• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Queenxiter
    Sanandra skrev 2015-01-25 16:31:02 följande:

Låter helt sjukt! Jag menar, har man genomgått det ni gjort borde de väl kunde ställa upp mera. Jag har fått två extra ul nu under tidig graviditet pga 2 missfall och en onormal graviditet med en massa komplikationer efter.

Jo faktiskt så borde dom göra det tycker jag, det var så jag sett framför mig att det skulle bli iallafall. Nu känner man sig nästan bortglömd. Ska ringa till fertilitetskliniken imorgon och fråga om man inte kan få fler undersökningar, iallafall en undersökning innan RUL i v18.
  • Chasingdreams
    Queenxiter skrev 2015-01-25 15:31:44 följande:

Avundsjuk på er alla som får göra KUB gratis, eller har nära till där man kan göra privat. Här är det nästan 40mil till närmaste klinik att göra privat :( Vill göra mest bara för att se den lill* där inne, men samtidigt vore det skönt att avfärda oron för att något är fel. Men jag får lita på naturen, dom valde ju ut det bästa av 16 befruktade ägg och iomhmed allt vi gått igenom så kan jag inte tro annat än att det ska gå bra.

Vi har också gjort ivf och bor i Värmland. Som du skriver är det inga extrakontroller alls. Vi hade dock tur och fick en kub tid i Örebro, men jag vet många andra som fått besked att det inte funnits tider. Det känns ju så surt att de nya kubreglerna infördes 15/1. Om vi hade lyckats på vår första ivf hade vi liksom haft rätt till kub här... Hoppas allt går bra för er!
  • Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-01-25 16:52:24 följande:

Vi har också gjort ivf och bor i Värmland. Som du skriver är det inga extrakontroller alls. Vi hade dock tur och fick en kub tid i Örebro, men jag vet många andra som fått besked att det inte funnits tider. Det känns ju så surt att de nya kubreglerna infördes 15/1. Om vi hade lyckats på vår första ivf hade vi liksom haft rätt till kub här... Hoppas allt går bra för er!

Åh vad kul att höra någon mer som bor häromkring, hur har det gått för er? Vilken vecka är du i? Jag skrev till Charlotta kliniken i Karlstad, om man kunde få göra KUB hos hos dom, men antagligen får man inte det. Har kompisar som bor i Säffle, där är det en privat vårdcentral, Svea vårdcentral, där får alla göra KUB gratis i Karlstad. Vet en tjej som är 25, hon ska göra KUB i Karlstad snart. Otroligt orättvist. Varför får dom och inte vi liksom. Har varken tid eller lust att åka till Örebro igen, tar en hel dag bara att åka.
  • Chasingdreams
    Queenxiter skrev 2015-01-25 17:28:48 följande:

Åh vad kul att höra någon mer som bor häromkring, hur har det gått för er? Vilken vecka är du i? Jag skrev till Charlotta kliniken i Karlstad, om man kunde få göra KUB hos hos dom, men antagligen får man inte det. Har kompisar som bor i Säffle, där är det en privat vårdcentral, Svea vårdcentral, där får alla göra KUB gratis i Karlstad. Vet en tjej som är 25, hon ska göra KUB i Karlstad snart. Otroligt orättvist. Varför får dom och inte vi liksom. Har varken tid eller lust att åka till Örebro igen, tar en hel dag bara att åka.

Jag gick in i vecka 12 idag. Har BF 15/8. Hittills har allt flutit på förutom att jag behövt vara sjukskriven pga kraftigt illamående. Jag tror inte heller att Charlottamottagningen utför kub. Vi fick distansstimulering via dem, men sen när jag blev gravid ville de inte hjälpa till med ultraljud, eftersom jag blev gravid på frysförsöket. Gjorde ni också ivf i Örebro? Jag försöker tänka att det är sista gången vi behöver åka nu. RUL får vi ju göra här i a f :)
  • Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-01-25 18:24:13 följande:

Jag gick in i vecka 12 idag. Har BF 15/8. Hittills har allt flutit på förutom att jag behövt vara sjukskriven pga kraftigt illamående. Jag tror inte heller att Charlottamottagningen utför kub. Vi fick distansstimulering via dem, men sen när jag blev gravid ville de inte hjälpa till med ultraljud, eftersom jag blev gravid på frysförsöket. Gjorde ni också ivf i Örebro? Jag försöker tänka att det är sista gången vi behöver åka nu. RUL får vi ju göra här i a f :)

Jag blev också gravid på frysförsöket, blev överstumulerad så dom ville inte föra tillbaka direkt. Men vi lyckades på första försöket iallafall :) Ja vi var o också i Örebro, jag hoppas jag inte behöver åka dit igen alls. :) då ligger du bra en vecka efter mig :) Vad roligt med någon som bor såpass nära ändå. Jag har bara mått lite illa, inte spytt något. Men vill inte gärna ta av mina seabands då jag inbillar mig att det är pga dom jag inte mår illa :)
  • Minxy

Alltså, ibland ifrågasätter jag mitt sunda förnuft. Både 5-åringen och 7-åringen är omöjliga att lägga idag! Hur kan jag få för mig att skaffa en tredje?!

För det mesta är jag lugn och balanserad, men jag känner verkligen hur jag kokar nu när jag för femtielfte gången sagt att dom ska sova och dom bara varvar "Törstig!" med "Kissis (oj nähä, kom det inget den här gången heller?) och "Maaaamma, sitt bredvid mig!"

För det mesta tar 5-åringen typ 5-10 minuter att söva (jag stoppar om, säger godnatt och kollar in till henne 1 eller max 2 gånger). 7-åringen kan vara värre, där kan det handla om 45-60 minuter, men oftast kan jag vara nere i köket och städa medan han sakta slumrar in.

Ikväll är dom tamefan helt rabiata och mitt tålamod är obefintligt.. :(

• MissJP
    MammaEmm skrev 2015-01-25 09:25:17 följande:

igår åkte jag till HM och köpte nya byxor, pallar inte för små jeans längre ;)

orkar inte heller bara gå och tro det värsta. nu har jag ju sett att dom två små liven mår hur bra som helst!

ska dessutom på middag med jobbet på fredag och vill kunna ha snygga kläder då!

så glad att HM börjat med mammakläder även i str 34 och xs, när jag väntade dottern började dom på 36 och S.

lycka till alla som har UL inplanerade i veckan!

Mammakläderna idag är faktiskt snygga. Jag köpte nya jeans på HM i fredags och de är så otroligt sköna och snygga. En bra kombination i det tillståndet vi befinner oss i :)
  • Kattflickan
    Minxy skrev 2015-01-25 19:50:44 följande:

Alltså, ibland ifrågasätter jag mitt sunda förnuft. Både 5-åringen och 7-åringen är omöjliga att lägga idag! Hur kan jag få för mig att skaffa en tredje?!

För det mesta är jag lugn och balanserad, men jag känner verkligen hur jag kokar nu när jag för femtielfte gången sagt att dom ska sova och dom bara varvar "Törstig!" med "Kissis (oj nähä, kom det inget den här gången heller?) och "Maaaamma, sitt bredvid mig!"

För det mesta tar 5-åringen typ 5-10 minuter att söva (jag stoppar om, säger godnatt och kollar in till henne 1 eller max 2 gånger). 7-åringen kan vara värre, där kan det handla om 45-60 minuter, men oftast kan jag vara nere i köket och städa medan han sakta slumrar in.

Jag har också fått sämre tålamod sen jag blev gravid. Tror det hänger ihop med hormonerna.

Jag trodde läggningarna blev lättare och lättare. Usch, då har vi kanske många år till som vi kommer få ägna timmar av kvällen åt läggning.
  • Lilo
    Minxy skrev 2015-01-25 19:50:44 följande:

Såna tankar har jag också haft till och från. Det är nog rätt normalt tror jag

Mina barn somnar tack o lov själva (3 o 8 år).

Så det finns ljus i tunneln!
  • Lilo

På tal om annat har jag haft en smärta som hugger till precis ovan vänstra skinkan.

Det händer lite nu och då och gör riktigt ont!

Någon som har/haft liknande?

Svar på tråden Bf Augusti 2015