• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • stjärnasomärdin
    Sanandra skrev 2015-03-13 13:29:23 följande:

Ngn som tecknat gravidförsäkring?:)

Inte ännu men har tänkt göra det efter RUL. Har tänkt teckna länsförsäkringars plusförsäkring eftersom vi har våra andra försäkringar där.
  • Sanandra
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-13 14:03:45 följande:
    Inte ännu men har tänkt göra det efter RUL. Har tänkt teckna länsförsäkringars plusförsäkring eftersom vi har våra andra försäkringar där.
    Jag hade Länsförsäkringar med dottern som sedan övergick i barnförsäkring där. Har alla våra försäkringar hos LF. Sedan såg jag ett program på tvn, typ plus eller nåt, där de gått igenom alla barnförsäkringar och Trygg Hansa var överlägset bäst så har bytt dottern till dem och har även gravidförsäkring där nu så barnet sedan får barnförsäkring hos dem.

Annars har LF väldigt bra försäkringar å priser, iaf om man är guldkund.:)
  • Agentkia
    Zora skrev 2015-03-13 13:26:05 följande:

Håller med om att "alla" känns mycket yngre. Tyvärr har det inte blivit några barn tidigare trots långa förhållanden. Exet ville bara vänta och vänta och vänta och blev jätteirriterad när jag försökte prata om att jag ville att vi skulle ha barn...

Min nuvarande sambo och jag hade bara varit tillsammans 3 mån (eller ja.. tillsammans och tillsammans.. det var inte officiellt) när jag upptäckte att jag var gravid. Vi bodde inte ihop, han bodde 10 mil från mig och jobbade dessutom borta i veckorna..

Kommer i håg att jag ringde min mamma och berättade att jag och Xxxx var tillsammans.. sen ringde jag upp dagen efter och berättade att jag var gravid Efter det flyttade vi ihop i min 2:a och bebis kom våren 2013. Nu har det snart gått 3 år sedan vi blev tillsammans och i höstas köpte vi hus och nu väntar vi barn 2 i höst.

Så att man inte hunnit bo ihop behöver inte betyda att det går åt skogen, lika lite som det betyder att man kommer hålla ihop för evigt om man varit tillsammans länge innan man får barn :) Visst... vi har ju märkt att vissa saker har vi delade åsikter om och all fungerar inte smärtfritt, men vi har bestämt oss för att gör det bäst av det och få det att fungera.

Nä så är det ju. Jag har aldrig velat ha barn förut så det var svårt att skaffa tidigare. Men nu när jag har en underbar unge boll jag ha fler. Haha.

Jag tror att ska det hålla så håller det oavsett ungar eller inte. Men jag var bra rädd att bli ensam med två barn i början. Nu har det börjat lägga sig. Det är mina dåliga erfarenheter som gör mig rädd. Sambon är helt fantastisk.
  • Agentkia
    Sanandra skrev 2015-03-13 13:29:23 följande:

Ngn som tecknat gravidförsäkring?:)

Nja. Jag har fakturan hemma men den är obetald så än gäller inte försäkringen. Tänkte vänta till efter rul och nu när vi ska göra ett till nästa vecka verkar jag vänta på det.
  • stjärnasomärdin
    Sanandra skrev 2015-03-13 14:08:44 följande:
    Jag hade Länsförsäkringar med dottern som sedan övergick i barnförsäkring där. Har alla våra försäkringar hos LF. Sedan såg jag ett program på tvn, typ plus eller nåt, där de gått igenom alla barnförsäkringar och Trygg Hansa var överlägset bäst så har bytt dottern till dem och har även gravidförsäkring där nu så barnet sedan får barnförsäkring hos dem.

Annars har LF väldigt bra försäkringar å priser, iaf om man är guldkund.:)
    Åh, då skall jag gå in och jämföra med Trygg Hansas innan jag tecknar något. Tack för infon!
  • Sanandra
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-13 15:06:43 följande:
    Åh, då skall jag gå in och jämföra med Trygg Hansas innan jag tecknar något. Tack för infon!
    Gå in på konsumenternas konsumentbyrå, där kan du se en jämförelse av barnförsäkringar och det som skiljer är mest ersättning vid sjukskrivning när de är äldre, därför jag valde att byta. Annars är de snarlika. If hade högre poäng men knappt å de var mkt dyrare.:)
  • stjärnasomärdin
    Sanandra skrev 2015-03-13 15:50:00 följande:

Haha, konsumenternas försäkringsbyrå ska det såklart stå.:)

Haha tack, där ska jag titta :)
  • Speck

Vet ni hur det funkar, min son har en försäkring nu via IF men jag tycker den är himla dyr. Men om man har anmält en skada till ett försäkringsbolag, och sen byter försäkringsbolag och sen visar det sig att det blir påföljder av tidigare anmäld skada - blir det det nya försäkringsbolaget som täcker de kostnaderna eller kan man kontakta sitt gamla bolag trots att man inte längre är kund där?

Svar på tråden Bf Augusti 2015