• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • forfucksake
    En ledsen skrev 2014-10-25 20:40:29 följande:
    Ja det har jag frågat honom också.
    Vad svarar han då?
  • En ledsen
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 20:41:40 följande:
    Ojojoj förlåt att jag inte bokstaverade ut "arg PÅ DIG OCH BETE SIG SOM HAN GÖR" i det första inlägget. Tror att de första förstod precis vad jag menade, men den enda jag bryr mig om är TS och om hon har läst det tror jag nog hon förstod.

Du verkar ha stora problem med kvinnor. Du borde söka hjälp för det.
    Kan vi försöka hålla lite god ton iaf?:)

Jag är tacksam för alla svar. Jag är trött och kall och hungrig, suttit i en bil och följt tråden under dagen. Jag är tacksam för alla som tar sig tid att svara.

Han har pratat om "madonnan och horan", vet inte exakt vad det innebär. Någon av er andra killar här kan säkert svara på det.

Han vill ha mig, men ändå inte.

Han vill inte tänka på det förflutna, men gör det ändå.

Det finns inget jag kan göra för att förändra mitt sk förflutna. Det fattar alla. Jag får stå ut med att han kallar mig saker, att han gör mig illa och begränsar mitt liv. Han får stå ut med att jag "är en hora".

Finns det någon väg ut ur detta?
  • En ledsen
    forfucksake skrev 2014-10-25 20:41:59 följande:
    Vad svarar han då?
    Att han inte kan leva utan mig.

Men uppenbarligen inte heller med mig.
  • Anonym (???)
    En ledsen skrev 2014-10-25 20:39:22 följande:
    Jag tackar för dina synpunkter. Jag förstår hur du menar och det är ungefär såhär han resonerar själv.

Du skriver att jag behöver vara öppen och ärlig, det har jag varit. Jag har varit öppen kring mitt "förflutna" och jag har även förlåtit honom för att han kollat upp många jag varit med på ganska tvivelaktiga sätt.

Jag förstår också att det kan kännas bättre att vara med en person som varit med 2-3 personer än en som varit med 20. Kom ihåg att han varit med tredubbelt så många som mig (vad jag vet) och faktiskt VALT att leva med mig, jag har inte tvingat honom. Detta beteende han har kom fram mer och mer allt eftersom han blev mer och mer kär/involverad i mig.

Jag ger upp min integritet för att jag älskar honom och det är vad han kräver.
    Det spelar ingen roll hur många han knullat, det ändrar inte nånting. Han är en man, du är en kvinna. Du blir gravid, han kan glömma allt när han knäppt byxorna.

De flesta kvinnor på jordklotet, alltså majoriteten av världens kvinnor lever med totala chastitykrav. Alltså allt annat än oskuld innan giftermål är otänkbart. Det är för att män funkar så. Män hatar sånt här.

Vi kan eventuellt stå ut med pojkvänner, alltså relationer där det funnits en emotionell bas. Men tanken att ens kvinna blivit knullad av om och om igen av män som skiter i henne går inte bra alls.

Du behöver lämna den här mannen hursomhelst. Din relation är bortom räddning. Om du stannar kommer han att bli farlig för dig. Men jag tro du vet allt det där innerst inne redan?
  • Anonym (???)
    En ledsen skrev 2014-10-25 20:47:51 följande:

Jag är tacksam för alla svar. Jag är trött och kall och hungrig, suttit i en bil och följt tråden under dagen. Jag är tacksam för alla som tar sig tid att svara.

Han har pratat om "madonnan och horan", vet inte exakt vad det innebär. Någon av er andra killar här kan säkert svara på det.

Det finns inget jag kan göra för att förändra mitt sk förflutna. Det fattar alla. Jag får stå ut med att han kallar mig saker, att han gör mig illa och begränsar mitt liv. Han får stå ut med att jag "är en hora".

Han vill ha dig, men inte din historia.

Ibland glömmer han din historia, men sen händer en trigger och då kommer det tillbaka.

Det kommer aldrig att bli bättre, och han kan inte bryta det.

Det enda valet du har är att lämna relationen. Det kommer att hjälpa er båda.

Och sen att vara öppen tidigt innan nästa relation.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:50:59 följande:
    Det spelar ingen roll hur många han knullat, det ändrar inte nånting. Han är en man, du är en kvinna. Du blir gravid, han kan glömma allt när han knäppt byxorna.

De flesta kvinnor på jordklotet, alltså majoriteten av världens kvinnor lever med totala chastitykrav. Alltså allt annat än oskuld innan giftermål är otänkbart. Det är för att män funkar så. Män hatar sånt här.

Vi kan eventuellt stå ut med pojkvänner, alltså relationer där det funnits en emotionell bas. Men tanken att ens kvinna blivit knullad av om och om igen av män som skiter i henne går inte bra alls.

Du behöver lämna den här mannen hursomhelst. Din relation är bortom räddning. Om du stannar kommer han att bli farlig för dig. Men jag tro du vet allt det där innerst inne redan?
    Säg att alla kvinnor lever som nunnor fram tills giftermål då? Känns som om det är vad du vill ha sagt. Vem, vad eller vilka skulle då alla män ha sex med? Andra män? Djur? Eller är det okej att kvinnor är prostituerade? Har männen rätt att våldta dem? Jag förstår inte ditt tänk riktigt! 
    Är det inte så mycket enklare att ge faan i kvinnans bakgrund, ge fasiken i att fråga henne om vilka hon har haft sex med och inte eller hur många hon har varit med? Ställer DU frågan så har DU ingen rätt att straffa kvinnan pga det sedan. TS man gjorde valet att fråga, leta reda på gammalt mm. Ställ inte frågor du inte vill ha svar på, ts man har själv satt sig i denna situationen och har ingen som helst rätt att straffa någon annan än sig själv. Dessutom är det 50% chans att ts man dragit på sig herpesen. Vem säger att kvinnorna från hans tidigare liv inte bar på nåt? Någon av dem han var otrogen med? Så tja Ts man kan INTE knäppa byxorna, glömma och gå vidare.. Karma is a bitch!
  • En ledsen
    Anonym (???) skrev 2014-10-25 20:50:59 följande:

Okej,

Nu tror jag inte att alla män håller med om det du skriver, men hur många män över 30 i Sverige hittar en kvinna att leva med som inte haft en liv innan? Tror få kvinnor över 30 bara haft 2-3 sexpartners men jag kan ha fel.

Och vad är det som säger att kvinnor har sex med killar som skiter i dem? Jag vet inte hur din bakgrund ser ut men jag tycker inte att det stämmer. Kan ha fel även där. Jag är ju kvinna och du man.

Jag vet mycket innerst inne. Sen tänker jag inte särskilt rationellt eftersom jag fortfarande älskar denna man väldigt mycket, trots allt.
  • Anonym (?)

Ja, det finns än väg ut. Men den vet du redan.

Antingen accepterar du att bli behandlad som skit. Eller så går du vidare i ditt liv.

Läs gärna den andra tråden om Eva och Lilith. Är du barn till Eva eller Lilith?
  • Anonym (Herpes, jag med)

Ledsen för mina ilskna inlägg mot ??? men det han i grund och botten gör är att kalla dig precis samma sak som din kille. Det gör mig väldigt, väldigt arg. Ska dock försöka behärska mig.

Madonnan och horan innebär att män delar in kvinnor i två kategorier, antingen dygdig och moderlig (madonnan), alltså en ren och ärbar kvinna, eller en lösaktig, mindre värd kvinna (horan). Detta sker sällan medvetet, men det påverkar såklart deras syn på alla kvinnor de har att göra med och gör också att kvinnor hela tiden riskerar att klassas som "dåliga", dvs horor. Om de inte passar sig alltså. Hela grejen går ut på att kontrollera kvinnors sexualitet.
  • Anonym (Herpes, jag med)

Har du nån plan för natten, TS?

Svar på tråden Jag är en hora.