• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (Håller med!!)
    Anonym (Spriiiing) skrev 2014-10-28 17:25:32 följande:

Ts du blir behandlad som du låter dig själv bli behandlad, du säger att han inte slår dig ÄN! snart är du där. Först psykar han dig och får dig och Tro att du inte är värd något, han isolerar dig från samhället så att du tillslut inte har någon kvar, du bor i en stad du inte känner någon vilket tyder på att du inte har många o vända dig till, han kommer att få dig känna att han är det ända du har och att du inte är värd något utan honom, så småningom om kommer han börja med våldet, när han har dig runt fingret och du står där ensam, när han vet att du övergett exakt allt och alla för hans skull, då kommer första slaget, du kommer få chock efter det kommer han att be om ursäkt och tala om hur mycket han älskar dig och hur ledsen han är,och du kommer förlåta honom ,så som alla andra gånger för du älskar honom så "mycket" och för att du inte har någon annan, sen kommer nästa slag och så kommer det att fortsätta, det verkar som att du förväntar dig en fly kick på en gång det är inte så det funkar allt kommer stegvis, jag skulle råda dig att springa nu innan det är försent, för en dag kanske du tittar tillbaka och tänker på denna tråd och önskade att du lyssnade på alla kloka råd!

• Anonym (Tess)
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 14:55:32 följande:
    Det här är såå braa. Jag läste det tre gånger, för det är rakt på och dessutom välskrivet. Du vet exakt vad du talar om och fångar exakt processen.

Den nya sexualiteten boxar in män på det här sättet, för vi har ingenstans att at vägen med den här känslan. Om vi håller den inne blir känslomässigt stympade och kan inte leva ut på naturligt sätt. Om vi försöker prata om det ser vi svaga ut och går långsamt bort oss i förklaringar.

Precis såhär. Det här är så djävla bra.

"På samma sätt kommer dina känslor förändras beroende på hur du tänker om honom. Tänker du att han är svag, osäker, svartsjuk, kontrollerande osv så kommer dina känslor påverkas negativt. Därför ser han till att säga alla dessa vackra ord så att du fortfarande ska tänka och känna positivt om honom."

Speciellt den här typen av kvinnor är extra känsliga för svaghet och osäkerhet hos män och kommer att testa och åter testa för sånt tills män är utmattade. Det är inte vad män behöver, vi vill ha nån som vi funkar med även när vi är sköra.

Om TS man, eller andra män, läser det här så finns det dock ett tips här.

Gör tjejen gravid. Dumpa henne sen i sjätte månaden. Gör er sen totalt oanträffbara och läs bara mejl, sms och avlyssna meddelanden passivt. Om ni vill se/höra ett ynkligt litet kvinnostycke kräla för er i den nya sexualiteten så är det såhär det fungerar. Jag vet.

Skaffa sen en familjeflicka som inte boxar in er i det här. De finns, men de är svåra att hitta. Men allting som är bra i livet är svårt, och allt som är viktigt kräver oftast fokus och hårt arbete. En sån tjej har inte massor av baggage och är trygg och självklar att leva med.
    Jag är ledsen men du har med stor sannolikhet samma personlighetsstörning som TS kille. Det är inte TS eller tjejer i hennes situation som det är fel på. Det är männen med denna störning som har en oerhörd förmåga att hitta tjejer som de kan avskärma och undergräva.

Dessa tjejer beter sig inte lika dant med sunda män och i sunda relationer. (Syftar nu på att de inte låter sig kuvas i sunda relationer).

En man med dessa psykopatliknande drag söker sig inte till de allra starkaste - dvs de de inte rår på. De söker de kan undergräva och isolera.
  • Anonym (ria)

till TS. Du skev att du börjar känna dig arg över hans beteende. Jag skulle tro att detta är den sundaste reaktionen på hur han behandlar dig. Han kränker dig och går över gränsen för din integritet och rättmätiga respekt. Lyssna på dina naturliga sunda reaktioner mot hans behandling av dig. I slutändan är det upp till dig att ta beslutet om vilken behandling du tolererar, av dig själv som person och vilket beteende du tolererar mot kvinnor från män. Jag hoppas att du lyssnar till din inre styrka, du verkar vara modig och smart, du behöver bara manifestera dina bästa egenskaper så kommer du kunna hantera denna jobbiga situation. Genom att växa ur detta, även om det är svårt, finns chansen till en bättre relation med en mindre förtryckande man i framtiden. Tror du har styrkan.

• Anonym (????)
    Anonym (Tess) skrev 2014-10-28 18:35:30 följande:
    Jag är ledsen men du har med stor sannolikhet samma personlighetsstörning som TS kille. Det är inte TS eller tjejer i hennes situation som det är fel på. Det är männen med denna störning som har en oerhörd förmåga att hitta tjejer som de kan avskärma och undergräva.

Dessa tjejer beter sig inte lika dant med sunda män och i sunda relationer. (Syftar nu på att de inte låter sig kuvas i sunda relationer).

En man med dessa psykopatliknande drag söker sig inte till de allra starkaste - dvs de de inte rår på. De söker de kan undergräva och isolera.
    Du har fel i sak, när du gör det till en fråga om makt. Det är exakt det som visar att du inte förstår vad det handlar om. Primärt är det inte en fråga om makt alls. Mer en fråga om maktlöshet inför en situation i så fall.

Läs anonym(vänd) en gång till. Hon naglar fast det perfekt.

Tja, som sagt tidigare, om det nu är så att ett fåtal män bryr sig om det här så är det ju inget problem för TS. Nästa gång hon söker till exempel på en dejtingsajt så kan hon ju bara vara extremt öppen med sin historia, så kommer ju de horder av män som gillar att ha ett seriöst förhållande med nån som legat runt att dyka upp. Underligt att så väldigt få kvinnor testar den tekniken.
  • Anonym (????)
    Arbetsmyran76 skrev 2014-10-28 16:44:06 följande:

???? Horor och gigolos - TAR BETALT - kan du sluta att tjata om detta sidospår. Tjejer och killar har sex för att det är skönt. Om en man har många olika partners kallas han? Gigolo? Nä eller hur? Sluta missbruka ordet hora. Och kan vi återgå till ämnet. Är TS sambos beteende OK? Nej säger jag och den allra största delen av alla som skriver här. TS kan välja att följa majoritetens åsikt å lämna loosern eller så kan hon vara kvar. Hon vill ha hjälp att hantera sin sambo, inte dividera kring antalet sexpartners. Båda har varit öppna med antalet, det är bådas val att välja om man vill ha en relation eller inte utifrån denna info. Det är den enskilda personens ansvar att skydda sig från könssjukdomar. Där har båda brustit. Resultatet är att den ena aningslöst smittar den andre. TS är vuxen nog att ha sex, då är han även vuxen nog att ta ansvar för sina handlingar, oskyddat sex

Fast alla är överens i sak, vi tycker ju alla att hon ska lämna. Det är ju dessutom helt oundvikligt, det är bara en tidsfråga.

Jag använde hora som proxy för slampa, eftersom män inte bryr sig om motivet för att ligga runt, det är bara kvinnor som tror det är viktigt, just precis eftersom de inte förstår de underliggande mekanismerna bakom det här. 
  • Anonym (????)
    molly50 skrev 2014-10-28 15:46:40 följande:
    Män vill ha någon som de funkar med även när de är sköra skriver du.
    Och det är väl förståeligt. De vill även kvinnor.
    Men det finns så mycket bättre sätt att visa sig skör på än genom att utöva misshandel,såväl psykisk som fysisk.
    Man är t ex inte svag för att man visar känslor och vill prata.
    Snarare tvärtom.

Att göra en tjej gravid och sedan dumpa henne och göra sig oanträffbar är så dumt att det inte ens är värt att kommentera.
    Nej, du har fel på många punkter där. Jag vet att du tror att det är så, för det låter bra, men verkligen ser annorlunda ut.

Det finns massor av saker män bär på, som när de kommer ut, kvinnor ser som svagheter och därmed minskar deras attraktion. Ta själv en titt på det här forumet, det skriver ju en massa män om saker som de direkt skyltar med annars. 

Av nån anledning, och det är svårt att veta varför, så är ofta kvinnor med massor av män i bagaget mer trubbel här. Slampor letar ofta bad boys, har oftare daddy issues och tappar tråden snabbare än tjejer som har haft ett fåtal längre relationer.

Att göra en tjej gravid och dumpa henne är vettigt givet det nya sexuella systemet. Du är själv säkert en produkt av just såna affärer genom årtusendena, det är helt enkelt en perfekt strategi för en man. Hela vår sexualitet är inriktad på det, och det känns inte fel, det är en bra känsla.
  • Anonym (????)
    Arbetsmyran76 skrev 2014-10-28 19:21:22 följande:

Vad kallas en man som ligger runt då?

Framgångsrik.
  • Anonym (????)
    molly50 skrev 2014-10-28 15:31:43 följande:
    Vad vet du om min historia egentligen? Du vet ingenting mer än att jag var oskuld så uttala dig inte om saker du inte vet,tack.

Men för din info.
    Jag hade haft flera förhållanden innan jag träffade den jag berättat om.
    Jag hade dock aldrig sex i något av de förhållandena då jag var ung och inte kände mig redo för det.

Så då frågar jag återigen.
    Hur förklarar du att han störde sig så på mitt förflutna fast jag inte ens hade haft sex i något av mina tidigare förhållanden?
    Du får samma svar, så då får vi rundgång. Det finns ingen förklaring på varför killen du dejtade var sådär, han kanske var väldigt ung.

Om du förklarar varför folk är hypokondriker ska jag göra ett försök...
  • Anonym (????)
    molly50 skrev 2014-10-28 15:35:48 följande:
    Var skrev jag att jag utövade våld? Jag skrev bara att jag kastade ut honom. Ingenstans skrev jag att jag utförde våld på honom.
    Läs om och läs rätt!
    Och även om jag hade slagit tillbaka så hade det varit nödvärn.
    Man måste få försvara sig när man blir attackerad så som jag blev.

Jag hade inte haft sex med något av mina ex innan honom,nej.
    Han var den som tog min oskuld. Egentligen mot min vilja då jag inte kände mig redo.

Jag var ung då. Jag var bara 19 år.
    Det är väl eventuellt misshandel redan att låsa ut nån i kylan utan kläder, men som sagt, vem bryr sig. Jag tyckte mest att det var kul hur självklart kvinnors våld aldrig problematiseras utan ses som helt naturligt och motiverat utan vidare.

Om han slängt ut dig i bara trosorna mitt i vintern kanske du skulle upplevt det annorlunda och gnällt och ylat om det här. Vem vet. 
Svar på tråden Jag är en hora.