• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (narcpsykopatsurvivor4år)
    En ledsen skrev 2014-10-24 23:05:02 följande:

Tack för era peppande svar,

Tro mig, för ett år sedan hade jag varit en av er. Jag hade själv inte fattat hur fan jag kan vara så svag som inte lämnar honom...

Jag är på en skyddad plats nu. Han åker runt i hela stan och letar efter mig. Men jag kommer inte att svara honom... Inte idag, kanske imorgon. Som sagt så älskar jag honom. Jag hoppas ni förstår hur svårt det är.

Innan han träffade mig har han berättat att han inte trodde att han skulle fungera i en relation där han älskar personen han lever med. Detta eftersom han blir såhär kontrollerande när han blir känslomässigt engagerad i någon. Han har gått i terapi för detta, men som sagt när herpesen slår till blir han en helt annan person.

Han har sagt att han ska sluta kalla mig saker. Många gånger. Men ikväll har han kallat mig hora fler gånger än jag minns.

"Visst är du en liten herpeshora?"

"Säg att du skäms över dig själv"

"Du har legat med djur!! Du borde jobba på zoo"

Osv.

Han har kollat upp mig på alla sätt och vis. Hela mitt förflutna. Han vet typ mer om mig än vad jag vet själv, och det sårar honom så mycket. Ändå gör han det.

Hur kan man förändra en mans kvinnosyn som är så vriden? Han har legat med SÅ många mer än mig men ändå är det jag som är boven... Ja, herpesen kanske kommer från mig, och om den gör det så skäms jag såklart och det har jag sagt. Men han släpper det aldrig..

Hit kom jag i tråden sen behövdes inte mer.

Min mage vrider sig när jag läser det här och det är nästan så att jag får trycka ner klumpen i halsen för att hindra mig från att fälla ett par tårar igen.

Jag känner igen mig alldeles för väl i din historia och det gör mig illa att förstå att du är där fast på obegränsad tid.

Min psykopat dissekera mig i tusen små bitar och analyserade mig kritiskt iklätt i något "jag älskar dig det är därför jag gör såhär".

Mitt sexuella förflutna var prioritering nr 1. Han ville veta ALLT i detalj! Tillslut blev jag som dig. Erkände för mig själv att jag var en hora. Jag minns hans ord som han fortfarande satt bredvid mig....

" Hur ska jag någonsin kunna se våra barn i ögonen och inte skämmas för vilken hora deras mamma var innan hon träffa mig".

Det du måste förstå är att mannen som du tror dig älska inte existerar. Tro mig jag lärde mig den hårda vägen, gick på allt vad han sa och i slutändan dumpade han mig halvdöd på psyk...fortsatte leva sin illusion med nästa ont vetande kvinna.

Det hatet som du ser i hans ögon...där har du honom. ...din älskling. ..

Resten är bara ett sjukt spel du ALDRIG kommer kunna förstå.

Rädda dig själv! Fly och vänd dig ALDRIG om.....ALDRIG! !

Läs på Tuvaforum.se

Googla Psykopat och narcissist....

Mitt ex är superpoppis, intelligent, charmig, snäll och omtänksam. ....för de som inte vet det jag vet. ....och växelvis var han det med mig med. Det är det som är så FÖRVIRRANDE.

LYSSNA NU OCH FLY. ..rädda dig själv innan det är försent. ..
  • Anonym (narcpsykopatsurvivor4år)
    En ledsen skrev 2014-10-25 21:22:46 följande:

Jag vet, men det gör inget. Inget någon säger här kan skada mig lika mycket som det min sambo sa igår ändå. Så det är ok.

Tack för förklaringen. Jag tror att jag förstår.

Gällande natten har jag ingen riktig plan. Jag har varit hemma och tagit en dusch, han är inte hemma förän sent ikväll. Han smsar hela tiden och vill att vi pratar om hur vi ska lösa våra problem. Det är ju bra antar jag, men jag har inte glömt igår jag lovar.

Han har lovat att han inte ska prata eller ens peta på mig om jag är kvar när han kommer. Hålla avstånd och låta mig vara ifred. Får se hur jag gör. Jag orkar verkligen inte med hotell inatt. Hade hoppats på att få komma in till kvinnojouren för att slippa vara helt ensam men det var ju fullt...

Det är nu han kommer att vända. Det är nu den snälla mannen du blev kär i kommer fram igen. Han kommer trycka på alla punkter han kan för att få dig dit han vill.

Det kommer aldrig ALDRIG ALDRIG ALDRIG ta stopp! ! ALDRIG!

TRO MIG...
  • Anonym (Suck)
    Anonym (.) skrev 2014-10-24 22:02:56 följande:

han är inte ett dugg fantastisk, alla som skulle få veta hur han är skulle vare sig tycka han var fantastisk eller vilja ha honom

Han låter avskyvärd och sysslar med psykisk misshandel, jag lovar dig att ingen kvinna som vet hur han är skulle vilja ta i honom med tång,

du är inte en hora men han är ett as och du är värd mer än så, du vet det, lämna och träffa en man som visar dig hur kärlek ska vara för det den här mannen sysslar med är inte kärlek,

Sen kan det lika gärna vara han som har smittat dig, det kan vara därför han reagerar så starkt och tar ut det på dig för att skuldbelägga dig, hade lätt kunnat tro det om honom då det du beskriver är en man som inte låter helt psykisk frisk

Varför ska hon må bra men inte han? Era synsätt på relation verkar bisarra låt han tycka vad han vill .
  • Jag kom inte på något bättre
    Anonym (Jobbigt läge.) skrev 2014-10-24 23:14:32 följande:

Kyss av stekpannan? Han är ju inte ens våldsam. Hade jag fått en kyss av stekpannan av "min tjej" så hade jag tagit fram en HIV spruta och sprutat in HIV i henne som tack för Herpes-II och för relationen.

.herpes må vara en obehaglig och smittsam sjukdom, men visst släng fram hiv-sprutan och smitta någon för att du fått en smäll. Hör av dig från fängelset Mr.psycho..
    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Jag kom inte på något bättre
    Anonym (Suck) skrev 2014-10-26 00:52:32 följande:

Varför ska hon må bra men inte han? Era synsätt på relation verkar bisarra låt han tycka vad han vill .

Och jag ser ju att du har fått de bästa av intelligens.. Eller nä.. en ekorre är mer utveckladn din syn på vad som är okej och inte, eller ens lagligt, i en relation och mot medmänniskor.
    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Sasch

"Men jag älskar honom" Ehh?

Ta dig i kragen och lämna honom. Det är allt jag har att säga.

• Anonym (men)
    forfucksake skrev 2014-10-25 22:17:02 följande:
    Gammal med en massa katter eller gammal med barn. Som hon har skaffat på egen hand. (Genom insemination, på krogen eller genom ett kort förhållande eller dyl).

Idag behöver inte kvinnor en närvarande man för att få barn. Och även om de flesta fortfarande vill ha en närvarande pappa till sina barn, så vill inte alla det och framför allt ställer de inte upp på vad som helst för att få det. Plus att de inte längre behöver en familjeförsörjare.

Ovanstående ändrar maktbalansen rejält.

Du verkar försöka förklara varför TS kille reagerar och beter sig som han gör. Att det är hans "natur", men samtidigt är det totalt emot vad ett modernt västerländskt samhälle förväntar sig av en man. En extremt svartsjuk och kontrollerande man som kallar sin kvinna för hora pga hennes förflutna, är en loser. En misslyckad man. Det må ses som en "naturlig" reaktion i viss mån, men det är fruktansvärt degraderande att han inte kan kontrollera det, och antingen acceptera situationen eller lämna relationen. 

Du kallar det "vilsen", jag kallar det mer än så. En man som beter sig som han, har tappat ansiktet totalt inför omgivningen om det kommer fram.
    En man behöver inte heller en mamma för att få barn. Och även fast de flesta män vill ha en närvarande mamma till sina barn, så finns det många många män som fixar det utan kvinnors inblandning.
  • Anonym (Sofie)
    En ledsen skrev 2014-10-24 23:32:35 följande:
    Jag vet att det du säger är sant. Och jag kanske är lite skev, vad vet jag. Jag har haft bra förhållanden också. Ett på 5 år, bra och sunt förhållande. Jag är inte så gammal, så jag har inte hunnit med lika mycket som min nuvarande kille...

Min uppväxt var bra. Min pappa är fantastisk. Jag kanske har råkat bli kär i fel kille, jag vet inte. Jag vet bara att jag älskar honom när han är sådär som han INTE är när vi bråkar om mitt sk förflutna.... Det är jättesvårt...

Vi spelar någon slags maktspel han och jag. Han försöker tvinga mig att se honom i ögonen och säga att jag skäms över mig själv. Jag tiger. Han upprepar. Jag tiger och vägrar möta hans blick. Han tar tag i mitt ansikte för att tvinga mig till ögonkontakt. Jag börjar gråta. Han säger att han förstår att jag skäms.

Så kan det se ut. Kan pågå hela nätter. Jag ger mig ju inte, men jag vet att det är fel det han gör. Såklart.

Alltså. Herpesen kommer alltid finnas där, den går inte att bota. Jag bara undrar om vi alltid kommer ha det såhär varje gång han får ett utbrott? Hur ska jag veta om jag inte stannar?:(
    Hade du herpes när du träffade honom?
  • Anonym (Sofie)
    En ledsen skrev 2014-10-25 11:35:36 följande:
    Han vet att jag inte smittade honom med flit, om jag nu gjorde det. Men han vill ändå att jag säger att jag smittat honom. Igår krävde han att jag skulle säga "Varsågod."
    Alltså typ "varsågod, här har du herpes"

Varför gör han så? Jag tror han mår sjukt dåligt själv, jag vet att hans självkänsla är jättedålig...
    Han kanske egentligen vet att det är han som smittat dig...

Måste man inte anmäla såna här sjukdomar och redovisa tidigare sexpartners så de kan kolla sig, då borde ni ju ha koll på från vem det kom?

Vet du vilka han varit med tidigare, inte alla 50 plus utan de senaste? Kan du kontakta kvinnan han levde med i fem år? Var han sådär kontrollerande mot henne?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 22:57:44 följande:

Hmmm nu är jag ju helt för att man ska strunta i argument och försöka skjuta sönder personen man argumenterar med istället. Men då bör man nog ha lite på fötterna när sätter igång om det ska ha effekt.

Dessutom är jag nyfiken på hur nån som inte vill gifta sig utan leva som singel skulle förlora på att fler kvinnor vill leva som singlar. Har du tänkt igenom det riktigt noga.

Säger du bara för att du är för gammal. Det är snart dags, hur kommer du bli hågkommen?
Svar på tråden Jag är en hora.