• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra
    Speck skrev 2015-03-13 20:05:24 följande:

Vet ni hur det funkar, min son har en försäkring nu via IF men jag tycker den är himla dyr. Men om man har anmält en skada till ett försäkringsbolag, och sen byter försäkringsbolag och sen visar det sig att det blir påföljder av tidigare anmäld skada - blir det det nya försäkringsbolaget som täcker de kostnaderna eller kan man kontakta sitt gamla bolag trots att man inte längre är kund där?

Jag vet inte mer än att det kan vara svårt att byta bolag när man fått ersättning för ngt. Då får man oftast undantag för den skadan eller problemet så det inte ersätts. Så var det när jag tecknade min sjuk å olycksfallsförsäkring iaf att jag fick undantag för korsrygg och det spm problem med den kan medföra, men ring å kolla.:)
  • Micka!

Beställde Brio smile i tisdags från Babyland, ett paketpris med vagn med sittdel, regnskydd, lite vaderad fotsäck, liggdel, babyskydd och bas för 7290kr!

Är jättenöjd, den kom idag, har klämt och grejat med den, kört den i grus, gick jättebra, så lättkörd, lätt att få in i bilen Längtar tills jag får lägga bebis i vagnen

Hur går det för er andra med vagnletandet?

• Sanandra
    AnnaBanana skrev 2015-03-13 20:46:59 följande:

Trodde inte man kunde teckna försäkring förrän efter v 22 ? :p

Du kan teckna när som helst men gäller inte förrän efter V.22.:)
  • Queenxiter

Jag har fått en begagnad emmaljunga citycross av min kusin, den är 4år gammal men i jättefint skick.

Har aldrig kört eller ens kollat på vagn innan då detta är mitt första barn, men jag tycker den verkade jättebra. Fick med en liggdel med handtag så man lätt får med baby när han sover, fick även en sittdel och man kan vända vagnen när barnet blir större.

Fick även ett babyskydd 0-12 månader och en bilbarnstol från 6 mån-4år :)

• lunar

Vi beställde också Brio Smile - samma deal. Mycket prisvärt!

Det verkar vara en underbar vagn!

• lunar

• charlotta1985
    Micka! skrev 2015-03-13 20:49:23 följande:

Beställde Brio smile i tisdags från Babyland, ett paketpris med vagn med sittdel, regnskydd, lite vaderad fotsäck, liggdel, babyskydd och bas för 7290kr!

Är jättenöjd, den kom idag, har klämt och grejat med den, kört den i grus, gick jättebra, så lättkörd, lätt att få in i bilen Längtar tills jag får lägga bebis i vagnen

Hur går det för er andra med vagnletandet?

Samma vagn och deal för oss! Dock svart/svart som inte fanns inne just då, så den kommer i slutet av mars. Beställde lite annat också när jag ändå höll på, lika bra att börja bocka av den lååånga listan så smått :)
  • Plutten120301

[quote=75006220][quote-nick]Queenxiter skrev 2015-03-13 22:48:06 följande:[/quote-nick]

Jag har fått en begagnad emmaljunga citycross av min kusin, den är 4år gammal men i jättefint skick.

Har aldrig kört eller ens kollat på vagn innan då detta är mitt första barn, men jag tycker den verkade jättebra. Fick med en liggdel med handtag så man lätt får med baby när han sover, fick även en sittdel och man kan vända vagnen när barnet blir större.

Fick även ett babyskydd 0-12 månader och en bilbarnstol från 6 mån-4år :)

[/quote

Jag har en Emmaljunga citycross som vi haft till dottern, modell 2012, har varit jättenöjda med den på alla sätt. Gott om plats men ändå inte klumpig, smidig att fälla ihop även om den tar lite plats i bagaget. Bra och ställbar fjädring vilket många inte tänker på är viktigt. Jag tror du kommer att bli nöjd.

• Micka!
    lunar skrev 2015-03-13 23:29:29 följande:

Ja, vi valde mellan emmaljunga viking, brio smile och trille viper! Brion var bäst på de flesta områden tyckte vi, min karl är jättenöjd också, han är lång och jag är kort, så den funkar för oss båda!
    charlotta1985 skrev 2015-03-14 06:25:04 följande:

Samma vagn och deal för oss! Dock svart/svart som inte fanns inne just då, så den kommer i slutet av mars. Beställde lite annat också när jag ändå höll på, lika bra att börja bocka av den lååånga listan så smått :)

Fick besked att vi skulle få den i slutet på mars också, men det är basen som kommer då, blev glatt överraskad att vi fick vagnen igår! så roligt att börja göra inköp, jag har en lång lista med alla grejer för att inte glömma något, känns bra när man kan bocka av lite vad man längtar nu tills bebis kommer...äntligen har den bästa delen av graviditeten börjat, när man kan njuta
Svar på tråden Bf Augusti 2015