• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Queenxiter

Hastigt och lustigt fick jag en tid för KUB imorgon redan, hade skrivit till en privatklinik i Göteborg som hörde av sig om en plötslig ledig tid och eftersom man tydligen bara kan göra KUB under v13 så måste det bli imorgon annars är det försent. Så får stänga restaurangen imorgon och åka 30mil enkel resa till Göteborg. Men de ska bli skönt att få bekräfta att allt är som det ska.

• Lilo
    Minxy skrev 2015-01-27 19:10:12 följande:

Skönt :)

Oh no, UVI är verkligen otrevligt. Får du antibiotika?

Jodå.

Men jag känner verkligen inget alls av uvi'n. Vore det inte för det obligatoriska kissa i burk så skulle jag kunnat gå med det Hur länge som helst..
  • Lilo
    MissJP skrev 2015-01-27 16:35:27 följande:

Förstoppad är ju det vanligaste.. men jag har haft diarré var och varannan dag sen en vecka innan bim. Det är så jobbigt.. är konstant uttorkad även fast jag dricker en massa vatten. Allt vatten gör att jag knappt kan äta. Får sällan i mig mer än någon frukt och lite grönsaker på en hel dag. Ursäkta mitt gnäll.. men det här börjar bli drygt.

Men oj! Har du pratat m din bm om det? Det kanske finns nån medicin att ta?
  • Lilo
    Queenxiter skrev 2015-01-27 20:40:41 följande:

Hastigt och lustigt fick jag en tid för KUB imorgon redan, hade skrivit till en privatklinik i Göteborg som hörde av sig om en plötslig ledig tid och eftersom man tydligen bara kan göra KUB under v13 så måste det bli imorgon annars är det försent. Så får stänga restaurangen imorgon och åka 30mil enkel resa till Göteborg. Men de ska bli skönt att få bekräfta att allt är som det ska.

Oj!

Lycka till och trevlig resa!
  • Sommar15
    Queenxiter skrev 2015-01-27 20:40:41 följande:

Det var snabba ryck! Men skönt att du fick en tid. Lycka till imorgon!

Själv berättade jag för min chef idag. Hon känner till våra tidigare missfall så hon blev bara glad för vår skull. Men nu börjar jag bli nervös inför vårt kub om en vecka...
  • Queenxiter
    Lilo skrev 2015-01-27 21:17:43 följande:

Oj!

Lycka till och trevlig resa!

Tack, ja det var verkligen snabba ryck. Skrev till dom förra veckan i Örebro, Karlstad och Göteborg. Fick nej ifrån dom andra igår och Göteborg ringde idag, tydligen fått något återbud. Glad för det :)
  • MissJP
    Lilo skrev 2015-01-27 21:15:42 följande:

Men oj! Har du pratat m din bm om det? Det kanske finns nån medicin att ta?

Inte bm, men läkaren senast igår. Hon blev något fundersam. Ska testa tarmreglerande, funkar det inte så får vi testa något annat. Jag funderar på att börja med järntabletter.. har alltid lågt värde ändå och tabletterna blir man gärna trög av :)
  • Minxy

Åh fy, ska ju på UL imorgon och inatt drömde jag att UL:et visade att Lill-humlan var missbildad, att nacken var helt vriden :(

Dumma dröm....

Vecka 12 (11+0) idag iaf :)

• MissJP
    Minxy skrev 2015-01-28 05:45:22 följande:

Åh fy, ska ju på UL imorgon och inatt drömde jag att UL:et visade att Lill-humlan var missbildad, att nacken var helt vriden :(

Dumma dröm....

Vecka 12 (11+0) idag iaf :)

Ångestdrömmar. Betyder inget även om känslan efter är fruktansvärt jobbig. Bara att vänja sig, de kan finnas kvar resten av graviditeten. När jag var höggravid med dottern så drömde jag bland annat att det var en gigantisk skalbagge istället för ett barn där inne. UL kommer med största sannolikhet gå fint, oavsett vad du drömmer :)
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-01-28 07:55:34 följande:
    Ångestdrömmar. Betyder inget även om känslan efter är fruktansvärt jobbig. Bara att vänja sig, de kan finnas kvar resten av graviditeten. När jag var höggravid med dottern så drömde jag bland annat att det var en gigantisk skalbagge istället för ett barn där inne. UL kommer med största sannolikhet gå fint, oavsett vad du drömmer :)
    Haha, skalbagge :D Jag förstår att det kändes jobbigt, men det lät lite lustigt :)

Med första barnen drömde jag inget särskilt vad jag minns. Eller jo, jag drömde ofta att jag blev jagad av vargar, men det kändes inte som att det hade med graviditeten att göra.

Jag längtar lite längre fram i graviditeten. Runt 5:e månaden brukar jag börja få riktigt roligt nattetid. Brukar nämligen vakna några gånger per natt av att det går för mig :D

Hellre det än konstiga drömmar!
Svar på tråden Bf Augusti 2015