• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • molly50
    Anonym (Tess) skrev 2014-10-28 18:35:30 följande:
    Jag är ledsen men du har med stor sannolikhet samma personlighetsstörning som TS kille. Det är inte TS eller tjejer i hennes situation som det är fel på. Det är männen med denna störning som har en oerhörd förmåga att hitta tjejer som de kan avskärma och undergräva.

Dessa tjejer beter sig inte lika dant med sunda män och i sunda relationer. (Syftar nu på att de inte låter sig kuvas i sunda relationer).

En man med dessa psykopatliknande drag söker sig inte till de allra starkaste - dvs de de inte rår på. De söker de kan undergräva och isolera.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 19:28:23 följande:
    Nej, du har fel på många punkter där. Jag vet att du tror att det är så, för det låter bra, men verkligen ser annorlunda ut.

Det finns massor av saker män bär på, som när de kommer ut, kvinnor ser som svagheter och därmed minskar deras attraktion. Ta själv en titt på det här forumet, det skriver ju en massa män om saker som de direkt skyltar med annars. 

Av nån anledning, och det är svårt att veta varför, så är ofta kvinnor med massor av män i bagaget mer trubbel här. Slampor letar ofta bad boys, har oftare daddy issues och tappar tråden snabbare än tjejer som har haft ett fåtal längre relationer.

Att göra en tjej gravid och dumpa henne är vettigt givet det nya sexuella systemet. Du är själv säkert en produkt av just såna affärer genom årtusendena, det är helt enkelt en perfekt strategi för en man. Hela vår sexualitet är inriktad på det, och det känns inte fel, det är en bra känsla.
    Du måste inse att alla inte tänker som du. Som tur är!
    Du måste sluta projicera dina åsikter och värderingar på alla andra män för alla män fungerar inte som du.

Du tror att du vet allt om mitt liv också,men egentligen så vet du inte ett dyft.
    Jag har definitivt inte blivit gravid och dumpad. Min man och jag har levt ihop i flera år innan vi fick våra barn och håller fortfarande ihop.
    Inte heller min mamma blev dumpad av min pappa då hon blev gravid.
    Så jag vet inte var du har fåt det ifrån.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 19:33:02 följande:
    Du får samma svar, så då får vi rundgång. Det finns ingen förklaring på varför killen du dejtade var sådär, han kanske var väldigt ung.

Om du förklarar varför folk är hypokondriker ska jag göra ett försök...
    Jag får väl ingen förklaring för att du saknar argument helt enkelt.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (????)
    molly50 skrev 2014-10-28 19:51:26 följande:
    Jag får väl ingen förklaring för att du saknar argument helt enkelt.
    Nej, det fanns argument, men du förstod dem inte. Läs igen.
  • molly50
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 19:37:22 följande:
    Det är väl eventuellt misshandel redan att låsa ut nån i kylan utan kläder, men som sagt, vem bryr sig. Jag tyckte mest att det var kul hur självklart kvinnors våld aldrig problematiseras utan ses som helt naturligt och motiverat utan vidare.

Om han slängt ut dig i bara trosorna mitt i vintern kanske du skulle upplevt det annorlunda och gnällt och ylat om det här. Vem vet. 
    Åtrigen så tror du dig veta exakt vad jag har gjort och inte.

Nej,jag låste inte ut honom i kylan. Dörren var olåst så det var helt fritt fram för honom att komma in igen och hämta sina kläder.
    Eftersom han slog mig och försökte strypa mig pga något han fått för sig så anser jag det vara högst motiverat att slänga ut honom.
    Om jag hade låtit honom stanna kvar så hade jag kanske inte varit i livet idag.
    Men det tycker du kanske är helt ok,för jag är ju bara en kvinna?

Jag tycker det är precis lika illa med kvinnor som misshandlar som med män som gör det.
    Jag gör ingen skillnad på det.
    Men i den här tråden handlar det om TS man som faktiskt misshandlar henne psykiskt med det han gör och som dessutom kan börja misshandla henne fysiskt om han får fortsätta.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (????)
    molly50 skrev 2014-10-28 19:50:41 följande:
    Du måste inse att alla inte tänker som du. Som tur är!
    Du måste sluta projicera dina åsikter och värderingar på alla andra män för alla män fungerar inte som du.

Du tror att du vet allt om mitt liv också,men egentligen så vet du inte ett dyft.
    Jag har definitivt inte blivit gravid och dumpad. Min man och jag har levt ihop i flera år innan vi fick våra barn och håller fortfarande ihop.
    Inte heller min mamma blev dumpad av min pappa då hon blev gravid.
    Så jag vet inte var du har fåt det ifrån.
    Jag börjar se ett visst mönster här. Du använder alltså din egen familj som exempel på hur mänsklig sexualitet fungerar. Jag tror inte vi kommer längre här.
  • molly50
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 19:53:29 följande:
    Nej, det fanns argument, men du förstod dem inte. Läs igen.
    Det är inget bra argument att försöka jämföra detta med hypokondri.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 19:56:39 följande:
    Jag börjar se ett visst mönster här. Du använder alltså din egen familj som exempel på hur mänsklig sexualitet fungerar. Jag tror inte vi kommer längre här.
    Nej,det är du som vrider och vänder på allt för att få det att passa dina åsikter.
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 19:58:05 följande:
    Jag har tröttnat på just den här diskussionen, den tråkar ut mig.
    För en gångs skull håller jag med dig.
    Det är ingen idé att fortsätta diskussionen så länge du vrider och vänder på allt man skriver för att få det att passa dina åsikter och så länge du inte har några bra motargument.

Mattias och Hannah.
  • lilith88
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 19:56:39 följande:
    Ingen annan tror nog heller att vi kommer längre här.

Dina inlägg förklarar varför vissa män får spel av sina kvinnors sexuella historia, trots att de själva har en sexuell historia. Men den förklarar inte varför detta inte gäller de flesta män. Det förklarar inte varför även "promiskiösa" kvinnor brukar stadga sig så småningom, samt gifta sig och få barn. Dvs någon man vill uppenbarligen ha dem, trots deras förflutna.

Min erfarenhet är inte att kvinnor med ett vidlyftigt sexuellt förflutet behöver nöja sig med losers heller. Vissa män kanske undviker dem som mor till sina barn, men många män verkar inte göra det.
  • Arbetsmyran76

Ja snälla ????? Lämna gärna tråden, orkar inte med antika inställning - om man som har sex med många kvinnor kallas framgångsrika så kallas kvinnor som lyckas få ligga naturligtvis oxå framgångsrika för vet du vår sexlust är densamma. Och om du nu tänker bräka tjejer som ligger runt är lättfotade och därmed sämre på ngt sätt är män som ligger rum samma sak. Känns det konstigt? Ja i så fall är du nog inte från nutiden förvet du - numera finns det skydd så nu behöver risken för graviditet inte längre hämma tjejers naturliga drift - för vi är precis lika kåta som män

Svar på tråden Jag är en hora.