• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (???)
    Anonym (Hannah) skrev 2014-10-26 12:19:23 följande:
    Och på vilken arbetsplats skulle de fråga en kvinna om hur många sexpartner hon har haft då? Är ju det detta gäller. Var TS man så dum att fråga om hennes historia så får han skylla sig själv. Vem fasiken vill veta? Jag är mycket medveten om att min sambo har haft tidigare kvinnor eller har varit och raggat på krogen. Det är hans ensak, jag var inte en del utav hans liv. Jag vill inte veta och frågar därför inte heller. 
    När du söker anställning som flickvän är det här en av parametrarna du utvärderas på. Det är vad du missar.

Du vill att det ska vara "din ensak" för att du inte vill att det ska vara så, men det är inte ditt val, det har bestämts åt dig av män.
  • molly50
    En ledsen skrev 2014-10-25 18:44:53 följande:
    Har du varit i ett liknande förhållande själv?

Det är extremt svårt. Jag har bett honom dra åt helvete så många gånger och tänkt att nu, nu får det fan vara nog!

Men varje gång så ber han om ursäkt, säger att han ska bättra sig, att han ska fortsätta med terapin, tar upp positiva saker (som han aldrig gör annars) med vårt förhållande, och berättar att han älskar mig och inte kan leva utan mig, att han aldrig känt såhär för någon. Ni vet, det klassiska.

Och varje gång tänker jag att jag kanske borde ge allt en chans till, att han säger att han ska bättra sig, att han kan göra mig lycklig bara vi ger det lite tid...

Det är så svårt, jag vet inte hur jag kommer göra denna gång men jag älskar ju honom fortfarande så jävla jävla mycket. Han är det vackraste jag sett och vi klickar så bra på alla plan när vi inte bråkar... Jag vet att det låter dumt. Ni får tycka att jag är korkad.

Oavsett hur jag gör så kommer jag inte att kompromissa mer, att han får sätta sina sjuka krav för att han ska försöka bättra sig. Sen skiter jag i om han då istället lämnar mig, vore mycket enklare isf...
    Jag är ledsen att behöva säga det. Men jag tror inte att han kommer att bättra sig.
    Han behöver hjälp för det och han måste inse att han behöver hjälpen och vilja ta emot den.
    Jag har själv levt i en destruktiv relation och han lovade också bot och bättring efter varje gång vi bråkat.
    Han hade koll på precis allt jag gjorde och kunde han inte ha koll själv så skickade han andra att ha koll åt honom.
    Det hela slutade med att han slog mig och försökte strypa mig när han fått för sig att jag hade varit otrogen.
    Jag ångrar än idag att jag inte tidigare insåg vad han gick för.
    Men jag hade,precis som du,blivi kär i en snygg och (vad jag trodde) smart kille och trodde och hoppades väl att han skulle finnas kvar någonstans därinne.
    Men den han visade upp när vi varit tillsammans ett tag var hans riktiga jag!
    Jag valde till slut att lämna honom och det ångrar jag inte. Även om han vägrade acceptera faktum och ett tag efteråt fortsatte att terrorisera mig och förstöra för mig om jag träffade någon.
    Men skam den som ger sig! Jag är idag lyckligt gift med en underbar man och har 2 fina barn.

Mitt råd till dig blir att stanna kvar på hotellet om du fortfarande är där,eller åka hem till någon av dina vänner eller din familj.
    Det kommer att vara värt det i slutänden. Tro mig!
    Man är inte alltid stark ensam. Ibland måste man våga ta emot hjälp.

Styrkekramar och lycka till! Berätta gärna hur det går!
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (???)
    Anonym (.) skrev 2014-10-26 12:25:12 följande:
    Om du tror att det handlar om sexualitet när en människa oavsett kön blir misshandlat av en psykiskt störd människa så föreslår jag att du söker hjälp för detta

både du och jag och alla som läser vet att det är väldigt lätt för dig att vara tuff på nätet och skriva en massa fördomsfullt trams men i person är du som de flesta med din attityd en feg liten skit tills dina lika dåligt utrustade polare (både fysiskt och psykiskt) är i närheten då ni bygger upp varandra

Du tror väl inte på fullaste allvar att någon blir imponerad av det du har att erbjuda? du är snarare resultatet av syskongifte och dålig uppfostram så spring och anmäl mig innan du försöker framstå som tuff
    min vackra penis är väldigt upprörd över ditt språk.
  • Anonym (???)
    molly50 skrev 2014-10-26 14:10:39 följande:
    Jag har levt i en destruktiv relation. Min dåvarande partner störde sig på om jag så mycket som pratade med en annan man.
    Jag var dessutom oskuld när vi träffades. Hur förklarar du då att han störde sig så mycket på mina tidigare relationer och på om jag så mycket som pratade med en annan man?

Det du måste inse är att alla män inte tänker som du. Du kan inte projicera dina egna värderingar och åsikter på alla andra män.

Jag är numer lyckligt gift och min nuvarande man bryr sig inte om mina tidigare relationer.
    Och varför skulle han?
    Han är inte osäker på sig själv och vet var han har mig. Och att jag bara vill ha honom,och ingen annan.
    Du kanske skulle börja jobba på att bli mer säker på dig själv innan du inleder en relation nästa gång.
    Oklart för mig hur detta leder i bevis att män tycker om att deras kvinna blivit knullad av massor av män. Det är intressant, men du får förtydliga.
  • En ledsen
    Anonym (???) skrev 2014-10-26 14:48:33 följande:
    Absolut ingen har sagt att mänskliga naturen förändrats, vi är ju alla överens där.

Nej, kvinnorna är inte vinnare och inte männen heller, inom varje kön är det ett nollsummespel i princip, vad som skett är ett skifte inom könen av vinnare och förlorare när spelreglerna förskjuts.

När det gäller män så det alfamannens uppgång, eftersom kvinnor kan skifta fokus till genjakt från när de inte behöver omsorg lika mycket längre. för kvinnor är det mer blanadat vem som är vinnare och förlorare, eftersom deras sexualitet har duala mål.

Nej, absolut inte. En 37 årig sex-and-the-city kvinna sitter på extremt dåliga kort givet hur hon fungerar sexuellt. Hon är offer för sin egen hypergami samtidigt som hon nästan alltid saknar självinsikt. Hon har status själv och vill ha en man som "är på samma nivå", vilket betyder mer status eller lika mycket. Hon vill alltså ha en 45 årig kille som är chef för tradingdesken på Goldman, och hon tror hon kan få honom , eftersom hon redan ligger med honom. Hon tycker de passar ihop eftersom hon associerar sig som framgångsrik själv.

Vad hon missar, nästan alltid, är att mannen är inte intresserad av det hon är intresserad av, han vill är mer intresserad av sin 27 åriga assistent som är söt mjuk och enkel att vara med. Män söker helt andra saker, så i samma stund satc tjejen föreslår att de gör nåt annat än just sex, är när mannen slutar ringa. När hon inser vilka alternativ hon har, alltså vilka andra män hon har att välj apå väljer hon ibland att ändå bli gravid med honom. Men då är hon alltså 42 årig ensamstående mamma istället, vilket inte direkt ökar hennes attraktionskraft. Tro mig, du vill inte byta med den här tjejen.

Ja, fast vad du eventuellt missar är att TS man är intressant för henne inte trots utan på grund av sin personlighet mest sannolikt. Psykopati och narcisism är två av personlighetstyperna i the dark triad. Detta är i princip vad män försöker maximera när de lär sig ragga på kvinnor, eftersom kvinnor går i gång på exakt denna mix, det är vad i dagligt tal kallas bad boys. Dark triad korrelerar med fler sexuella partners och fler barn över en livstid.

Och hans beteende, även om det för honom är instinkt, fungerar på henne med samma dualitet och är både hett för henne och kasst på samma gång. Det är en slags super-mega version av klassik "push-and-pull". Hon skjuter iväg henne samtidigt som han sen drar henne tillbaka, och tvingar därmed fram total närvaro i hennes hjärna hela tiden. Precis som män gör i dating om dom vet vad de sysslar med, fast på en mycket mer harmlös skala.

Motsatsen till kvinnlig attraktion är inte starka negativa känslor utan frånvaro av känslor, därför fungerar det här extremt bra, tills det går överstyr. I hans fall kommer det att göra det, för han har helt tydligt tappat kontrollen och spelar inte längre utan lever ut något inom sig som han inte kan styra. Om man ska leka med kvinnor måste man först ha kontroll över sig själv.

TS man har en del att jobba på, han har mest tur, han behöver kontroll över sig själv.
    Vet du, jag tycker inte om att du berättar för mig hur jag känner. Kom ihåg att du inte känner mig. Jag är van att höra hur jag ska känna och tycka, och jag gillar det inte.

Min man var inte intressant för mig för att han var en sk bad boy. Han kändes tvärtom betydligt mer lugn, mogen och hade mer sunda livsmål än vad jag anser att många har.

Problemen kom som sagt smygande. I början brydde jag mig inte så mycket om hans svartsjuka, tyckte mest det var lite gulligt...

Men du har otroligt rätt i en sak och det är att han inte har kontroll över sig själv.
  • Anonym (???)
    En ledsen skrev 2014-10-26 15:04:55 följande:
    Vet du, jag tycker inte om att du berättar för mig hur jag känner. Kom ihåg att du inte känner mig. Jag är van att höra hur jag ska känna och tycka, och jag gillar det inte.

Min man var inte intressant för mig för att han var en sk bad boy. Han kändes tvärtom betydligt mer lugn, mogen och hade mer sunda livsmål än vad jag anser att många har.

Problemen kom som sagt smygande. I början brydde jag mig inte så mycket om hans svartsjuka, tyckte mest det var lite gulligt...

Men du har otroligt rätt i en sak och det är att han inte har kontroll över sig själv.
    Att du inte tycker om det eller är medveten om det spelar ingen roll alls. Det är ändå lika sant.

Din sexualitet ledde dig in i relationen, och den har du ingen kontroll över, vi bestämmer inte vår egen sexualitet.

Du beskrev honom själv som charmig, charm är applicerad karisma, och karisma är, när det kommer till kvinnlig attraktion, dark triad impulser. Du är inte ensam, fler kvinnor kommer att falla för honom, karisma är oemotståndligt för majoriteten av kvinnor.
  • molly50
    Anonym (???) skrev 2014-10-26 15:02:24 följande:
    Oklart för mig hur detta leder i bevis att män tycker om att deras kvinna blivit knullad av massor av män. Det är intressant, men du får förtydliga.
    Jag påstår inte att män tycker om att deras kvinna har legat med många män innan.
    Men du får gärna förklara för mig hur en man tänker som stör sig på hans kvinnas tidigare liv då hon är oskuld?
    Då handlar det ju inte om att hon har legat med andra.

För övrigt så anser inte jag att ens tidigare liv ska behöva påverka ens nuvarande relation.
    Vad ens partner har gjort innan man träffades har man inget med att göra.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (go)

Ts, lyssna inte på anonym (???), det är en psykopat och kvinnohatare av stora mått som alltid skriver i trådar och talar om hur äckliga tjejer är om de har legat med fler än en, fast han samtidigt skryter om hur han gärna knullar så många som möjligt, och är stolt över hur illa han behandlar dem. Han ursäktar alltid våld mot kvinnor, både fysiskt och psykiskt och tycker att kvinnor som våldtas har bett om det. Han tror att alla män funkar som honom, när det i själva verket är ytterst få som är så djupt störda som han är. Det känns säkert bättre för honom om han inbillar sig att han själv är mallen för hur män är som grupp, men det blir ingen sanning för det. 

Man ska hålla sig borta från killar som honom och din sambo. Förr eller senare så krossar de en, fysiskt eller psykiskt och i värsta fall blir man en i aftonbladets statistik över kvinnor som mördas av sin man eller exman. 

• Velouria
    En ledsen skrev 2014-10-24 20:09:34 följande:

Hej,
    Nån
    Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

Nån gång måste han väl släppa detta? Är ni botade från klamydian och herpesen?
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Anonym (???)
    Velouria skrev 2014-10-26 18:06:52 följande:
    Nån gång måste han väl släppa detta? Är ni botade från klamydian och herpesen?
    Man kan inte bota herpes, det är väl det som är problemet, den dyker upp när man minst önskar den, när man är stressad.
Svar på tråden Jag är en hora.