• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-03-19 11:01:04 följande:

Här gick i jag RUL bra! En frisk krabat där inne, dock blev jag tillbakaflyttad, så BF är 24/8 istället för 19/8.

Därför fick vi också en ny UL-tid om några veckor för att kolla igen, men jag känner ingen oro. BM gick verkligen igenom allt noga, vi har sett hjärtat, njurarna, magsäcken, urinblåsan, räknat alla fingrar och tår osv. Allt såg jättebra ut!

Det bästa är att min man kommer kunna följa med på nästa UL!

Härligt att höra! Grattis!
  • Agentkia

Här gick i jag RUL bra! En frisk krabat där inne, dock blev jag tillbakaflyttad, så BF är 24/8 istället för 19/8.

Därför fick vi också en ny UL-tid om några veckor för att kolla igen, men jag känner ingen oro. BM gick verkligen igenom allt noga, vi har sett hjärtat, njurarna, magsäcken, urinblåsan, räknat alla fingrar och tår osv. Allt såg jättebra ut!

Åh så bra. Det verkar lösa sig bra trots allt
  • jenwal

Grattis till alla lyckade RUL och lycka till ni som ska göra ert idag! Så spännande. Jag har nu 2 veckor kvar till mitt och längtar massor!

Ni som känner era barn röra sig/sparka, vart känner ni dessa rörelser? Igår rörde det sig jättemycket på hö sida av naveln bara ca 2-3 cm under den. Det känns som att livmodern inte går så högt än?? Jag är i v. 17+1 idag.

• lunar

En till liten kille blir det här. En Melker tror vi! ????????????

RUL gick fint och allt såg bra ut. Jag är så lycklig. Och lugn. Och kär!

Jag blir glad att se att era RUL också gått bra.

Ha en fin dag allihopa! ????

• Agentkia
    jenwal skrev 2015-03-19 11:34:51 följande:

Grattis till alla lyckade RUL och lycka till ni som ska göra ert idag! Så spännande. Jag har nu 2 veckor kvar till mitt och längtar massor!

Ni som känner era barn röra sig/sparka, vart känner ni dessa rörelser? Igår rörde det sig jättemycket på hö sida av naveln bara ca 2-3 cm under den. Det känns som att livmodern inte går så högt än?? Jag är i v. 17+1 idag.

Jag kände också tydliga rörelser där för två veckor sen när jag var i vecka 17. Lite till höger och strax nedanför naveln. Nog var det barnet alltid. jag är rätt lång och har ändå livmodern dit upp så man kan nog inte säga att alla är exakt lika. Ofta känner jag lite kittel nere i ljumsken också min lilla ligger som oftast med huvudet ner och ryggen längs min mage.
  • Plutten120301
    Sommar15 skrev 2015-03-19 09:52:36 följande:

RUL gick superbra! Allt såg fint ut och jag är så lättad! Vi väntar en liten flicka! <3

Härligt att höra : ) vårt RUL gick också kanon, frisk bebis och samma BF = )
  • Julle86

Grattis till alla lyckade RUL!

Jenwal: Jag kände också rörelser höger om och under naveln när jag var i v.17 :)

• Minxy

Vi kollade inte kön, men jag gissar på en liten pojke eftersom barnmorskan sa: "Jaha, vill du kika mellan benen? Jag har redan sett, så jag vet vad det är."

Jag tänker att om hon sett könet trots att vi inte aktivt letat så lär det vara en kille eftersom det är "lättare" att se könet på pojkar än på flickor

• Sommar15
    Minxy skrev 2015-03-19 12:48:29 följande:

Vi kollade inte kön, men jag gissar på en liten pojke eftersom barnmorskan sa: "Jaha, vill du kika mellan benen? Jag har redan sett, så jag vet vad det är."

Jag tänker att om hon sett könet trots att vi inte aktivt letat så lär det vara en kille eftersom det är "lättare" att se könet på pojkar än på flickor

Inte säkert! ;) när barnmorskan höll på att avsluta vårt ultraljud frågade vi om hon kunde se vad det var. "Ja det har jag redan sett!" Sa hon och visade oss tre streck, dvs att det var en flicka! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015