• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Agentkia
    TyckOmMig skrev 2015-03-13 08:42:29 följande:

MuffinCake-ja vi tog reda på könen på mina tvillingbebisar i magen!

Har tvillingpojkar på 6 år en flicka på snart 5 år tvillingflickor på 16 månader och nu väntar vi tvillingpojkar!Ska bli trevligt att få plocka fram pojkkläder igen det var ju hela 6 år sedan sist!

Oj oj oj vad många barn med bara fyra graviditeter

Vad härligt. Jag drömmer ibland om en stor familj med massa barn. Dock är jag redan snart 35 och gravid med tvåan. Så här blir det max tre.
  • Zora

Håller med ovanstående om att det verkar mysigt med många barn

Själv blir jag 37 nu snart och väntar 2:a barnet. Skulle vilja ha en 3:a också, men då får vi nog köra på ganska snabbt igen för jag vill helst ha alla barn jag ska ha innan 40.. Samtidigt hade det varit skönt med en lite längre paus så att de andra barnen hunnit bli lite större. Men vi får se, vi kanske nöjer oss med 2 barn också. Beror nog lite på hur resten av graviditeten kommer kännas och hur det kommer kännas och fungera sedan med två barn

• stjärnasomärdin
    Liafiaa skrev 2015-03-13 08:50:44 följande:

Nu syns kulan tydligt på morgonen när jag ligger ned . Så mysigt! :D

Åh! Vad mysigt :)
  • Agentkia
    Zora skrev 2015-03-13 09:59:20 följande:

Håller med ovanstående om att det verkar mysigt med många barn

Själv blir jag 37 nu snart och väntar 2:a barnet. Skulle vilja ha en 3:a också, men då får vi nog köra på ganska snabbt igen för jag vill helst ha alla barn jag ska ha innan 40.. Samtidigt hade det varit skönt med en lite längre paus så att de andra barnen hunnit bli lite större. Men vi får se, vi kanske nöjer oss med 2 barn också. Beror nog lite på hur resten av graviditeten kommer kännas och hur det kommer kännas och fungera sedan med två barn

Åh vad kul med en till i "samma" ålder och situation. Tycker att alla verkar mkt yngre eller redan har sina ungar :-/

Jag ville ha klart med barn innan 35. Livrädd för att få ett barn med speciella krav. Vet inte hur man skulle orka. Separerade från sonens pappa när sonen var 8 mån. Vart ensam den dess till för ett år sen. Sonen är ni 3.5. Blev oplanerat gravid men välkommet som tusan. Ville kanske hinns vara tillsammans och bo ihop innan. Men men det funkar såhär med. Med exet hade jag 3 år tillsammans innan vi fick barn och det gick inte så. Inget rätt inget fel. Vi båda vill verkligen ha detta lilla barn. Vi kanske vill ha ett till. Om det funkar och allt känns bra. Men då vill jag att tvåan är iaf två år innan.

Men när jag ser familjen annorlunda så blir jag då sugen på flera barn.

Själv uppvuxen med stor familj.
  • Zora
    Agentkia skrev 2015-03-13 10:31:21 följande:
    Åh vad kul med en till i "samma" ålder och situation. Tycker att alla verkar mkt yngre eller redan har sina ungar :-/

Jag ville ha klart med barn innan 35. Livrädd för att få ett barn med speciella krav. Vet inte hur man skulle orka. Separerade från sonens pappa när sonen var 8 mån. Vart ensam den dess till för ett år sen. Sonen är ni 3.5. Blev oplanerat gravid men välkommet som tusan. Ville kanske hinns vara tillsammans och bo ihop innan. Men men det funkar såhär med. Med exet hade jag 3 år tillsammans innan vi fick barn och det gick inte så. Inget rätt inget fel. Vi båda vill verkligen ha detta lilla barn. Vi kanske vill ha ett till. Om det funkar och allt känns bra. Men då vill jag att tvåan är iaf två år innan.

Men när jag ser familjen annorlunda så blir jag då sugen på flera barn.

Själv uppvuxen med stor familj.
    Håller med om att "alla" känns mycket yngre. Tyvärr har det inte blivit några barn tidigare trots långa förhållanden. Exet ville bara vänta och vänta och vänta och blev jätteirriterad när jag försökte prata om att jag ville att vi skulle ha barn...

Min nuvarande sambo och jag hade bara varit tillsammans 3 mån (eller ja.. tillsammans och tillsammans.. det var inte officiellt) när jag upptäckte att jag var gravid. Vi bodde inte ihop, han bodde 10 mil från mig och jobbade dessutom borta i veckorna..

Kommer i håg att jag ringde min mamma och berättade att jag och Xxxx var tillsammans.. sen ringde jag upp dagen efter och berättade att jag var gravid Efter det flyttade vi ihop i min 2:a och bebis kom våren 2013. Nu har det snart gått 3 år sedan vi blev tillsammans och i höstas köpte vi hus och nu väntar vi barn 2 i höst.

Så att man inte hunnit bo ihop behöver inte betyda att det går åt skogen, lika lite som det betyder att man kommer hålla ihop för evigt om man varit tillsammans länge innan man får barn :) Visst... vi har ju märkt att vissa saker har vi delade åsikter om och all fungerar inte smärtfritt, men vi har bestämt oss för att gör det bäst av det och få det att fungera.

• Kattflickan

Vilka ungdomar ni är. Själv är jag 40 år och väntar mitt andra barn.

• Kattflickan

Förresten så är det babyboom i min bekantskapskrets. Verkar som om alla 40- åringar ska få barn i år. Det är många av dem som inte har barn sedan tidigare.

• Minxy
    Kattflickan skrev 2015-03-13 13:40:47 följande:

Förresten så är det babyboom i min bekantskapskrets. Verkar som om alla 40- åringar ska få barn i år. Det är många av dem som inte har barn sedan tidigare.

Jag håller med, ser ganska många som är äldre än 30 och ska få barn nu till våren/sommaren. Jag tror det där med barnaåldern håller på att förskjutas lite. Från runt 25 till runt 35

Jag är 32 och väntar tredje nu. Tidigare var både jag och maken inställda på bara två barn, men nu när vi väntar tredje så känner jag plötsligt att jag skulle kunna tänka mig ett fjärde också. Har dock INTE nämnt det för maken än

Det märks att bebben växer. Nyss kände jag buffar på två olika ställen nästan samtidigt, nere vid blygdbenet och uppe strax under naveln. Läste att dom är ca 20 cm långa från topp till tå nu i v.18, så det är ju inte så konstigt att dom kan kännas "överallt"
Svar på tråden Bf Augusti 2015