• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MammaEmm

eftersom vi verkade vara några här inne som väntar tvillingar har jag även skapat en "tvillingtråd" om vi vill följas åt även där.

tvillingar bf aug 15 heter den ????

• MissJP
    Minxy skrev 2015-01-28 08:00:39 följande:

Haha, skalbagge :D Jag förstår att det kändes jobbigt, men det lät lite lustigt :)

Med första barnen drömde jag inget särskilt vad jag minns. Eller jo, jag drömde ofta att jag blev jagad av vargar, men det kändes inte som att det hade med graviditeten att göra.

Jag längtar lite längre fram i graviditeten. Runt 5:e månaden brukar jag börja få riktigt roligt nattetid. Brukar nämligen vakna några gånger per natt av att det går för mig :D

Hellre det än konstiga drömmar!

Ja men nu är jag inte skadad av drömmen längre :)

Med den här graviditeten har jag drömt att det lilla fostret kröp ut genom magen och kravlade omkring där. Jag var tvungen att säga åt den att gå tillbaka för h*n inte var färdig :p

Oj vargar. Nä det låter inte så gravidrelaterat :)

Haha är det för att det trycker på och mer blodgenomströmning? Nä, låter inte som en så jobbig grej faktiskt! ;)
  • Kattflickan

Jag drömmer en massa nu! Såg interstellar i helgen och drömde sen att jag skulle tvingas ut i rymden trots att jag var gravid!

• familjenl

Jag har inte börjat drömma så mycket än, men förra graviditeten drömde jag att bebisen kom ut med ett vuxens mun och tänder. Det såg minst sagt sjukt ut och jag är väldigt glad för att den inte var sann. ;)

• Minxy
    Flikkan skrev 2015-01-28 15:49:49 följande:

Får man vara med här?

Självklart, välkommen! Det är bara att kasta sig in :)
  • familjenl

Suck för denna oro! :( Rul den 20/3 känns såå långt borta.. måste försöka sysselsätta mig hela tiden så att jag inte hinner tänka så mycket. :) tur att man har en dotter som kräver ens fulla uppmärksamhet större delen av dagen iaf. :)

• Minxy
    familjenl skrev 2015-01-28 21:31:25 följande:

Suck för denna oro! :( Rul den 20/3 känns såå långt borta.. måste försöka sysselsätta mig hela tiden så att jag inte hinner tänka så mycket. :) tur att man har en dotter som kräver ens fulla uppmärksamhet större delen av dagen iaf. :)

Ja, man gör inte annat än att vänta.

Imorrn på min inskrivning borde jag få veta datum för RUL!

Jag borde få ett datum mellan 11-31 mars eftersom jag då bör vara i v.18-20
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-28 22:57:57 följande:

Ja, man gör inte annat än att vänta.

Imorrn på min inskrivning borde jag få veta datum för RUL!

Jag borde få ett datum mellan 11-31 mars eftersom jag då bör vara i v.18-20

Skönt att få datum att räkna ner till. Vi är ju exakt lika långt gångna, och jag har RUL 19/3, v 18+1. Känns skönt att ha det så "tidigt" :)
  • Minxy

Inskrivningen avklarad, hade ett blodvärde på 130 vilket var toppen, så än behöver jag inte knapra järntabletter :)

Blodsocker 3,7 (lite lågt, hon sa åt mig att gå och äta något bums)

Övriga teströr är ivägskickade på analys, svaren skickar hon med brev till mig om nån vecka :)

Fick tid för RUL 24/3 (låååångt dit!), men ska ju på ett privat UL senare idag, så jag får väl stå ut.

Nu MÅSTE jag äta något!

Svar på tråden Bf Augusti 2015