• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • TyckOmMig

Jag kommer att vara i v12+6 på torsdag då jag ska göra KUB med mina tvillingar i magen!Bästa tillfället att få se dom tydligt bägge då det vid RUL redan att trångt med två svårare att se bägge samtidigt tillsammans i helbild!

I vårt landsting får alla göra KUB som vill det gratis men så har det inte alltid varit!

År 2010 betalade jag själv.

År 2009 fanns inte det än att erbjudas i vår region!

• Zora
    Inorr02 skrev 2015-01-25 09:03:51 följande:

hur gamla är ni som ska göra kub? Får nå de av landstinget eller betalar ni själv?

Jag är 36 och här erbjuds alla över 35 gratis. Under 35 får man göra det privat i annat landsting och då betala vilket jag gjorde när jag väntade första barnet (var 34 och skulle fylla 35)
  • Minxy

Idag har jag shoppat lite nya kläder på rean! Bland annat en vårjacka för gravida, bara 150 kr och dessutom några toppar för 75 kr styck. Härligt med rea :)

• Sanandra

Kommer att vara i 13+0 vid kub-ul. Är 30 år iår och vi får åka till annan stad och betala själva för att göra det. Här är det endast de över 35 år som erbjuds gratis.

• Queenxiter

Avundsjuk på er alla som får göra KUB gratis, eller har nära till där man kan göra privat. Här är det nästan 40mil till närmaste klinik att göra privat :( Vill göra mest bara för att se den lill* där inne, men samtidigt vore det skönt att avfärda oron för att något är fel. Men jag får lita på naturen, dom valde ju ut det bästa av 16 befruktade ägg och iomhmed allt vi gått igenom så kan jag inte tro annat än att det ska gå bra.

• Sanandra
    Queenxiter skrev 2015-01-25 15:31:44 följande:

Avundsjuk på er alla som får göra KUB gratis, eller har nära till där man kan göra privat. Här är det nästan 40mil till närmaste klinik att göra privat :( Vill göra mest bara för att se den lill* där inne, men samtidigt vore det skönt att avfärda oron för att något är fel. Men jag får lita på naturen, dom valde ju ut det bästa av 16 befruktade ägg och iomhmed allt vi gått igenom så kan jag inte tro annat än att det ska gå bra.

Bor du långt norrut? Antar det är Umeå som är närmast då. Men om ni gjort ivf får ni väl flera extra ul? Eller är jag fel ute...
  • Minxy
    Queenxiter skrev 2015-01-25 15:31:44 följande:

Ja det känns underligt att vissa landsting erbjuder alla KUB från 28 år och andra bara erbjuder från 35 år...

Jag som fyller 33 innan bebisen kommer skulle gärna göra KUB. Precis som du har jag ca 40 mil till närmsta klinik, så det känns bökigt att ta en eller flera dagars semester för att åka och göra det.

Jag håller också tummarna för att allt är bra!
  • Queenxiter
    Sanandra skrev 2015-01-25 15:46:19 följande:

Bor du långt norrut? Antar det är Umeå som är närmast då. Men om ni gjort ivf får ni väl flera extra ul? Eller är jag fel ute...

Jag bor i Värmland, 12 mil ifrån Karlstad mot norska gränsen. Så är ju inte helt avsides, men tydligen har Värmlands län skurit ner och tagit bort KUB. Fick endast ett extra UL i v8 för att se så hjärtat slog, nu är det inget speciellt mer än att jag ska fylla i en blankett efter barnet är fött. Skulle gärna haft lite fler rutin undersökningar.
  • Sanandra
    Queenxiter skrev 2015-01-25 16:00:01 följande:
    Jag bor i Värmland, 12 mil ifrån Karlstad mot norska gränsen. Så är ju inte helt avsides, men tydligen har Värmlands län skurit ner och tagit bort KUB. Fick endast ett extra UL i v8 för att se så hjärtat slog, nu är det inget speciellt mer än att jag ska fylla i en blankett efter barnet är fött. Skulle gärna haft lite fler rutin undersökningar.
    Låter helt sjukt! Jag menar, har man genomgått det ni gjort borde de väl kunde ställa upp mera. Jag har fått två extra ul nu under tidig graviditet pga 2 missfall och en onormal graviditet med en massa komplikationer efter.
  • stjärnasomärdin
    Queenxiter skrev 2015-01-25 16:00:01 följande:
    Tilläggas skall ju att man med anledning av brist på barnmorskor valt att prioritera dessa till förlossning, vilket jag anser vara helt rätt. Dessutom går ju landstinget in och betalar hela kostnaden för KUB om man bokat tid i annat landsting vilket jag tycker är super :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015