Anonym (Suck) skrev 2014-10-27 09:40:11 följande:
Visst enkla vägen är enklast , men en undran till det har inte efter det legat hämnd auktioner efter han blev utslängd, en del kan säkert få för sig hämnas osv ?
Anonym (Suck) skrev 2014-10-27 10:19:32 följande:
Dvs alla är inte lika snälla och tar att bli utslängd även om det va rätt beslut för dig, lite konsekvens tänk är inte fel det i heller, därför jag undrar hur det gick efter det .?
Jo,som jag skrev så vägrade han acceptera att jag hade gjort slut.
Han sa till alla att vi bara hade ett uppehåll.
Sen försökte han förstöra för mig så fort jag träffade andra killar. Även om det så bara var vänner.
Men jag hade sådan tur att hans vänner stod på min sida och hjälpte mig att försöka få honom att förstå att det var slut.
Till slut så fattade han. Även om det tog tid.
Då började han istället visa upp de tjejer han dejtade för mig i ett försök att göra mig svartsjuk.
När inte heller det lyckades så lugnade han ner sig.
Sedan träffade jag en ny kille och då dök han upp igen och började fråga saker som om jag behövde hjälp med min bil osv.
Saker som inte ens var nödvändiga.
När det sen tog slut med min dåvarande pojkvän så var han där som ett brev på posten och frågade om inte vi kunde försöka igen.
Det var nära att jag föll tillbaka igen då när jag var ledsen och svag.
Men det var ändå där och då jag bad honom fara och flyga en gång för alla.
Jag hade nog inget konsekvenstänk i det läget. Jag ville bara bli av med honom en gång för alla.
Ingen människa förtjänar att leva i ett sådant förhållande!
En ledsen skrev 2014-10-27 18:26:26 följande:
Tack för er omtanke, det betyder mycket för mig.
Känns som om jag lever i ett jävla mörker just nu. Vi har försökt prata, det går sådär.
När jag är ledsen lyssnar han.
När jag är arg lyssnar han inte.
Tyvärr (?) börjar min sorg utbytas i vede. Jag har svårt att se saker objektivt och han vill gärna att vi pratar om bådas känslor. Jag har svårt att prata om hans känslor eftersom han fortfarande ifrågasätter saker jag inte tycker påverkar vårt förhållande. Till exempel att jag skrev att han "tagit reda på saker" från mitt förflutna. Han menar att dessa saker stämmer eftersom jag skrivit om dem, vilket inte är sant. De "saker" han har tagit reda på saknar helt substans men han vägrar att säga varifrån de kommer.
Allt är en kamp. Jag vet varken ut eller in. Jag försöker fokusera på vad jag känner men det är svårt då jag anser att han leder mig in på samma spår igen (dvs att han vill diskutera mitt förflutna, som att det vore roten till allt ont i vårt förhållande)
Jag kommer fortsätta försöka samtala med honom. Försöka förstå. Jag har inte tagit något beslut om något, men jag hoppas jag kan bli lycklig igen på ett eller annat sätt.
Jag följer tråden även om jag inte skriver så mkt, som sagt det gör han med.
Ja,det där med att "ta reda på saker" och sen försöka vända det till en slags sanning känner jag igen.
Precis så gjorde mitt ex också.
Då kände han att han på något sätt "hade rätt" i det han sa,även om det inte fanns ett uns sanning i det.
Att du blir arg är faktiskt bara bra.
Du ska såklart inte bli skogstokig. Det slutar sällan bra.
Men att markera att du inte längre tänker tolerera hans beteende.
Han måste inse att han har gått på tok för långt.
Och frågan är om han någonsin kommer att förstå det om du stannar kvar hos honom och förlåter honom gång på gång.
Jag gjorde också så med mitt ex flera gånger.
Förlät honom och gav honom en ny chans.
Till slut så blev det dock ohållbart när han både slog mig och försökte strypa mig.
Då,om inte förr,så insåg jag att det inte alltid är bra att lyssna på hjärtat.
Ibland så måste man lyssna på hjärtat och magkänslan också.
Kram och lycka till!