• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (Vänd!)
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 19:28:23 följande:
    Att göra en tjej gravid och dumpa henne är vettigt givet det nya sexuella systemet. 
    Vad "vinner" en man på att göra en kvinna gravid och sedan dumpa henne? Jag förstår inte vad det skulle vara för slags strategi. Kan du förklara?

Det är för övrigt tråkigt att se hur skadad du verkar i ditt känsloliv och hur liten chansen är att du får uppleva en djup kärleksrelation med en livskamrat.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (????) skrev 2014-10-28 19:07:09 följande:
    Du har fel i sak, när du gör det till en fråga om makt. Det är exakt det som visar att du inte förstår vad det handlar om. Primärt är det inte en fråga om makt alls. Mer en fråga om maktlöshet inför en situation i så fall.

Läs anonym(vänd) en gång till. Hon naglar fast det perfekt.

Tja, som sagt tidigare, om det nu är så att ett fåtal män bryr sig om det här så är det ju inget problem för TS. Nästa gång hon söker till exempel på en dejtingsajt så kan hon ju bara vara extremt öppen med sin historia, så kommer ju de horder av män som gillar att ha ett seriöst förhållande med nån som legat runt att dyka upp. Underligt att så väldigt få kvinnor testar den tekniken.
    Jag läste hennes inlägg men hittar inte tillbaks, Jag frapperades när jag läste av att du verkar bara ha läst halva hennes inlägg och ryckt loss just det som passar din världsbild,. Hennes inledning var strålande!
  • Anonym (Vänd!)
    Anonym (Tess) skrev 2014-10-28 21:37:33 följande:
    Jag läste hennes inlägg men hittar inte tillbaks, Jag frapperades när jag läste av att du verkar bara ha läst halva hennes inlägg och ryckt loss just det som passar din världsbild,. Hennes inledning var strålande!
    Jag kopierar in inlägget här under igen då om det försvunnit i mängden. Jag förstår inte heller slutsatserna ???? drar av vad jag sa. 

"Det är bara ren manipulation från hans sida att vilja dra upp dessa detaljer från ditt förflutna. Han försöker hitta minsta lilla att kunna racka ner på så att du ska skämmas och må dåligt för det är det sättet han kan känna kontroll över dig på.

Han måste ha dessa obetydliga saker att hänga fast vid för att kunna rättfärdiga sitt beteende. Om han inte får peka på alla dåligheter du gjort så kan han ju inte trycka ner dig? Det är hans ammunition så den vill han inte bli av med för då blir han av med kontrollen. Det ger ju honom makt att kunna få dig att må dåligt och skämmas. 

Men vet du vad en "känsla" är? Det är en direkt följd av dina tankar. Om han tänker negativt på alla dessa detaljer från ditt förflutna så kommer han ALLTID att må dåligt över dom. Så var beredd på att alltid få höra hans ältande om hur han mår och känner över vad du gjort tidigare i livet. Det finns inget du kan göra för att ändra på hans känslor, bara så du vet. Han vill dessutom att du ska må lika dåligt som honom över dessa saker, så han fortsätter tjata om dem.

På samma sätt kommer dina känslor förändras beroende på hur du tänker om honom. Tänker du att han är svag, osäker, svartsjuk, kontrollerande osv så kommer dina känslor påverkas negativt. Därför ser han till att säga alla dessa vackra ord så att du fortfarande ska tänka och känna positivt om honom. 

Det positiva är ju att för varje gång han vill "diskutera" detta så kommer du se honom med lite mer negativa ögon. Varje gång han visar sin svartsjuka och kontrollerande sida kommer du respektera honom lite mindre.

Män runtomkring dig kommer framstå som trevligare och tryggare, medan du kommer associera honom mer och mer med dåligt mående. Snart kommer du också se hur många underbara män det faktiskt finns överallt, och att du inte behöver en kränkt tjurskalle. Då kommer du lämna."

Hoppas din karl läser det här, ts. 
  • Anonym (Suck)

Ni blir besvikna , sårade , men ni har själv valt att falla för fel personer, det kanske det borde erkännas ?(-:

• Anonym (Suck)
    molly50 skrev 2014-10-28 20:01:15 följande:

Nej,det är du som vrider och vänder på allt för att få det att passa dina åsikter.För en gångs skull håller jag med dig.

Det är ingen idé att fortsätta diskussionen så länge du vrider och vänder på allt man skriver för att få det att passa dina åsikter och så länge du inte har några bra motargument.

Det är ju så ni många gånger själv gör här vrider och vänder ....(-:
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Vänd!) skrev 2014-10-28 20:31:06 följande:

Vad "vinner" en man på att göra en kvinna gravid och sedan dumpa henne? Jag förstår inte vad det skulle vara för slags strategi. Kan du förklara?

Det är för övrigt tråkigt att se hur skadad du verkar i ditt känsloliv och hur liten chansen är att du får uppleva en djup kärleksrelation med en livskamrat.

Vad elakt sagt , så länge han väljer rätt person så varför i hela friden skulle han inte få uppleva djup och ren kärlek , vem blir inte sårade av opålitliga tjejer vissa behöver faktiskt någon de kan lita på, hjärtat får aldrig rynkor, men fel val kan få ...(-:
  • Anonym (Ööh)

Folk har High jackat ts tråd, handlar inte om henne längre verkar det som.

• Anonym (råd)

Hora är du inte men antagligen väldigt ung och måste jag säga dum eller snarare omdömeslös. Det är dumt att skaffa sig en massa sjukdomar men inte vill ha och kunde ha undvikit om man hade lite mera i huvudet. Och sedan den här mannen, hjälp, vart har du hittat honom? Jo det finns ju gott om egentligen, skaffa en vettig istället och diskutera aldrig ditt tidigare kärleksliv med någon, vettiga människor undviker ämnet helt

• Anonym (.)
    Anonym (Ööh) skrev 2014-10-29 04:42:35 följande:

Folk har High jackat ts tråd, handlar inte om henne längre verkar det som.

Nej och inte blir det bättre av att '???' nu tydligen har kommit tillbaka i form av 'Suck'

jag försökt anmäla bort det mesta trams och off topic och uppmanar alla andra att också göra det, be även moderatorer at bort egna inlägg som är off topic så att ts historia inte försvinner i sorlet av off topic, hennes hisoria ör alladels för viktigt för att tråden ska mynna ut i tjaffs från inläggs troll osv, nu ska jag kolla igenom mina inlägg och försöka rensa bort alla tjaffs och off topic och även anmäla de som beter sig grisigt mot ts med omogna kommentarer, nappa inte på dessa (denna) inlägg, dom vill bara förstöra, skulle inte heller bli förvånad om det är ts sjuka sambo som också håller på, men låt oss inte ge dom den glädjen utan låt oss finnas här för ts
  • Anonym (????)
    lilith88 skrev 2014-10-28 20:03:03 följande:
    Ingen annan tror nog heller att vi kommer längre här.

Dina inlägg förklarar varför vissa män får spel av sina kvinnors sexuella historia, trots att de själva har en sexuell historia. Men den förklarar inte varför detta inte gäller de flesta män. Det förklarar inte varför även "promiskiösa" kvinnor brukar stadga sig så småningom, samt gifta sig och få barn. Dvs någon man vill uppenbarligen ha dem, trots deras förflutna.

Min erfarenhet är inte att kvinnor med ett vidlyftigt sexuellt förflutet behöver nöja sig med losers heller. Vissa män kanske undviker dem som mor till sina barn, men många män verkar inte göra det.
    Jag vet inte hur du läser, men jag har aldrig skrivit att det här gäller alla män.

Tvärtom har jag uppmanat TS att vara öppen med sin historia nästa gång, så att hon kan bli ihop med nån av de här männen som inte bryr sig.

Att man får barn har ju ingenting med det här att göra. Barn får man ju som kvinna om man vill, och gärna knullar, så den delen är ju enkel. 

Ett förhållande kan man ju också få, det har ju TS också. Frågan är bara vilken kvalite förhållandet har.
Svar på tråden Jag är en hora.