Agentkia skrev 2015-03-13 10:31:21 följande:
Åh vad kul med en till i "samma" ålder och situation. Tycker att alla verkar mkt yngre eller redan har sina ungar :-/
Jag ville ha klart med barn innan 35. Livrädd för att få ett barn med speciella krav. Vet inte hur man skulle orka. Separerade från sonens pappa när sonen var 8 mån. Vart ensam den dess till för ett år sen. Sonen är ni 3.5. Blev oplanerat gravid men välkommet som tusan. Ville kanske hinns vara tillsammans och bo ihop innan. Men men det funkar såhär med. Med exet hade jag 3 år tillsammans innan vi fick barn och det gick inte så. Inget rätt inget fel. Vi båda vill verkligen ha detta lilla barn. Vi kanske vill ha ett till. Om det funkar och allt känns bra. Men då vill jag att tvåan är iaf två år innan.
Men när jag ser familjen annorlunda så blir jag då sugen på flera barn.
Själv uppvuxen med stor familj.
Håller med om att "alla" känns mycket yngre. Tyvärr har det inte blivit några barn tidigare trots långa förhållanden. Exet ville bara vänta och vänta och vänta och blev jätteirriterad när jag försökte prata om att jag ville att vi skulle ha barn...
Min nuvarande sambo och jag hade bara varit tillsammans 3 mån (eller ja.. tillsammans och tillsammans.. det var inte officiellt) när jag upptäckte att jag var gravid. Vi bodde inte ihop, han bodde 10 mil från mig och jobbade dessutom borta i veckorna..
Kommer i håg att jag ringde min mamma och berättade att jag och Xxxx var tillsammans.. sen ringde jag upp dagen efter och berättade att jag var gravid

Efter det flyttade vi ihop i min 2:a och bebis kom våren 2013. Nu har det snart gått 3 år sedan vi blev tillsammans och i höstas köpte vi hus och nu väntar vi barn 2 i höst.
Så att man inte hunnit bo ihop behöver inte betyda att det går åt skogen, lika lite som det betyder att man kommer hålla ihop för evigt om man varit tillsammans länge innan man får barn :) Visst... vi har ju märkt att vissa saker har vi delade åsikter om och all fungerar inte smärtfritt, men vi har bestämt oss för att gör det bäst av det och få det att fungera.