• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Emmelinan

Vul avklarat och jag har fått bekräftat att lilla bönan är där och allt är som det ska. :) Dock blev jag flyttad från min egen beräkning den 5/9 till den 15/9. Det är ju 10 dagars skillnad. Tänkte inte så mycket över det där. var bara så glad att allt va som det skulle. Men hon sa att bönan troligen blivit till runt den 22/12. Jag testade ju positivt den 27e. Det är väl inte möjligt att göra 5 dagar efter ägglossning?? Sen är jag ganska säker på att vi inte hade sex där omkring alls... ska nämna det på inskrivn.samtalet på fredag. Rätt ska ju va rätt. :P

• MissJP
    familjenl skrev 2015-01-27 10:10:25 följande:

Känner mig ogravid idag. :( min största skräck är MA... hoppas dock att det är ett gott tecken att jag känner av att livmodern växer titt som tätt..

Åh, nu vill jag bara få börja känna rörelser eller höra ett hjärta som slår. :(

Förlåt för ett negativt inlägg, det är bara en sån dag idag när oron tar över..

MA är en grymhet. Antingen borde man ha ett levande foster eller så borde det bara börja störtblöda och bli överstökat! Förstår inte vitsen med MA eller mola eller ofostrigt eller allt annat skit som kan hända..
  • Liafiaa
    Minxy skrev 2015-01-27 09:29:44 följande:

Idag är sista dagen i v.11 (10+6). Imorgon glider jag in i v.12 och om bara en vecka till har de första 12 veckorna passerat! Längtar :)

Jag med! :) vi ligger precis lika! :)
  • Sanandra
    Emmelinan skrev 2015-01-27 10:19:37 följande:

Vul avklarat och jag har fått bekräftat att lilla bönan är där och allt är som det ska. :) Dock blev jag flyttad från min egen beräkning den 5/9 till den 15/9. Det är ju 10 dagars skillnad. Tänkte inte så mycket över det där. var bara så glad att allt va som det skulle. Men hon sa att bönan troligen blivit till runt den 22/12. Jag testade ju positivt den 27e. Det är väl inte möjligt att göra 5 dagar efter ägglossning?? Sen är jag ganska säker på att vi inte hade sex där omkring alls... ska nämna det på inskrivn.samtalet på fredag. Rätt ska ju va rätt. :P

Vi blev också flyttade 8 dagar, lät otroligt men tydligen är mätningen på vul mer exakt men det är ändå mätningen vid RUL som gäller.

Med dottern var vi beräknade till 21 juli enligt mens, 14 juli enligt RUL å hon kom 2 veckor tidigare helt färdig. Så det kan nog vara lite sådär med mätningarna också.;)
  • MissJP

Ungen mådde fint! Hade växt exakt så mycket som den ska. Tisdag för två veckor sedan var den 7+1 och nu 9+1 :)

Den låg och vinkade där inne!

Att jag får så ont är för att jag har en del ärrvävnad som är i vägen när livmodern växer. Tänjer man på ärr så gör det tydligen ont..

Cystan är borta med! Nu känns det riktigt skönt att veta vad som pågår och inte pågår där inne. KUB om typ två veckor!

• Minxy
    MissJP skrev 2015-01-27 11:30:21 följande:

Ungen mådde fint! Hade växt exakt så mycket som den ska. Tisdag för två veckor sedan var den 7+1 och nu 9+1 :)

Att jag får så ont är för att jag har en del ärrvävnad som är i vägen när livmodern växer. Tänjer man på ärr så gör det tydligen ont..

Cystan är borta med! Nu känns det riktigt skönt att veta vad som pågår och inte pågår där inne. KUB om typ två veckor!

Härligt besked! Förstår att det känns som en lättnad, både att se bebisen och att få svar på varför det gör ont.
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-27 11:35:00 följande:

Härligt besked! Förstår att det känns som en lättnad, både att se bebisen och att få svar på varför det gör ont.

Ja jag svävar på moln haha

• höstjejen

Går in i v 12 i morgon, gud vad jag längtat tills det!

i morgon ska jag till BM och ta blodprov osv :)
    Ska på kub ultraljud den 9:e bara hoppas att bebisen lever <3

• Flikkan

Hej på er,

Plussade 2 dagar innan julafton och trodde väl inte på det då jag åt p piller och fick ingen mens. Men visst var och är jag gravid.

Det enda jag kan gå på är det digitala testet som då säger att jag är runt 10+3 nu.

Har en son född 13/1-14

Så mycket tankar som snurrar nu :)

• charlotta1985
    MissJP skrev 2015-01-27 11:30:21 följande:

Åh, vad skönt! Grattis! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015