• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MuffinCake
    KramKolan skrev 2015-01-09 20:05:00 följande:

Grattis!!

Va kul! Jag är 29, 3:e barnet, beräknad i juli, men tror den kommer i augusti, mina barn är 5,5 och 7 år. Rätt lika!

Lycka till!!!

Ja, mycket som synkade där :) Såg dessutom på din press att vi bor i närheten av varandra - Jag bor i Sala.

Världen är liten ;)

Hur känner du inför att börja om med en liten nu när syskonen hunnit bli lite större?

Jag har en ny sambo denna grav, men tror ärligt inte att jag hade orkat ett tredje barn tidigare heller...
  • KramKolan
    MuffinCake skrev 2015-01-09 23:22:09 följande:
    Ja, mycket som synkade där :) Såg dessutom på din press att vi bor i närheten av varandra - Jag bor i Sala.

Världen är liten ;)

Hur känner du inför att börja om med en liten nu när syskonen hunnit bli lite större?

Jag har en ny sambo denna grav, men tror ärligt inte att jag hade orkat ett tredje barn tidigare heller...
    Men Gud va kul! Jämt bott i Sala?

Känner vi varandra..?

Samma här, hade nog inte orkat tidigare. Men nu är de så stora och sköter sig mycket själva och kan hjälpa till.
  • Minxy

Lördagmorgon men man är ändå uppe strax före 7 eftersom båda barnen har simskola idag. Har packat matsäck åt mig själv så jag överlever.

• Isabelli
    MuffinCake skrev 2015-01-09 18:45:24 följande:

VUL v 12, bebis vinkade och gjorde kullerbyttor :)

phpAGcSBD77813.jpg

Åh gosigt! Vad roligt
  • MuffinCake
    KramKolan skrev 2015-01-10 07:17:07 följande:

Men Gud va kul! Jämt bott i Sala?

Känner vi varandra..?

Samma här, hade nog inte orkat tidigare. Men nu är de så stora och sköter sig mycket själva och kan hjälpa till.

Ja jag har jämt bott i Sala, men jag känner inte igen dig utifrån din bild iaf?

Men trakten är ju liten, så mkt möjligt att vi har gemensamma bekanta och/eller har setts någonstans :)
  • Mollan88
    Isabelli skrev 2015-01-09 14:28:49 följande:
    Ja! Jag har som sagt inte ens tänkt på att det kan vara foglossning... man får avvakta och annars kolla upp!

Nej fy vad tråkigt att bli sjukskriven så tidigt!!! Hoppas inte!!!
    Hej på er! Förra graviditeten hade jag jätte mkt foglossning från v.27.. Det var så jobbigt att det tärde på mig psykiskt.

Efteråt började jag styrketräna och gick till min naprapat, mycket för att förebygga foglossning i kommande graviditet.

Nu är jag i v.11 och har bara legat o spytt sen jag plussade och nu har jag fått tillbaka foglossningarna! Jag vet inte vad man ska göra men då jag blir piggare ska jag fortsätta med lättare styrketräning, det kanske hjälper? Vet inte?

Vi får se men jag vägrar bli stillasittande redan nu!

Då det känns som att svanskotan ska sticka igenom och då det blir som ett tryck vid ländryggen, då är det foglossning... Vissa blir sjukskrivna
  • doccah

Gick in i vecka 12 igår, känner mig knappt gravid! Bara tröttheten och hungern som sitter i än. Har hört talas om spökveckor.. När brukar de vara?

• Minxy
    doccah skrev 2015-01-10 16:19:39 följande:

Gick in i vecka 12 igår, känner mig knappt gravid! Bara tröttheten och hungern som sitter i än. Har hört talas om spökveckor.. När brukar de vara?

Varierar men dom kan börja typ v.10 eller däromkring :)

Så det är nog det som hänt dig.
  • littlejoanie

Hej. Johanna heter jag, har bf 28 Augusti och går in i vecka 7+0 idag. Lider av hyperemesis (kraftiga kräkningar) och lergigan hjälper ingenting. Nån som har andra tips än läkemedel? Är graviditet nr 2 och hade samma sak med dottern, mådde illa till vecka 30, känns långt bort. Någon mer med samma?

• Sanandra
    littlejoanie skrev 2015-01-10 17:55:05 följande:

Hej. Johanna heter jag, har bf 28 Augusti och går in i vecka 7+0 idag. Lider av hyperemesis (kraftiga kräkningar) och lergigan hjälper ingenting. Nån som har andra tips än läkemedel? Är graviditet nr 2 och hade samma sak med dottern, mådde illa till vecka 30, känns långt bort. Någon mer med samma?

Hade en kompis som hade samma, hon fick åka på sjukhuset å få dropp varje vecka för hon fick inte behålla ngnting under heeela graviditeten. Om inte lergigan funkar är det frågan om det inte bara är att stå ut. Pratat med läkare?
Svar på tråden Bf Augusti 2015