• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Teakfreak
    jenwal skrev 2015-03-19 11:34:51 följande:

Grattis till alla lyckade RUL och lycka till ni som ska göra ert idag! Så spännande. Jag har nu 2 veckor kvar till mitt och längtar massor!

Ni som känner era barn röra sig/sparka, vart känner ni dessa rörelser? Igår rörde det sig jättemycket på hö sida av naveln bara ca 2-3 cm under den. Det känns som att livmodern inte går så högt än?? Jag är i v. 17+1 idag.

Jag är i vecka 17 nu och jag har också känt mycket under naveln till höger. Det är som att den molvärk jag har haft hittills i och runt livmodern har flyttats uppåt till höger sida den senaste tiden.
    Igår när jag låg i sängen och kände efter tyckte jag att jag kunde känna en liten kullerbytta precis där - underbart! :)
  • Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-03-19 17:18:03 följande:

Jag har för mig att jag sett siffror på att det är ca 53% pojkar vid vanlig ivf. Vid icsi (där spermien injiceras i ägget) är det ungefär 50% pojkar. Bebisar som blir till på vanligt vis är ca 51% pojkar. Vi gjorde icsi och väntar en pojke. Väntar du också en pojke?

Japp, vi väntar en pojke :) gjorde IVF med 5dagars blastocyst. Detta är vårt första barn och vi har ingen aning varför vi inte lyckats själva då det inte är nått uppenbart fel på nån av oss. Jag fyllde precis 30år, så vi vill försöka med syskon själva så fort som möjligt ifall vi måste dra igång karusellen igen sen. Men hoppas att saker och ting rättat till sig där inne :)
  • Fippla

Någon mer som upplever ont i tänderna? 
    Har ju läst att tandköttet kan bli känsligt och att man har lättare att få hål, men ikväll fick jag plötsligt ont i flera tänder i över käken, flera kindtänder! 

Gör ont när jag biter ihop och tuggar! 
    Livrädd att det är hål i allihopa! (HATAR att gå till tandläkaren!!!) 

• charlotta1985

Inte tandont, men när vi är inne på märkliga nya symtom.... Galet torr i ansiktet! Smörjer varje dag men det hjälper inte. Nu efter dusch var jag helt röd och svullen i fejjan och det brann som eld. T om bytt mot supermild tvål som är helt opartymerad. Inte ens helosan i ansiktet hjälper :(. Tror jag blivit allergisk också, något jag aldrig varit i mitt 30åriga liv. Kliar i ögon och nyser konstant. För att inte tala om törsten och hickan, men de två är inte lika jobbiga...

• Agentkia
    Fippla skrev 2015-03-19 19:33:02 följande:

Någon mer som upplever ont i tänderna? 

Har ju läst att tandköttet kan bli känsligt och att man har lättare att få hål, men ikväll fick jag plötsligt ont i flera tänder i över käken, flera kindtänder! 

Gör ont när jag biter ihop och tuggar! 

Livrädd att det är hål i allihopa! (HATAR att gå till tandläkaren!!!) 

Om man har svullna bihålor kan svullnaden trycka på roten på tänderna. Räkna från hörntanden och tre steg in i munnen så har du en tand vars rot går riktigt högt upp i käken och den får man ont i vid problem i bihålorna. Så sa min tandhygenist när jag klagade på värk där. Även närliggande tänder ömmade kändes det som, men det var trycket mot den tanden som gav den ömmande känslan.
  • Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-03-19 19:47:57 följande:

Inte tandont, men när vi är inne på märkliga nya symtom.... Galet torr i ansiktet! Smörjer varje dag men det hjälper inte. Nu efter dusch var jag helt röd och svullen i fejjan och det brann som eld. T om bytt mot supermild tvål som är helt opartymerad. Inte ens helosan i ansiktet hjälper :(. Tror jag blivit allergisk också, något jag aldrig varit i mitt 30åriga liv. Kliar i ögon och nyser konstant. För att inte tala om törsten och hickan, men de två är inte lika jobbiga...

Min hy är torr i vanliga fall men har om möjligt blivit ännu torrare som gravid. Köp en riktigt bra fuktgivande ansiktsmask som du kan sova med (tex dermalogica för känslig hy). Det brukar funka bra om huden är riktigt uttorkad. Och ingen tvål! Tvätta med endast vatten eller en mild sminkborttagning om du behöver det, typ rengöringsmjölk. Hoppas det kan hjälpa! :)
  • charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-03-19 19:59:12 följande:

Min hy är torr i vanliga fall men har om möjligt blivit ännu torrare som gravid. Köp en riktigt bra fuktgivande ansiktsmask som du kan sova med (tex dermalogica för känslig hy). Det brukar funka bra om huden är riktigt uttorkad. Och ingen tvål! Tvätta med endast vatten eller en mild sminkborttagning om du behöver det, typ rengöringsmjölk. Hoppas det kan hjälpa! :)

Tack för tips, ska testa!!
  • Plutten120301
    Sommar15 skrev 2015-03-19 12:51:50 följande:

Inte säkert! ;) när barnmorskan höll på att avsluta vårt ultraljud frågade vi om hon kunde se vad det var. "Ja det har jag redan sett!" Sa hon och visade oss tre streck, dvs att det var en flicka! :)

Hur många streck ska det vara vid pojke? Har aldrig hört detta innan. På vår bild syns tydligt ett streck men det har samma riktning som ryggraden. Enligt det som kallas för nubteorin så skulle detta indikera på en flicka? Jag har dålig koll på dessa teorier men det är kul att spekulera
  • Sommar15
    Plutten120301 skrev 2015-03-19 21:03:22 följande:

Hur många streck ska det vara vid pojke? Har aldrig hört detta innan. På vår bild syns tydligt ett streck men det har samma riktning som ryggraden. Enligt det som kallas för nubteorin så skulle detta indikera på en flicka? Jag har dålig koll på dessa teorier men det är kul att spekulera

Har noll koll på nubteori o sånt :) men vår barnmorska visade tre streck som flicka, vilket är blygdläpparna (alltså om man tittar mellan benen på den, syns inte på ngt annat håll). Vet inte hur det ser ut för pojke!
  • Agentkia
    charlotta1985 skrev 2015-03-19 19:47:57 följande:

Oj det lät lite jobbigt att vara du just nu. hoppas det blir bättre.

Helosan är nog inte den bästa salvan då den inte är så bra på att andas, framförallt om man smörjt på ett tjockare lager. Bephanten är bättre isåfall
Svar på tråden Bf Augusti 2015