• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (????)
    Arbetsmyran76 skrev 2014-10-27 19:25:33 följande:

Att vara fixerad vid någons förflutna är inte normalt
    Det förflutna är ovidkommande - om du dessutom accepterar att han haft 50 sexpartners (jag skulle backa - det är ju typ 4 nya om året från 18 årsåldern urk - så ska han ge fan i hur många du haft. Noll tolerans att prata om tid in ni träffades tycker jag

Och TS sambo - det är ditt ansvar att skydda dig vid nya kontakter. Om du inte skyddar dig är det ditt fel att du blir smittad. Många infektioner är symtomfria men kan leda till sterilitet t ex. DITT ansvar att skydda dig, särskilt såsom du knullat runt! Hu

Du lyckas alltså motsäga dig själv i en enda mening. Imponerande. Kan du själv se vilken?
  • Anonym (????)
    Anonym (Vänd!) skrev 2014-10-28 01:19:47 följande:
    Det är bara ren manipulation från hans sida att vilja dra upp dessa detaljer från ditt förflutna. Han försöker hitta minsta lilla att kunna racka ner på så att du ska skämmas och må dåligt för det är det sättet han kan känna kontroll över dig på.

Han måste ha dessa obetydliga saker att hänga fast vid för att kunna rättfärdiga sitt beteende. Om han inte får peka på alla dåligheter du gjort så kan han ju inte trycka ner dig? Det är hans ammunition så den vill han inte bli av med för då blir han av med kontrollen. Det ger ju honom makt att kunna få dig att må dåligt och skämmas. 

Men vet du vad en "känsla" är? Det är en direkt följd av dina tankar. Om han tänker negativt på alla dessa detaljer från ditt förflutna så kommer han ALLTID att må dåligt över dom. Så var beredd på att alltid få höra hans ältande om hur han mår och känner över vad du gjort tidigare i livet. Det finns inget du kan göra för att ändra på hans känslor, bara så du vet. Han vill dessutom att du ska må lika dåligt som honom över dessa saker, så han fortsätter tjata om dem.

På samma sätt kommer dina känslor förändras beroende på hur du tänker om honom. Tänker du att han är svag, osäker, svartsjuk, kontrollerande osv så kommer dina känslor påverkas negativt. Därför ser han till att säga alla dessa vackra ord så att du fortfarande ska tänka och känna positivt om honom. 

Det positiva är ju att för varje gång han vill "diskutera" detta så kommer du se honom med lite mer negativa ögon. Varje gång han visar sin svartsjuka och kontrollerande sida kommer du respektera honom lite mindre.

Män runtomkring dig kommer framstå som trevligare och tryggare, medan du kommer associera honom mer och mer med dåligt mående. Snart kommer du också se hur många underbara män det faktiskt finns överallt, och att du inte behöver en kränkt tjurskalle. Då kommer du lämna.
    Det här är såå braa. Jag läste det tre gånger, för det är rakt på och dessutom välskrivet. Du vet exakt vad du talar om och fångar exakt processen.

Den nya sexualiteten boxar in män på det här sättet, för vi har ingenstans att at vägen med den här känslan. Om vi håller den inne blir känslomässigt stympade och kan inte leva ut på naturligt sätt. Om vi försöker prata om det ser vi svaga ut och går långsamt bort oss i förklaringar.

Precis såhär. Det här är så djävla bra.

"På samma sätt kommer dina känslor förändras beroende på hur du tänker om honom. Tänker du att han är svag, osäker, svartsjuk, kontrollerande osv så kommer dina känslor påverkas negativt. Därför ser han till att säga alla dessa vackra ord så att du fortfarande ska tänka och känna positivt om honom."

Speciellt den här typen av kvinnor är extra känsliga för svaghet och osäkerhet hos män och kommer att testa och åter testa för sånt tills män är utmattade. Det är inte vad män behöver, vi vill ha nån som vi funkar med även när vi är sköra.

Om TS man, eller andra män, läser det här så finns det dock ett tips här.

Gör tjejen gravid. Dumpa henne sen i sjätte månaden. Gör er sen totalt oanträffbara och läs bara mejl, sms och avlyssna meddelanden passivt. Om ni vill se/höra ett ynkligt litet kvinnostycke kräla för er i den nya sexualiteten så är det såhär det fungerar. Jag vet.

Skaffa sen en familjeflicka som inte boxar in er i det här. De finns, men de är svåra att hitta. Men allting som är bra i livet är svårt, och allt som är viktigt kräver oftast fokus och hårt arbete. En sån tjej har inte massor av baggage och är trygg och självklar att leva med.
  • molly50
    Anonym (Suck) skrev 2014-10-27 09:40:11 följande:
    Visst enkla vägen är enklast , men en undran till det har inte efter det legat hämnd auktioner efter han blev utslängd, en del kan säkert få för sig hämnas osv ?
    Anonym (Suck) skrev 2014-10-27 10:19:32 följande:
    Dvs alla är inte lika snälla och tar att bli utslängd även om det va rätt beslut för dig, lite konsekvens tänk är inte fel det i heller, därför jag undrar hur det gick efter det .?

Jo,som jag skrev så vägrade han acceptera att jag hade gjort slut.
    Han sa till alla att vi bara hade ett uppehåll.
    Sen försökte han förstöra för mig så fort jag träffade andra killar. Även om det så bara var vänner.

Men jag hade sådan tur att hans vänner stod på min sida och hjälpte mig att försöka få honom att förstå att det var slut.
    Till slut så fattade han. Även om det tog tid.

Då började han istället visa upp de tjejer han dejtade för mig i ett försök att göra mig svartsjuk.
    När inte heller det lyckades så lugnade han ner sig.

Sedan träffade jag en ny kille och då dök han upp igen och började fråga saker som om jag behövde hjälp med min bil osv.
    Saker som inte ens var nödvändiga.
    När det sen tog slut med min dåvarande pojkvän så var han där som ett brev på posten och frågade om inte vi kunde försöka igen.
    Det var nära att jag föll tillbaka igen då när jag var ledsen och svag.
    Men det var ändå där och då jag bad honom fara och flyga en gång för alla.

Jag hade nog inget konsekvenstänk i det läget. Jag ville bara bli av med honom en gång för alla.
    Ingen människa förtjänar att leva i ett sådant förhållande!
    En ledsen skrev 2014-10-27 18:26:26 följande:
    Tack för er omtanke, det betyder mycket för mig.

Känns som om jag lever i ett jävla mörker just nu. Vi har försökt prata, det går sådär.

När jag är ledsen lyssnar han.

När jag är arg lyssnar han inte.

Tyvärr (?) börjar min sorg utbytas i vede. Jag har svårt att se saker objektivt och han vill gärna att vi pratar om bådas känslor. Jag har svårt att prata om hans känslor eftersom han fortfarande ifrågasätter saker jag inte tycker påverkar vårt förhållande. Till exempel att jag skrev att han "tagit reda på saker" från mitt förflutna. Han menar att dessa saker stämmer eftersom jag skrivit om dem, vilket inte är sant. De "saker" han har tagit reda på saknar helt substans men han vägrar att säga varifrån de kommer.

Allt är en kamp. Jag vet varken ut eller in. Jag försöker fokusera på vad jag känner men det är svårt då jag anser att han leder mig in på samma spår igen (dvs att han vill diskutera mitt förflutna, som att det vore roten till allt ont i vårt förhållande)

Jag kommer fortsätta försöka samtala med honom. Försöka förstå. Jag har inte tagit något beslut om något, men jag hoppas jag kan bli lycklig igen på ett eller annat sätt.

Jag följer tråden även om jag inte skriver så mkt, som sagt det gör han med.
    Ja,det där med att "ta reda på saker" och sen försöka vända det till en slags sanning känner jag igen.
    Precis så gjorde mitt ex också.
    Då kände han att han på något sätt "hade rätt" i det han sa,även om det inte fanns ett uns sanning i det.

Att du blir arg är faktiskt bara bra.
    Du ska såklart inte bli skogstokig. Det slutar sällan bra.
    Men att markera att du inte längre tänker tolerera hans beteende.
    Han måste inse att han har gått på tok för långt.
    Och frågan är om han någonsin kommer att förstå det om du stannar kvar hos honom och förlåter honom gång på gång.
    Jag gjorde också så med mitt ex flera gånger.
    Förlät honom och gav honom en ny chans.
    Till slut så blev det dock ohållbart när han både slog mig och försökte strypa mig.
    Då,om inte förr,så insåg jag att det inte alltid är bra att lyssna på hjärtat.
    Ibland så måste man lyssna på hjärtat och magkänslan också.

Kram och lycka till!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    molly50 skrev 2014-10-28 15:21:04 följande:
    Anonym (Suck) skrev 2014-10-27 10:19:32 följande:
    Dvs alla är inte lika snälla och tar att bli utslängd även om det va rätt beslut för dig, lite konsekvens tänk är inte fel det i heller, därför jag undrar hur det gick efter det .?

Jo,som jag skrev så vägrade han acceptera att jag hade gjort slut.
    Han sa till alla att vi bara hade ett uppehåll.
    Sen försökte han förstöra för mig så fort jag träffade andra killar. Även om det så bara var vänner.

Men jag hade sådan tur att hans vänner stod på min sida och hjälpte mig att försöka få honom att förstå att det var slut.
    Till slut så fattade han. Även om det tog tid.

Då började han istället visa upp de tjejer han dejtade för mig i ett försök att göra mig svartsjuk.
    När inte heller det lyckades så lugnade han ner sig.

Sedan träffade jag en ny kille och då dök han upp igen och började fråga saker som om jag behövde hjälp med min bil osv.
    Saker som inte ens var nödvändiga.
    När det sen tog slut med min dåvarande pojkvän så var han där som ett brev på posten och frågade om inte vi kunde försöka igen.
    Det var nära att jag föll tillbaka igen då när jag var ledsen och svag.
    Men det var ändå där och då jag bad honom fara och flyga en gång för alla.

Jag hade nog inget konsekvenstänk i det läget. Jag ville bara bli av med honom en gång för alla.
    Ingen människa förtjänar att leva i ett sådant förhållande!Ja,det där med att "ta reda på saker" och sen försöka vända det till en slags sanning känner jag igen.
    Precis så gjorde mitt ex också.
    Då kände han att han på något sätt "hade rätt" i det han sa,även om det inte fanns ett uns sanning i det.

Att du blir arg är faktiskt bara bra.
    Du ska såklart inte bli skogstokig. Det slutar sällan bra.
    Men att markera att du inte längre tänker tolerera hans beteende.
    Han måste inse att han har gått på tok för långt.
    Och frågan är om han någonsin kommer att förstå det om du stannar kvar hos honom och förlåter honom gång på gång.
    Jag gjorde också så med mitt ex flera gånger.
    Förlät honom och gav honom en ny chans.
    Till slut så blev det dock ohållbart när han både slog mig och försökte strypa mig.
    Då,om inte förr,så insåg jag att det inte alltid är bra att lyssna på hjärtat.
    Ibland så måste man lyssna på hjärtat och magkänslan också.

Kram och lycka till!

Hjärnan ska det såklart stå.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 14:37:57 följande:
    Att dra växlar på att en pojkvän har problem med din historia när du inte har nån är svammel.

Och jämförbart med en hypokondriker som är rädd för en sjukdom han inte kan ha.

Samma sak, och betyder ingenting för resten av världen. Alltså svammel.
    Vad vet du om min historia egentligen? Du vet ingenting mer än att jag var oskuld så uttala dig inte om saker du inte vet,tack.

Men för din info.
    Jag hade haft flera förhållanden innan jag träffade den jag berättat om.
    Jag hade dock aldrig sex i något av de förhållandena då jag var ung och inte kände mig redo för det.

Så då frågar jag återigen.
    Hur förklarar du att han störde sig så på mitt förflutna fast jag inte ens hade haft sex i något av mina tidigare förhållanden?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 14:40:56 följande:
    Det är lätt att göra sig lustig över att när just du utövar våld så kallar du det "skinn på näsan" och inte våld. Men jag är inte feminist direkt, så jag tänker låta den passera.

Men det här var alltså ett ex du aldrig legat med? 

Du sa att du var oskuld vid den här tiden? Eller är det olika män? Hur gammal var du egentligen, 14?
    Var skrev jag att jag utövade våld? Jag skrev bara att jag kastade ut honom. Ingenstans skrev jag att jag utförde våld på honom.
    Läs om och läs rätt!
    Och även om jag hade slagit tillbaka så hade det varit nödvärn.
    Man måste få försvara sig när man blir attackerad så som jag blev.

Jag hade inte haft sex med något av mina ex innan honom,nej.
    Han var den som tog min oskuld. Egentligen mot min vilja då jag inte kände mig redo.

Jag var ung då. Jag var bara 19 år.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 14:55:32 följande:
    Det här är såå braa. Jag läste det tre gånger, för det är rakt på och dessutom välskrivet. Du vet exakt vad du talar om och fångar exakt processen.

Den nya sexualiteten boxar in män på det här sättet, för vi har ingenstans att at vägen med den här känslan. Om vi håller den inne blir känslomässigt stympade och kan inte leva ut på naturligt sätt. Om vi försöker prata om det ser vi svaga ut och går långsamt bort oss i förklaringar.

Precis såhär. Det här är så djävla bra.

"På samma sätt kommer dina känslor förändras beroende på hur du tänker om honom. Tänker du att han är svag, osäker, svartsjuk, kontrollerande osv så kommer dina känslor påverkas negativt. Därför ser han till att säga alla dessa vackra ord så att du fortfarande ska tänka och känna positivt om honom."

Speciellt den här typen av kvinnor är extra känsliga för svaghet och osäkerhet hos män och kommer att testa och åter testa för sånt tills män är utmattade. Det är inte vad män behöver, vi vill ha nån som vi funkar med även när vi är sköra.

Om TS man, eller andra män, läser det här så finns det dock ett tips här.

Gör tjejen gravid. Dumpa henne sen i sjätte månaden. Gör er sen totalt oanträffbara och läs bara mejl, sms och avlyssna meddelanden passivt. Om ni vill se/höra ett ynkligt litet kvinnostycke kräla för er i den nya sexualiteten så är det såhär det fungerar. Jag vet.

Skaffa sen en familjeflicka som inte boxar in er i det här. De finns, men de är svåra att hitta. Men allting som är bra i livet är svårt, och allt som är viktigt kräver oftast fokus och hårt arbete. En sån tjej har inte massor av baggage och är trygg och självklar att leva med.
    Män vill ha någon som de funkar med även när de är sköra skriver du.
    Och det är väl förståeligt. De vill även kvinnor.
    Men det finns så mycket bättre sätt att visa sig skör på än genom att utöva misshandel,såväl psykisk som fysisk.
    Man är t ex inte svag för att man visar känslor och vill prata.
    Snarare tvärtom.

Att göra en tjej gravid och sedan dumpa henne och göra sig oanträffbar är så dumt att det inte ens är värt att kommentera.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (???)

Har för mig att jag nyligen läste en tråd om en man vars tjej var reseledare som drog med sig skabb och klamydia som souverneir? Och ts skriver det om sitt ex? Är det samma person tro?

• Anonym (Spriiiing)

Ts du blir behandlad som du låter dig själv bli behandlad, du säger att han inte slår dig ÄN! snart är du där. Först psykar han dig och får dig och Tro att du inte är värd något, han isolerar dig från samhället så att du tillslut inte har någon kvar, du bor i en stad du inte känner någon vilket tyder på att du inte har många o vända dig till, han kommer att få dig känna att han är det ända du har och att du inte är värd något utan honom, så småningom om kommer han börja med våldet, när han har dig runt fingret och du står där ensam, när han vet att du övergett exakt allt och alla för hans skull, då kommer första slaget, du kommer få chock efter det kommer han att be om ursäkt och tala om hur mycket han älskar dig och hur ledsen han är,och du kommer förlåta honom ,så som alla andra gånger för du älskar honom så "mycket" och för att du inte har någon annan, sen kommer nästa slag och så kommer det att fortsätta, det verkar som att du förväntar dig en fly kick på en gång det är inte så det funkar allt kommer stegvis, jag skulle råda dig att springa nu innan det är försent, för en dag kanske du tittar tillbaka och tänker på denna tråd och önskade att du lyssnade på alla kloka råd!

• Arbetsmyran76

???? Horor och gigolos - TAR BETALT - kan du sluta att tjata om detta sidospår. Tjejer och killar har sex för att det är skönt. Om en man har många olika partners kallas han? Gigolo? Nä eller hur? Sluta missbruka ordet hora. Och kan vi återgå till ämnet. Är TS sambos beteende OK? Nej säger jag och den allra största delen av alla som skriver här. TS kan välja att följa majoritetens åsikt å lämna loosern eller så kan hon vara kvar. Hon vill ha hjälp att hantera sin sambo, inte dividera kring antalet sexpartners. Båda har varit öppna med antalet, det är bådas val att välja om man vill ha en relation eller inte utifrån denna info. Det är den enskilda personens ansvar att skydda sig från könssjukdomar. Där har båda brustit. Resultatet är att den ena aningslöst smittar den andre. TS är vuxen nog att ha sex, då är han även vuxen nog att ta ansvar för sina handlingar, oskyddat sex

Svar på tråden Jag är en hora.