• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AnnaBanana

Tack alla! :) ja han va så snäll och kämpade på för att få undan en del av jobbet så han kunde få vara med ^^ <3

• familjenl

Angående mage och delning. Min mage började dela sig efter cirka v 12 förra grav och har inte gått ihop helt sen dess. Så jag rekommenderar att undvika all träning som kan förvärra situationen ;) min bm sa att det är viktigt att träna magen (speciellt om den redan är delad) men att göra det på rätt sätt. En enkel övning är att helt enkelt dra in magen och hålla den spänd så ett tag.

Jag kommer dock att använda maggördel efter förlossningen den här gången för att hjälpa magen på traven. :)

• Agentkia
    Sanandra skrev 2015-03-12 10:46:35 följande:

Stjärna som är din: Hittade det! Finns mkt annat från vettiga nätet också men det står främst att du ska undvika vanliga situps/crunches under hela graviditeten men sneda kan vara bra.:)

Oj, det är ju märkligt att dom inte säger ngt om just situps. Till mig säger dom bara träna dom vanligt, du känner när det inte känns bra längre.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-12 16:30:49 följande:

Tack alla! :) ja han va så snäll och kämpade på för att få undan en del av jobbet så han kunde få vara med ^^ <3

Men åh så härligt. Kul att det gick bra och att du fick med dig sambon. Blir så glad för din skull.

Usch för det andra paret.Kan tänka mig din puls ökade där.
  • Agentkia
    doccah skrev 2015-03-12 14:42:54 följande:

Usch är lite orolig. Kände bebbe typ varje dag ganska tydligt nu sen 1 och en halv vecka tillbaka, men nu har jag inte känt något på flera dagar :( är i vecka 21

Det är inget kul att du oroar dig. Kan det vara så att den lagt sig med benen inåt o sparkar åt ryggen till?
  • jenwal
    doccah skrev 2015-03-12 14:42:54 följande:

Usch är lite orolig. Kände bebbe typ varje dag ganska tydligt nu sen 1 och en halv vecka tillbaka, men nu har jag inte känt något på flera dagar :( är i vecka 21

Det kan gå långt mellan ggr man känner bebis. Vissa känner inget alls förrän i v.22. Men om jag var du och kände oro skulle jag ringa min BM och be om att få komma och lyssna på hjärtat. Det gjorde jag massa ggr med min förra graviditet, det brukar inte vara något problem att få komma! Nu har jag köpt en doppler.
  • Queenxiter

Hej allihopa.

När tror ni att man kan börja känna bebis vid första graviditeten och moderkaka i framvägg?

• stjärnasomärdin
    Agentkia skrev 2015-03-12 17:45:25 följande:
    Oj, det är ju märkligt att dom inte säger ngt om just situps. Till mig säger dom bara träna dom vanligt, du känner när det inte känns bra längre.
    Det är vad min barnmorska sagt till mig också så man blir ju lite fundersam när man börjar googla och ser att det finns många som också förespråkar annat...
  • Agentkia
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-12 18:26:57 följande:

Det är vad min barnmorska sagt till mig också så man blir ju lite fundersam när man börjar googla och ser att det finns många som också förespråkar annat...

Eh ja. Jag tränar inte på det sättet men går på gym och tränar hemma. Nu visste jag inte det här med delning och att det är ngt man själv kan mäta. Men känns ju lite oroligt att läsa sånt och inte ha hört det. Alltid haft ganska starka magmuskler då jag ridit hela livet och spelat fotboll. Går nästan konstant och håller in magen lite omedvetet.
  • charlotta1985
    Queenxiter skrev 2015-03-12 18:26:35 följande:

Hej allihopa.

När tror ni att man kan börja känna bebis vid första graviditeten och moderkaka i framvägg?

Jag väntar första och har moderkakan i framvägg, runt v 17 kände jag av bebis svagt vid kanske två tillfällen, men då låg jag på rygg och gjorde ingenting så jag tog mig tid att känna. V 18 typ samma. Senaste dagarna (v19 i måndags) har jag känt av mycket mer, dock långt ifrån hela tiden men någon gång varje dag. Inte så starkt, men otvivelaktigt att det är bebis åtminstone :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015