detta. Ledsen, men det finns inget som kan få mig att tycka detta.

Du säger att du hade turen att ha en ängel till flickvän, sen frågar du om TS förflutna. Där tycker jag att du antyder

1. att det är önskvärt att TS är "en ängel" och står ut med detta faktiskt brottsliga beteende och

2. att mannen kanske faktiskt kan ha fog för sin sjuka fixering vid TS förflutna.

Ej okej.
  • Anonym (abc)

Om du har bil - kör till någon du känner?

Åk hem till dina föräldrar.

Sjukanmäl dig på måndag å vila ut!

• En ledsen
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 16:15:41 följande:
    Jag tror kanske inte att du KAN förklara så att vi "förstår", för det verkar som att du med "förstå" menar att jag/vi ska hålla med och uppmuntra TS till att försöka hjälpa mannen att komma över detta. Ledsen, men det finns inget som kan få mig att tycka detta.

Du säger att du hade turen att ha en ängel till flickvän, sen frågar du om TS förflutna. Där tycker jag att du antyder

1. att det är önskvärt att TS är "en ängel" och står ut med detta faktiskt brottsliga beteende och

2. att mannen kanske faktiskt kan ha fog för sin sjuka fixering vid TS förflutna.

Ej okej.
    Tack tack tack för att du tar dig tid att svara.

Du säger mycket klokt som jag inte ens tänkt på förut.

Mitt förflutna borde egentligen inte ha något med vår relation alls att göra, eftersom det ju hände innan vi träffats. Jag har älskat honom och varit honom trogen sedan dag 1.

Herpesen gör att jag förstår att han kan koppla det till ett förflutet, men jag tror också att han använder det som en anledning till att ta upp mitt förflutna och anklaga mig för det. Viktigt att ni vet att hans kontrollbehov/svartsjuka funnits där redan innan han fick veta att han har herpes.
  • En ledsen
    Anonym (abc) skrev 2014-10-25 16:30:55 följande:

Om du har bil - kör till någon du känner?

Åk hem till dina föräldrar.

Sjukanmäl dig på måndag å vila ut!

Jag är så himla van vid att klara mig själv. Har nu ett tag hållit uppe fasad för mina närmsta vänner och sagt att allt "blivit bättre nu"

Jag o sambon hade hemska bråk i samband med att herpesen dök upp första gången och mina vänner hatade honom för det, tyckte såklart att jag skulle lämna... Sedan dess har jag försökt hålla skenet uppe

Skulle jag ta bilen och dyka upp hos föräldrarna skulle dom misstänka nått o fråga (ca 2,5 bilresa dit) och då skulle jag nog bryta ihop. Orkar inte det...
Svar på tråden Jag är en hora.